Isnin, 18 Mei 2009

JIKA BUBAR DUN PERAK, BN MENANG BESAR, TIDAKKAH SPR TAK ADIL!!!! ,PENGUNDI HANTU!!!, RASUAH!!!


Desakan bodoh dan semata - mata untuk mengambarkan BN tidak mengiktiraf hak rakyat kononya dengan mengaitkan istilah MAHKAMAH RAKYAT bagi menyentuh hati sanubari masyarakat konon nya Pakatan Pembangkang bersama rakyat tidak BN.

Sememang di rancang oleh kepala - kepala parti pembangkang di ketuai oleh Al Juburiii AN War bersama DS Haji Hadi, Lim Kit Siang, mencari satu istilah yang sesuai menyentuh dan menyusuk kedalam jiwa rakyat, bagi rakyat yang tidak mengunakan pancasila kurniaan Allah S.W.T nescaya akan kecundang dan mengangguk akan lakonan yang di lakonkan oleh puak - puak pengkhianat dan penderhaka ini.

Okey lah.... sekiranya BN juga akur dengan kehendak Pakatan Pembangkang dengan perkenan DYMM Tuanku Sultan Perak, DUN Perak di bubarkan, ditakdirkan Allah S.W.T, BN menang besar kembali, ini berdasarkan undi pengundi Melayu yang meningkat untuk BN di Bukit Gantang PASTINYA kawasan yang UMNO bertanding akan mencapai kemenangan , tergiang - giang di telinga penulis bahawa AN War dan sekutu cabuknya akan menjadikan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) objek hentaman demi hentaman bahawa SPR tidak adil!!!!, pengundi hantu!!!!, rasuah!!!! dan berbagai - bagai tuduhan haram jadah di lontarkan sama juga lah dengan keputusan Mahkamah sebelum ini yang berpihak kepada 3 ADUN BEBAS, keputusan Mahkamah Tinggi berpihak kepada Nizar dan Mahkamah Rayuan yang berpihak kepada Dr Zambry, maka kali ini nescaya AN War dan sekutunya akan menyeru rakyat yang sebenarnya penyokong - penyokong pembangkang sahaja tidak rakyat keseluruhannya untuk berdemostrasi jalanan untuk menolak kerajaan BN. ini semua mudah ditelaah dan di baca akan kebiasaan cara dan strategi gunaan AN War Ibrahim sejak dahulu lagi dan masih digunakan kini dan masa akan datang.

Sebenarnya bukan itu kehendaknya bagi membubar DUN untuk menyerah kuasa kepada mahkamah rakyat kononnya, tetapi lebih tindakan selepas keputusan pilihanraya tersebut diumumkan maka AN War akan memperolihi jalan 'short cut' untuk menjatuh kan kerajaan melalui jalan rusuhan dan demostrasi ala Thailand, dijangka itu lah sebenarnya rancangan Pakatan Pembangkang.

Ini lah golongan pakatan pembangkang yang merosak kan sistem demoskrasi, walau pun laungan nya kononya menghidupkan sistem demokrasi tetapi sebenarnya mereka lah yang merogol dan memperkosa sistem demokrasi negara yang subur sejak berkurun lagi, mereka sedar tiada lagi jalan untuk mendapat kuasa terutama memerintah Negara melalui sistem Pilihanraya, kerana BN sentiasa cekap dan cepat memulihkan imej dan sokongan, hanya satu jalan saja iaitu dengan mencuba jalan ikut pintu belakang yang memang di minati oleh AN War.

Jangan di tunduk akan lakonan AN War dan sekutu haram jadah nya, ini semua karut dan mainan kotor dengan desakan membubarkan DUN Perak, kenapa mesti dibubarkan, kenapa semasa mereka mendapat "simple majority" mereka tidak memohon untuk dibubarkan DUN kepada Tuanku Sultan dan apabila setelah BN pula mendapat "simple majority" DUN mesti di bubarkan, mana ada kepala hotak sebodoh - bodoh manusia yang minoriti menguasai yang majoriti di dalam dewan, carilah didunia manapun di negara mana pun Majoriti tetap majoriti dan menguasai Dewan dan pemerintahan negara atau negeri, kecuali minoriti bergabung dengan manoriti lain seperti pengabungan DAP/PKR/PAS, tetapi BN pula telah bergabung dengan BEBAS dan jangan disalahkan BN kerana rakan pembangkang lompat keluar parti dan duduk sebagai BEBAS dan bersetuju menyokong BN bersaksikan DYMM Tuanku Sultan Perak, kerana yang ajar lompat!! si katak lompat!! adalah Al Juburiiii AN War Ibrahim yang mana kena batang hidung sendiri.

Bagi "silent majority" dan golongan muda sedar lah mungkin tak terbaca kan oleh saudara - saudari tarian politik ini, kerana ia susah untuk di fikirkan, tetapi kita harus memikir kan kebaikan yang tak terhitung yang telah dilakukan oleh BN selama ini setidaknya jasa telah terbukti daripada mengadaikan kemakmoran dan kesejahteraan kepada yang tidak terbukti kemampuan nya malah lebih kepada memecah belahkan umat selama ini. kerana kita mesti ingat bahawa "sekali merdeka bukan selama - lama nya merdeka" dan "BUKAN SENANG UNTUK SENANG DAN BUKAN SUSAH UNTUK SUSAH" kerana anda semua tidak kenali AN War sebenar - benar nya.

2 ulasan:

  1. SALAM BRO..

    KAWAN SETUJU SANGAT DENGAN PENDAPAT BRO..

    PUAK JUAK NI KERJA LAIN TAK ADA..

    MODAL MEREKA HANYALAH BUAT SPINNING MACAM GASING..

    AKHIR-AKHIRNYA NANTI MEREKA AKAN DITOLAK OLEH RAKYAT..KECUALI PENYOKONG MEREKA YANG DAH PENING HARI-HARI DENGAR CERAMAH SPIN

    OH YE..SEMALAM PERGI KENDURI KAWIN..ADA EMPAT LEBAI PAS SEDANG BERSEMBANG..

    KETIKA KAWAN SEDANG MAKAN YANG KAWAN TERDENGAR LEBAI2 PAS TU SEDANG KHUSUK MENGUMPAT DAN MEMAKI SEPERTI ANJING..UMNO...PERAK..ZAMBRY..DAN LAIN2..

    TAHU KAWAN BUAT APA..KAWAN BUAT-BUAT NAK MUNTAH..KAWAN BUAT BUNYI WUEEIIKKK KUAT-KUAT...TERKEZUTTT LEBAI-LEBAI TU...THEN MEREKA KURANGKAN VOLUME SUARA MEREKA..HEHEHE..

    BalasPadam
  2. Salam,
    Bagi UMNO/BN kita perlu tabah menghadapi pembangkang di Negeri Perak.Penyelesain mengikut kaedah makamah sukar memeperolehi keputusan yang dikehendaki oleh kedua dua pihak yang bertelagah dalam kemelut politik yang tak kesudahan.Dalam bidang penghakiman undang-undang pada lazimnya mempunyai dua tau tiga interprasi.Kita sukar memahami hakim memileh interperasi yang mana satu.Maka keputusan makamah biasanya tidak dapat memuaskan kedua-dua pihak yang bertelagah termasuk rakyat.Kemelut politik Perak ini tidak akan kesudahan dengan hanya menggunakan Undang-undang atu makamah.
    Apa yang perlukan di Perak adalah BN/UMNO perlu memberi kesedaran kepada Rakyat Perak dengan memberi alasan yang yang baik yang bertujuan murni (presumption of good faith)kemelut politik negeri Perak ini boleh diselesaikan dengan baik sekali.Apabila BN/UMNO lakukan ini dengan membuka hati dan pemikiran Rakyat Perak seikhlasnya maka Rakyat akan terus menyokong BN/UMNO di masa hadapan.BN/UMNO dan Pakatan Rakyat perlu membawa kemelut politik Perak ke "common ground" untuk penyelesaian demi Rakyat Perak yang semakin lama semakin dibawa arus kebingungan.

    Keadaan ini wujud di Negeri Perak disebabkan oleh MB Pakatan Rakyat menolak cadangan dan titah YMM Tuanku Sultan Perak supaya Datuk Nizar meletakan Jawatan sebagai Menteri Besar.Rakyat Perak perlu diberi penjelasan yang terbaik terutamanya kepada bukan Melayu...yang lupa kuasa Raja-Raja Melayu yang menjadi Tuan punya negara ini.Majlis raja-raja Melayu sudah tiba masanya untuk memberi peringatan dan nasihat kepada pemimpin politik yang sudah lupa daratan dan asal usulnya.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda