Rabu, 15 April 2009

YB ELLY DIPANGGIL SAMBUNG TUGAS ESOK - MENTERI BESAR SELANGOR

Terkejut penulis apabila Media Perdana melaporkan YB Elizabert Wong di panggil bertugas esok sebagai Exco dan ADUN oleh YAB Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim, menjadi tanda tanya keputusan tersebut adakah kerana PKR takut untuk menghadapi Pilihanraya Kecil?, atau PKR ketandusan pemimpin berkebolehan? ataupun PKR memang Parti yang tidak bermoral?.

Banyak pehak membuat spekulasi bahawa YB Elly akan berhenti dari Exco dan meletak jawatan sebagai ADUN kerana semua pehak mengetahui isu yang tersebar meluas mengenai gambar bogel dan kekasih melayu nya tidak dapat diterima kerana sebagai pemimpin, sebagai seorang wanita MORAL amat diutamakan, malah dalam mana - mana agama sekali pun MORAL adalah menjadi satu tuntutan apatah lagi sebagai seorang pemimpin.

Sekiranya ini lah keputusannya SAH lah bahawa PKR adalah parti yang tidak bermoral, terutama bukan kerana satu isu yang dilakukan oleh pemimpin - pemimpin mereka dan bukan seorang saja malah ramai yang terlibat dengan isu MORAL selain yang dilakukan oleh YB Elly seperti Ketua umum PKR sendiri DS ANwar Ibrahim terbaru dituduh meliwat dan sebelum ini di dapati bersalah atas beberapa kesalahan meliwat, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang melibatkan isu salah guna kuasa yang sedang disiasat oleh SPRM, malah meletak jawatan seolah -olah tanpa kerelaannya, Dua ADUN semasa dalam PKR dituduh rasuah melibatkan kawasan perumahan sekarang keluar PKR dan jadi ADUN bebas, Ahli Majlis Daerah Perak Tengah yang juga pemimpin PKR Perak Tengah yang mengaku menerima sedekah berzina dengan China Doll, isu menyalah guna kuasa Khalid Ibrahim melibatkan sedekah Lembu Qurban menggunakan duit Agensi Kerajaan.

Amat menyedihkan sekiranya isu MORAL tidak dititik beratkan, kerana ini bukan melibatkan politik semata - mata tetapi ini melibatkan pemimpin tersebut menjadi Ikon dan Idola oleh rakyat terutamanya golongan muda, remaja dan pelajar, sudah tentulah ini akan merosakkan pemikiran dan tata susila mereka yang menjadi tanggungjawab oleh semua parti dan pemerintah untuk menyediakan warga pelapis yang bermutu, bersopan dan berakhlak mulia untuk negara di masa hadapan, sekira isu MORAL dipandang sepi golongan muda, remaja dan pelajar akan keliru maka di khuatiri golongan ini akan runtuh, rosak, rebah dan hancur maka negara akan memperolihi aset yang rendah mutu dan nilainya.

Jangan lah dilakunkan nanti oleh YB Elly dengan dailog " saya berhasrat meletak jawatan tetapi atas desakan rakyat dari kawasan saya maka saya bersetuju untuk tidak meletak jawatan semata - mata demi kepentingan rakyat" amat - amat tak bermaruah sekiranya dailog ini dimainkan, seperti satu ketika dulu YB Fong dari DAP Batu Gajah meletak jawatan sehari keesokannya tak jadi letak jawatan, sanggup mengadaikan kredibiliti diri.

Sebagai seorang yang memikirkan masa depan bangsa dan golongan pelapis negara adalah seharusnya PKR memikir semula keputusan tersebut, dan seharusnya PKR berani menerima sebarang keputusan dan bertanggungjawab diatas apa yang berlaku dan merelakan kerusi Bukit Lanjan dikosongkan dan kembalikan kepada rakyat untuk memilih pemimpin yang BERMORAL, peluang itu juga PKR boleh memilih calon yang benar - benar bermoral diletakkan sebagai penganti, tak perlu di risaukan kerana berpandu kepada situasi Pilihanraya Kecil yang lalu PKR pasti akan menang.

4 ulasan:

  1. SALAM BRO DDIN BUNGA..

    SYABAS..SEBUAH ARTIKEL BERMUTU..YANG MENYEDARKAN DAN TAULADAN. TAPI NAK BUAT MACAMANA...PAKATAN RAKYAT DAH TARAKK LAGI PEMIMPIN BERMUTU YANG BOLEH DIKETENGAHKAN..YANG BERULAT AJE YANG ADA HEHEHE...

    BalasPadam
  2. As'kum, Abg Tuah dalam mereka - reka dailog yang akan digunakan oleh YB Elly dah tepat tekaan saya, sebentar tadi sempat tengok berita NTV7, memang benar lah daiog kenyataan bertulisnya "saya dengan rela dan merendah diri menerima jawatan Exco dan ADUN atas desakan rakyat Bukit Lanjan, Terimakasih diatas rakyat yg tandatangan memorandum desakan tidak meletak jawatan.

    He..he... malu saya ada Wakil Rakyat Moral rosak dan teruk... kaki buat blue film ish...ish.. bapak birit anak rintik ni lah dia contohnya.

    BalasPadam
  3. SALAM BRO..

    BENAR KAWAN PUN DENGAR TADI...

    FUCKATAN RAKYAT SEKARANG NI RAMAI AKTOR-ATRESS XXX YG BERBAKAT..HEHEHE

    PAS TAK MAHU JOIN KE HEHEHE..

    BalasPadam
  4. salam, bro Tuah... teman tengok gambar tu bro....waduh...waduh.. terpegun teman. he..he...

    Wakil Rakyat ke Wakil Blue dia ni...ngam betul dengan AN War. he..he...

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda