Jumaat, 19 Jun 2009

NIK AZIZ KING CONTROL DALAM PAS MULA DI TOLAK


gambar sebelah saja jadi hiasan yeop!!!

Sebut saja ayat PERPADUAN bagai kan seram sejuk satu badan Nik Aziz, apa tah lagi yang keluarkan ayat PERPADUAN dari mulut pemimpin PAS sendiri.

Perangai baran terkeluar secara spontan dari orang yang di anggap Tok Guru oleh penyokong - penyokong taksub Tok Guru tersebut apabila beliau meminta Ustaz Nasharuddin letak jawatan Timbalan Presiden dan Ahli Parlimen Bachok, satu - satu nya kemarahan yang tak dapat dikawal oleh Nik Aziz.

Kemungkinan kemarahannya telah dipendam sekian lama kerana kekuasaannya selama ini mula reput di makan usia apabila Nik Aziz tidak lagi dapat mempertahankan gelaran KING CONTROL yang diamalkan selama ini dalam PAS yang harus diikuti oleh semua kepimpinan dan ahli PAS selaku Musyidul Am PAS.

Beliau amat kecewa kerana golongan moderat terutama golongan baru dan muda tidak mempeduli nya dan umpama tidak menghormati nya lagi selaku Musyidul AM dan orang tua dalam PAS.

Begitulah kalau umur sudah meningkat 'rumah suruh pergi kubur minta mari', sedikit sebanyak memberi kesan kepada tubuh badan dan anggota dalam badan yang tidak berfungsi secara lancar, itulah realiti kehidupan, putaran alam manusia dari lahir sebagai bayi, menjadi kanak - kanak, berpindah kepada remaja, masuk pula kealam pemuda, berpindah ke alam dewasa kemudian singgah ke alam tua dan berakhir disitu dan sekira nya ditakdirkan umur tua berpanjangan akan kembali putaran kepada alam bayi dan kanak - kanak, disini lah putaran tersebut berlaku kepada Nik Aziz yang mudah merajuk apabila kemahuannya tidak dituruti manakala tingkah lakunya tidak mendapat perhatian, sedih dan sayu dihati.

5 ulasan:

  1. salam yop. pada teman hakikat atau takdir yang tak boleh kita elak, pengikut PAS cukup taksup dan takbur seolah mereka je yang ada tiket sebagai pemimpin dan waran ke syurga. mungkin tuhan sudah bersabar dengam mereka. hakikat yang di turunkan NIK AZIZ sudah tua dan perlu ingat tiada siapa yang dapat kekal kecualinya, Orang Pas perlu risau setidak-tidaknya tn guru semakin tua dan tidak dinafikan serangan nyanyuk memang menjadi zon usia begini. Siapakah penggantinya nanti?

    Semua maklum jika nik aziz tiada maka bermula lah era baru atau genarasi baru pas... kerana apa, selepas nik aziz, confirmlah sejarah baru walau siapapun yang memimpin pas confirm YG BARU ADALAH PAS SENGKOKOL DENGAN KAFIR!, siapa berani menidak kannya, berani kah pemimpim pAS yg baru becakap dengan lantang (perjuangkan islam) dan mengulangi semula sejarah tn guru 'KALAU MU BERANI, MASUKLAH DAP atau PKT!' dasar PAS sebenarnya sudah hancur tiada lagi islam dalam perjuangan walaupun cuba diselamatkan dengan penyatuan islam dalam idea PM kita, apapun sudah tentu mereka menafikan kerana apa? mereka sebenarnya memang golongan yang lupa kerana sifat baru tertanam.... TAKSUB DAN TAKABUR! TAKBIR!

    BalasPadam
  2. NIK AJIS DAH HILANG PENGARUHNYA..

    PENYOKONG MEREKA SENDIRI PUN DAH TERPINGA-PINGA SETIAP KALI DIA KELUARKAN FATWA BARU..

    AHLINYA SEKRANG NI BERKEADAAN TELAN MATI BAPAK LUAH MATI EMAK...

    BalasPadam
  3. x tau la pe nak ckp pasl nik aziz ni..kesian gak tgk kekadang...tapi x tau la..mungkin die x nk tgk umay islam bersatu agaknya...wallahualam..


    anakmelayu30.blogspot.com plz support..

    BalasPadam
  4. salam, berlawanan dengan identiti yg ditampilkan, walaupun berwajah ulama tapi suara yg di keluar dari mulut macam samseng jalanan.

    BalasPadam
  5. Bro DDin,
    Si Nik Ajih mmg mcm tu dah skrg ni.Bukan je kerana dah tua tapi yg sebeno nya udah menopose.Orang menopose ni mmg akan sentiasa sensitif dan anggap diri nya tu mcm Malaikat.Dia patut direhatkan je.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda