Selasa, 9 Jun 2009

HARAKAH LIDAH SYAITAN






Mahkamah bukan platform penyelesaian politik


RAUB, 8 Jun (Hrkh) - Mahkamah bukanlah tempat sesuai untuk mencari keadilan dalam isu politik di Malaysia, rumus tiga ahli panel forum anjuran Badan Perhubungan PAS negeri yang berlangsung di sini, baru-baru ini.

Forum yang membincang isu semasa khususnya krisis politik di Perak itu membariskan Mohamed Hanipa Maidin dari PAS, Harith Abdullah (KeADILan) dan M Kulasegaran (DAP).

Ia dipengerusikan Ketua Penerangan Pemuda PAS negeri, Mohd Fadly Ramli yang juga seorang peguam.

Harith dalam hujahnya berkata, krisis politik di Perak berpunca daripada 'kebodohan' Umno-BN yang tidak berpuas hati dengan kekalahan mereka pada pilihan raya umum lalu.

Katanya, Umno-BN dalam usaha untuk berkuasa turut memperalatkan kakitangan dan agensi kerajaan termasuk Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pada suatu ketika, SPR katanya bertindak seperti polis dan hakim yang menjalankan siasatan dan menjatuhkan hukuman.

Beliau merujuk tindakan badan itu yang menolak notis kekosongan tiga kawasan Dun di Perak oleh Speaker atas alasan surat perletakan jawatan tiga Adun itu sebagai tidak sah.

Ahli Parlimen DAP, M Kulasegaran tidak sependapat dengan para pemimpin Pakatan Rakyat Perak yang membawa krisis politik di negeri itu ke mahkamah kerana institusi tersebut tidak mampu memberi keadilan.

Katanya, setelah 25 tahun menjadi pengamal undang-undang beliau mengetahui latar belakang sebahagian besar para hakim.

"Saya sudah 25 tahun menjadi peguam, saya kenal sebahagiannya dan tahu ada diantara mereka mempunyai hubungan dengan para pemimpin Umno-BN untuk mendapat kedudukan di dalam kerjaya mereka.

"Itulah sebabnya saya tak bersetuju isu politik dibawa ke mahkamah kerana negara memerlukan hakim�hakim yang jujur, amanah, telus dan bebas.

"Kita juga perlukan Mahkamah Perlembagaan sebagaimana di Thailand, India dan negera-negara lain khusus untuk membicarakan kes-kes seperti ini," katanya.

Isu ini katanya memerlukan penyelesaikan politik iaitu melalui pilihan raya bagi membolehkan rakyat membuat keputusan.

Hanipa berkata, pihaknya telah membuat yang terbaik di mahkamah untuk memastikan prinsip keadilan terlaksana walaupun ramai yang meragui ketelusan mahkamah dalam membicarakan isu-isu politik membabit Umno-BN.

Kata beliau, pihaknya berhujah untuk mempertahankan kebenaran dan menentang kezaliman.

"Kami mempunyai hujah yang amat kuat dan telah melakukan yang terbaik, saya berharap mahkamah membuat pertimbangan berdasarkan hujah," katanya.

Menurut Hanipa, pihaknya telah dimaklumkan oleh banyak sumber termasuk dari bekas-bekas Hakim mengenai peluang untuk menang adalah tipis justeru keputusan Mahkamah Rayuan dalam kes Nizar lwn Zambry tidak langsung mengejutkan.

Menurut Hanipa, walaupun Umno-BN menang dalam kes berkenaan tetapi mereka sebenarnya telah hilang keabsahan dan apa sahaja yang dilakukan tidak akan dipercayai oleh massa menyebabkan kepercayaan rakyat terhadap Umno, BN, kerajaan dan agensinya semakin luntur. - mks._

pautan dari harakahdaily 08.06.09

KOMEN PENULIS

Apa lah si Harith tengging sangat kata orang 'kebodohan' UMNO mengambarkan diri sendiri yang 'bodoh' tambah lagi satu bahasa 'bonggok', UMNO tak kalah yeop!!! 27 kerusi yeop banding parti kau PKR tu hanya 7 kerusi je yeop!!!, kau cakap apa ni...ni lah dia yang dikatakan lidah syaitan..... siapa yang mengajak orang untuk lompat parti yeop!!! bukan ke Al Juburriiii yang berusaha menyogok AP dan WR BN agar lompat parti...atas kehendah Allah S.W.T batang hidung sendiri yang kena yeop!!!! 2 WR PKR dan 1 DAP lompat jadi bebas yeop!!! dan atas takdir sokong BN...biar le bercakap keluar dari kepala otak yeop!!! hish... bodoh betul le mike ni yeop!!! macam mana boleh jadi panel penceramah. Kelantan Pru11 satu kerusi je majoriti yeop!!! tak BN kesah pun yeop!!! dan masa korang di Perak simple majoriti tak BN kesah pun kenapa yek!!! bila BN pula yang dapat simple majoriti korang macam tauke sarkas lompat sana, lompat sini yek!!!!.

Memang menjadi kebiasaan yeop!!! bila keputusan tak memehak pada parti kau orang... mula le keluar bahasa haram jadah, SPR ke SPRM ke, Polis ke, Jabatan Kerajaan ke semuanya dirasuah le.. di peralat le..oleh UMNO...hish...dah biasa sangat dengar bahasa basi ni yeop!!!

Kau ambil kira 3 WR sahabat baik kau dulu letak jawatan, surat tu sah ke tidak yeop!!!! bebudak boleh le tipu yeop!!! surat tak bertarikh yeop!!! surat di tandatangan tanpa kerelaan yeop!!! disediakan awal - awal lagi yeop!!!!, kau ingat otak Hakim macam standard kepala hotak korang ke yeop!!!, surat dihantar oleh orang lain yang sejenis dengan korang yang diaturkan dan dihantar kepada Speaker sejenis dengan korang juga yeop!!! bukan tuan punya badan yang hantar surat pada speaker yeop!!!...surat taik kucing nama nya yeop!!!.

Tu.. Dra KULA bercakap konon 25 tahun jadi lawyer buruk, setakat lawyer tandatangan perjanjian jual beli rumah apa ada standard ane... bersepah lawyer macam tu di mukabumi ni... macam teman kata diawal tadi keputusan Mahkamah Tinggi yang diadili oleh seorang hakim berpihak kepada korang...wah!!! bukan main seronok korang rai kan yek... mahkamah adil, demokrasi segar dan macam - macam ayat power tersembur dari mulut puak korang, minum todi sana sini... ohh... kena Mahkamah Rayuan yang diadili oleh 3 Hakim yang senior membuat keputusan berpihak pada DS Dr Zambry... wah... Hakim tak layak le... mahkamah tak adil le semua suara haram jadah lu kasi keluar ka ane... wal hal yang bawa ke mahkamah bukan ke lu punya parti ka ane... sudah lupa ka... itu Raja Siva sama Ni A Jar la ane... ish..ish... lu mana punya kasta la ane... paria ka.

si Hanipa lembu PAIh ni pulak nak kelentong orang Pahang ka... oh... jadi kalau keputusan Mahkamah Rayuan sudah tahu keputusan nya bermakna itu keputusan Mahkamah Tinggi pun korang sudah tahu la yek keputusan nya, tapi yang teman hairan sebab apa di kedua-dua mahkamah bagi nak runtuh penyokong-penyokong sarkas berkerumun di sana yek...eh..eh..mungkin korang pun rasa di mahkamah rayuan pun berpihak kepada korang kut!!! sebab dikatakan salah seorang hakim mahkamah rayuan sahabat baik lama Al Juburriii.... tapi yeop!!! kalah KO yeop!!! 3-0 mana nak lawan nya yeop!!! ish..ish... orang Pahang yang tak tahu cerita sebenar yeop!!! boleh le kelentong yeop!!! jual minyak senyonyong boleh le yeop!!!.

Ini lah dia yang dikatakan penyampai maklumat yang tepat dan betul kepada rakyat si SER RAKAH lidah syaitan PAih, tidak cukup dengan ceramah - ceramah di kampung - kampung, malah guna media resmi PAih menyebarkan cerita - cerita fitnah untuk tujuan menyeleweng kepala otak orang ramai, ini kah media yang nak di harapkan untuk menjadi Media Perdana Negara kelak. media yang tak boleh dipercayai isi kandungan nya. dan nak jadi pemerintah yang jujur dan amanah seperti Pakatan Pembangkang ini yang langsung tidak boleh dipercayai selain pandai bermain politik rimba.

Yang terbaik didepan mata sudah tersedia yang banyak jasa tak terhitung dan terbukti kerja - kerja yang dilakukan demi rakyat iaitu kerajaan BARISAN NASIONAL.





2 ulasan:

  1. Salam,
    Harakah parti politik PAS ditubuhkan pada 1987. Pengedaran Naskah Harakah memuncak semasa krisis politik UMNO dengan Anwar pada tahun 1990. Pada masa itu adalah dikatakan Harakah berjaya terbitkan 370,000 naskah dalam pengedaran setiap dua kali dalam sebulan. Dianggarkan sebanyak lebih 300,000 diedarkan setiap edisinya untuk pembaca. Pembaca surat khabar di Malaysia dianggarkan seramai 4.2 juta dari 10 juta rakyat yang celik membaca. Kenapa Harakah mempunyai pembaca sehingga jumlah yang ramai begini?.Adalah dikatakan 98% pembaca Harakah adalah orang Melayu!.Apakah orang Melayu ini suka pada atikel-atikel bukan ilmiah seperti gossip peribadi orang lain, Fitnah politik, Islam yang radikal atau suka dengan memburukan kerajaan tanpa bukti yang kukuh!.

    Profesionalisma Kewartawanan yang asas adalah menjana fikiran rakyat yang sihat dan berintergeriti dengan memajukkan minda rakyat.Bila menulis, perlu berhati-hati dengan fakta dan janganlah membelakangkan perkara hak.Penulis,Pengarang Harakah selalunya Nasi lemak pedas sambal lebih dari Nasinya!.Kadangkala Agak gelihati kita yang waras fikiran membaca atikel-atikel di Harakah yang penuh dengan penipuan,despsi politik, fitnah dan menjadi medan membunuh peribadi pemimpin kerajaan terutamanya pemimpin UMNO!.Cara penulisan atikal dan berita di Harakah cuma menyeronokkan orang-orang kampung yang suka dengar fitnah peribadi orang tanpa ingin memajukan minda. Tapi sampai bila-bila pun mereka ini tidak akan berhenti membuat fitnah keatas UMNO dan Kerajaan.Bagi mereka mendapat keuntungan politik itu sudah cukup.Jenis ini tidak takut pada fitnah kerana anggap diri mereka terlebih belajar Agama dari orang lain.Masakan berkata Undi Pas Boleh Masuk Surga!.Bayangkanlah fikiran mereka itu. Mereka ini buta Fakta dan rabun pada kebenaran. ORANG-ORANG SEPERTI INIKAH KITA MAHU MEMIMPIN NEGARA INI?.

    BalasPadam
  2. SALAM..

    MEMANG POWER ARTIKEL NI BRO..

    SESAH..KITA KASI SESAH LIDAH SHAITAN PAIh NI BRO..

    KAWAN PUN TAK KASI MUKA PADA MEKANISMA PEMBAWA HASUTAN DAN FITNAH TU..

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda