Rabu, 8 April 2009

STARTEGI DAP BERJAYA MENGHEROKAN NIZAR

Keputusan Pilihanraya Kecil di Bukit Gantang, Bukit Selambau dan batang Ai telah tercatat secara sah, Pimpinan BN rata - rata menerima dengan hati terbuka keputusan yang berpihak kepada PAS terutamanya di Bukit Gantang, Tan Sri Muhyiddin, Dato Seri Hishamuddin secara spontan memberi ualsan bahawa BN menghormati keputusan pengundi dikawasan tersebut dengan penuh tawaduk dan mengiktiraf keputusan tersebut, sikap yang sememangnya diamalkan oleh BN apabila keputusan sesuatu pertandingan tidak berpihak kepada BN berlainan sikap yang ditunjuk oleh pembangkang sekiranya keputusan tidak berpihak kepada mereka berbagai - bagai tuduhan akan dilontarkan kepada BN, SPR, Polis dan berbagai - bagai lagi pihak akan terpalit. Tahniah BN diatas sikap - sikap tersebut.

Merujuk kepada keputusan Pilihanraya di Bukit Gantang jika dikaji kepada keputusan di semua peti - peti undi ternyata BN memperolihi sokongan besar dari pengundi Melayu, manakala PAS memperolihi sokongan besar dari pengundi cina terutama peningkatan besar di kawasan peti undi Kuala Sepetang yang majoriti kaum cina dan semenangnya ADUN di kawasan tersebut dari DAP, manakala BN merosot sokongannya dari 35% pada 2008 susut teruk kepada 13% pada pilihanraya kecil kali ini berbanding kawasan DUN Terong yang diwakili oleh Wakil Rakyat dari BN dan DUN Changkat Jering diwakili oleh Wakil Rakyat Bebas meningkat sokongan dari pengundi Melayu kali ini yang diyakini golongan Melayu memang menolak PAS yang menjadi puppet kepada DAP, manakala pengundi India kekal tidak berubah sokongannya seperti di Pilihanraya umum 2008. Kebanyakkan Peti Undi kawasan Melayu kalah pada 2008 kali ini menang besar di Pilihanraya Kecil kali ini, satu perubahan yang boleh dibanggakan oleh BN.

Strategi DAP meletakkan Nizar sejak awal lagi sebagai calon mereka berjaya mendapat sokongan sepenuhnya dari kaum cina, Nizar diibarat Hero sebilangan besar kaum Cina di Kuala Sepetang, DAP berjaya meletakkan Nizar sebagai Hero kaum Cina yang diyakini dapat memperjuangkan nasib untong kaum mereka, Nizar diibaratkan pejuang untuk mereka memperolihi tanah secara kekal, 999 tahun, ternyata kempen memainkan isu 999 tahun tanah diberikan kepada kaum cina di Perak ternyata menjadi kesan yang dapat MENGHEROKAN Nizar oleh DAP, tahniah Dato Seri Nizar jamaluddin diatas kejayaan tersebut.

Apapun BN telah menerima keputusan tersebut malah kesemua calon BN yang kalah mengaku akan teruskan perjuangan untuk membela rakyat dikawasan masing - masing terutamanya Sdr. Ismail Saffian anak tempatan yang berwibawa di tolak oleh sebahagian kecil melayu PAS dan PKR dan sebahagian besar kaum Cina di Kuala Sepetang tidak melemahkan semangat Sdr. Ismail, seperti kata Tan Sri Muhyiddin Menang bukan menang semua manakala yang kalah bukan kalah semua, undi 19,071 oleh calon BN ternyata jumlah yang besar dan harapan pengundi BN akan terus memberi khidmat kepada mereka.

TERIMA KASIH PENGUNDI BUKIT GANTANG, BUKIT SELAMBAU DAN BATANG AI.

15 ulasan:

  1. Melayu, Cina, India, Melayu, Cina, India. Inilah mentera ajaib di Malaysia! Pelik sungguh, bila orang Melayu Islam yang sepatutnya menolak sistem nasionalis dan perkauman (Assobiyah) menjadi juara semangat Assobiyah. Apa istimewanya Melayu berbanding dengan bangsa lain? Patutlah Cina dan India di Malaysia ni takut kat Islam, sebab Islam jenis ini sendiri jauh dari Islam! Cina quote ayat Quran pun salah? Sepatutnya kesilapan Nga menyebut ayat Quran itu diperbetulkan, bukannya membuat laporan Polis. Ingat! Islam bukan hak mutlak orang Melayu. Ianya hak orang Islam dan yang belum Islam.

    BalasPadam
  2. Ni satu lagi blog BARUA UMNO!

    UMNO - Untuk Melayu No Otak!

    UMNO - Dulu, Kini dan Selama-lamanya KORUP

    BalasPadam
  3. dinbunga, bunga apa?
    kalau tahi ayam tu ok gak..
    Ni buga tahit orang! Tahi pencacai UMNO!

    BalasPadam
  4. MAHATHIR DAH TAK RELEVAN UNTUK POLITIK MALAYSIA. UMNO MESTI FAHAM. BELIAULAH YANG MEMPORAK PERANDA UMNO DARI DULU HINGGA KINI. BELIAULAH YANG MENYEBABKAN UMNO DIHARAMKAN.

    BalasPadam
  5. Alhamdulilah Melayu Cina India bersatu hati menyokong MB nizar.

    BalasPadam
  6. BUDAK PARIT..UMNO MEMPERJUANGKAN MELAYU DAN ISLAM...MCA DAN MIC PULA MEMPERJUANGKAN NASIB BANGSA MEREKA. APABILA DIBENTUK SATU PAKATAN IAITU BN MAKA BN AKAN MEMBELA NASIB SEMUA BANGSA IAITU LEBIH SPESIFIKNYA BANGSA MALAYSIA. APAKAH SALAH METHOLOGI YANG DIPAKAI OLEH BN...

    PADA PANDANGAN KAWAN METHOLOGI YANG DIPAKAI OLEH PUAK PAKATAN PAKATN RAKYAT LAGI MERBAHAYA. KONON MEMPERJUANGKAN SEMUA BANGSA DALAM SATU PARTI IAITU PAKATAN RAKYAT TETAPI SECARA SENYAP TIDAK MUSTAHIL UJUD SIFAT SILENT FASIST DIDALAMNYA. APAKAN TIDAKNYA..TENTU SETIAP BANGSA DIDALAM PR BERLUMBA-LUMBA MELEBIHKAN DAN MENAIKAN BANGSA SENDIRI KERANA PARTI DAP...PAS...PKR MULTI RACIAL IAITU TIDAK MEMPERJUANGKAN MANA-MANA BANGSAKAN...HEHEHE..JADI TEMPAT MEREKA HENDAK MEMBELA KAUM MASING-MASING ADALAH SECARA SENYAP DI DALAM PR SENDIRI.

    LAGI SATU JANGAN TUDUH SEBARANGAN TENTANG ASSOBIYAH LAH...NASIONALIS LAH...ITU CUMA RETORIK PARTI PAS BAGI MEMPERLECEH UMNO. CUBA BUKA PERLEMBAGAAN..APA YG DIDEFINASIKAN MELAYU...JIKA KITA FAHAM PERLEMBAGAAN MAKA TENTU KITA TAHU MEMPERJUANGKAN MELAYU ITU ADALAH JUGA MEMPERJUANGKAN ISLAM.

    JADI LAIN KALI DENGAR CERAMAH TOK-TOK GURU TU KENALAH TAPIS-TAPIS SIKIT KERANA TOK-TOK GURU PAS PUN BUKAN BOLEH PERCAYA SANGAT..TOK-TOK GURU POLITIK BUKAN AGAMA.

    BalasPadam
  7. Tanpa Tongkat MCA dan MIC , UMNO tumbang. UMNO tak sekuat mana pun. Kebanyakanya menang dengan UNDI POS. Kalau tak ada undi pos , semuanya telungkup termasuk Zamry Al-Melayu Celup.

    BalasPadam
  8. Salam,

    Is Deputy Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak repudiating the Merdeka “social contract” and the stand of the first three Prime Ministers, Tunku Abdul Rahman, Tun Razak and Tun Hussein Onn with his statement today that Malaysia is “an Islamic state with its own interpretation”?
    Najib’s explanation that “as an Islamic state, it does not mean that we don’t respect the non-Muslims” and that “The Muslims and the non-Muslims have their own rights (in this country)” is no assurance at all, when there is unilateral, arbitrary and unconstitutional revision of the fundamental principles of nation-building agreed by the forefathers of the major communities on the founding of the nation that whilst Islam is the official religion of the Federation, Malaya and later Malaysia is not an Islamic State, whether of the PAS or Umno variety.
    There can be no doubt that this fundamental position that Malaysia was never conceived to be an Islamic State would also have been endorsed by Tun Razak if he had been alive in 1983 to celebrate Tunku’s 80th birthday and comment on his speech, as there had been no dispute whatsoever in the first three and even four decades of nationhood that Malaysia was a secular and not an Islamic state.
    What confidence can non-Muslims have in Najib’s assurance that in his concept of Malaysia as an Islamic state “with its own interpretation”, “Muslims and non-Muslims have their own rights” when the basic citizenship rights of the non-Muslim Malaysians to preserve and protect the fundamental basis of nation-building could be summarily deprived and denied by a unilateral, arbitrary and unconstitutional revision of the Merdeka “social contract” with non-Muslim Barisan Nasional parties and leaders without having any say whatsoever?
    This is not only denial of the fundamental citizenship rights of non-Muslim Malaysians but also of Muslim Malaysians the majority of whom would want Malaysia to steer away from extremist Islamist policies as practiced under the first three Prime Ministers of the country.
    Najib has come out with the declaration that Malaysia is not a secular but an Islamic State, at a time when he faces great personal and political vulnerabilities, with many questions about his integrity and leadership swirling in the public domain.
    Former Prime Minister, Tun Dr. Mahathir Mohamad made the “929″ declaration that Malaysia was an Islamic State on Sept. 29, 2001 when Umno which he led suffered its worst general election defeat and he conceived this unilateral, arbitrary and unconstitutional declaration as a major gambit to fend off the PAS challenge to the Malay heartland.
    Exerpt from: Lim Kit Siang Blog Tueday,July 17,2007.

    maka fahamilah apakah hati perut DAP ini tentang Negara Islam.Tun Mahatir dan Datuk Najib ingin jadikan Negara ini sebagai Negara Islam tapi yang menentang kuat adalah parti DAP..maka apakah kamu di Pas ini fikir kamu boleh guna DAP ini mencapai cita-cita kamu?.Jangalah Parti Pas yang digelar diri mereka parti Islam tulin "melukut Tepi gantang Dap di Perak kononnya Nizar itu orang Pas...Nizar adalah seorang munafiq yang inginkan kuasa..gila kuasa sampai lupa diri dia siapa?.dan mewakili parti mana?.Dia layak ..sangat layak mengantikan Karpal yang sudah nyanyok je!!!LGE akan merestui pemilihan ini.Hampa yang sokong dia pun masuklah DAP kerana YB YB Dap sudah pandai mengaji al-quran..inilah dikatakan DAP mula faham desepsi keagamaan pas....wassalam

    BalasPadam
  9. salam ddingbunga..

    ada ucpan penghargaan dari PERAK..

    http://abangtuah.blogspot.com

    BalasPadam
  10. Asslamualaikum, maaf lambat untuk saya respond sebab atas beberapa perkara tugasan yg tak dapat dielakkan, walaubagaimana pun saya merakamkan terimaksih diatas hadir dan komen saudara semua di blog ala kadar saya seperti saudara budak parti, budak cina rasanya orang yang sama, tak bernama sadr Abangtuah dan Tuan Mamak Penang.

    Apapun saudara Budak Parit cara dan tempat persembahan untuk diucapkan ayat Quran amat diragui dan ini menimbulkan kurang senang kepada yang melihat betujuan untuk mempersendakan, dan umpama seperti lu olang tengok wa baca mau kasi lu olang nganga mulut, sedang kan dia tidak berhadas, dia tidak bersunat, kalau membaca disaksikan dan dihadapan tok guru atau ustaz untuk tujuan pengajaran tidak menjadi masalah kerana boleh dibetulkan, tetapi ini di pentas politik menghentam umat Islam lain dan disaksi dan disambut oleh orang Islam lain dengan laungan Allah Huakbar dan cina - cina lain yang ketawa umpama sebutan lawak keluar di mulut Nga kor Ming, apa kah ini nak kita banggakan hanya sekadar menyebut ayat dan teranum yang salah di pentas politik, kita bangga...malang sungguh orang melayu kalau begini sikap kita.

    Sdr tak bernama, bunga apa pun ianya ciptaan Allah S.W.T. sebagai umat kita wajib hargai, bunga tahi ayam ke tahi sedara ke kalau dijelmakan atas nama bunga kita wajib bersyukur dan menghargai kerniaan Allah, , itu baru lah seorang muslim yang baik dan bersyukur.

    digolongkan kafir kepada dua golongan yang di gariskan untuk pedoman umat islam, satu kafir zimmi yang tidak menentang Islam kedua Kafir Harbi yang menolak dan menentang Islam, saudara - saudara bijak tak perlu dijelaskan, kalau tak jelas pergi bertapa di kelantan, nyata DAP menentang Islam, menolak negara Islam, kalau awal - awal dulu puak PAS mengkafirkan UMNO kerana berkawan dengan bukan Islam ya ini orang Cina dan India, kini sudah lain hukumnya boleh, malang nya silap memilih kawan yang di golongkan sebagai kafir Harbi malah nyata memperolokkan ayat - ayat quran dan layak dibuat laporan polis satu tindakan dan amalan yang mengikut peraturan undang - undang, wal hal terbukti cina MCA dan India MIC menerima Malaysia Negara Islam dan berjanji berkerjasama dalam melaksanakan peraturan Islam di negara ini kerana bagi mereka peraturan Islam sesuai digunakan oleh semua agama, jadi apa masalahnya untuk kita menerima kafir zimmi berbanding kafir harbi.

    Buka lah fikiran jangan jumud sangat kerana melayu tetap Islam, akhirnya kita hanya tinggal saudara dalam Islam, Malaysia lah negara kita berbanding mereka - mereka mempunyai saudara mara di rantau ini, kita ntah kemana nak diadukan kecuali merempat atau tidaknya dimana bumi dipijak disitulah langit dijungjung dan akhir hayat kita itu lah soalan yang perlu kita jawab di alam kubur, siapa kah saudara kamu!!!!!!!?

    tu mamak penang dah naik angin rupanya... he..he..

    BalasPadam
  11. salam, piiiirah..... species - species derhaka, nak komen konon, Nizar tu tali barut kafir harbi hak tu kenapa korang pejam mcam beruk buta je.... penderhaka memang lah dapat undi dari keturunan komunis, cina laut, lanun, memang tepat lah pilihan diorang dapat melayu berdarah cina khianat sendiri pada bangsa Melayu pada agama sendiri Islam... tongkat konon, asobiyah konon phuiiii... keturunan kawarij betul la korang ni..

    Blog ni UMNO ke tidak beruk tak bernama ni kau peduli apa, berapa banyak blog beruk puak2 derhaka tak sapa peduli pun,,, baru blog macam ni pun dah panas buntut, patut lah An War seonok berkawan dengan korang sebab buntut korang kulit licin dan nipis..phui!!!!

    BalasPadam
  12. salam, hoiiii tak bernama mak bapak!!!

    kalau kau kata UMNO tak berotak

    ni ha... PKR - Parti kaki Rogol, (tak kira depan ke belakang ke)

    PAS - Parti anak syaitan (rasuah guna ayat AlQuran dan Islam)

    DAP - darah anak puaka (kafir Harbi adik beradik puak firaun)

    phuiiii ha..ambik kau..

    BalasPadam
  13. Salam,
    Ha..ha..ambik kau dari kuntakinte..kamu ini tak syukur cuba hang fikiak betul-betul PKR itu sapa dan apa tujuan mereka bukak parti..semua cakap pemimpin PKR tak boleh pakai..menipu..dan belit.Kalau jumpa ulaq dengan si nuar itu pukul dulu si nuaq..orang penang kenal sangat dengan anwar sapa..cuma melayu tak mudah lupa...Masa Pilihanraya kecil permatang pauh..kita akan rampas putera jaya dari perasuah-perasuah..tak jadi tapi rupanya jambu dia kena cekup pasai kuari..duit untuk kerajaan negeri beli kereta BMW 5 series..beli Merc secara tunai...nak tutup rahsia ambil cuti kononnya nak sambung belaq..sapa nak buat kerja Wakil rakyat?.Ini kat selangor pakai kereta kerajaan negeri tak mahu tapi mau pakai lexus duit senggara ambik kat kerajaan negeri pasai pakai kereta sendiri konon.Tak nampak ke orang lain sekarang semakin seronok melayu dah pecah tiga..bila dah pecah perlukan sokongan sapa?.Pasai itu beri tanah..pujuk hati orang..kerana sekarang Kaum lain kata...PAS banyak bagui...UMNO banyak celaka...sapa yang sebenar tipu rakyat..masa pilihanraya rakyat malaysia semua sama..bila menang kita mahu buat hukum hudud..negara Islam.Tak nampak ke Desepsi Parti Pas gunakan Islam?.Wassalam.

    BalasPadam
  14. As;kum, tuan mamak penang terima kasih kerana bantu beri penjelasan dekat beberapa saudara kita yang kurang keyakinan diri tak baru belajar untuk menilai mana intan permata dan mana batu jalanan.

    saya ingin mengenali tuan mamak lagi dekat.. terima kasih, harapa diteruskan menyumbang buah fikiran termasuk sdr kuntakinte TQ

    BalasPadam
  15. salam, ha..ha.. Mamak haji apa khabak lama tak jumpa.

    Mamak, setakat species macam budak parit air jamban dengan budak cina, dan beruk tak bernama ni semua species lupa diri, lupa keturunan....

    kita dah muak jumpa species macam ni. ha.....ha...

    Teh Tarikh campur susu lembu sama tongkat ali satuuuuuuu

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda