Selasa, 28 Julai 2009

BERUK TUA MERACAU LAGI!!!


GAMBAR NI JE YANG ADA YEOP!!! UNTUK HIASAN

"SAYO BUKE NOK BERBAIK DENGE UMNO PERGI JAHANEM LAH UMNO, TAPI SAYO NAK BERBAIK ANTARO KERAJAE NEGORI DENGE KERAJAE PUSAT" kata - kata neraka dari seorang yang mengelarkan diri sebagai ulamak semasa meresmikan Hari peladang, penternak dan nelayan di Kelantan yang disiarkan di Buletin Awani pada 27.7.09.

Ini lah dia perangai dan budi bahasa yang diagungkan oleh puak - puak Paih sebagai seorang tokoh ulamak, yang berkata - kata mengikut mulut tanpa menguna otak bahawa apa yang dikata boleh didengari oleh semua golongan yang akhirnya rosak budi bahasa mereka - mereka yang tak bijak menapis maklumat.

Kalau begini perangainya bagaimana Kerajaan Pusat nak berbaik dengan kerajaan negeri, semua manusia tahu kerajaan Pusat ditunjangi oleh UMNO manakala Kerajaan Negeri Kelantan di tunjangi oleh PAih, di sini sudah tentunya parti tersebut terlibat secara terus akan pemerintahan kerajaan masing- masing, dan kenapa apabila disebut hendak berbaik - baik dengan kerajaan Pusat, tersembur juga bahasa haram jadah mengatakan PERGI JAHANAM LAH UMNO, adakah itu budi bahasa yang kita gunakan, tidak kah jelas belum apa - apa lagi dah nampak hati busuk dan hitam, semata - mata wayang kulit dan opera cina saja.

Pergi jahanam lah PAS, pergi jahanam lah Ni A Jis (ini bahasa yg diajar) dengan lakonan nyanyuk mu, mu ingat UMNO tersorong - sorong sangat ke nak berbaik dengan mu dan PAS... Negeri Miskin dan papa kedana, jangan tidak nak menagih peruntukan dan bantuan besar dari Kerajaan Pusat untuk melepas tengkok sendiri, walhal hampir 30 juta Kerajaan Pusat sudah salurkan bantuan dan pembangunan kepada Kelantan ada kah mu bersyukur dan berterima kasih. Mu memang jenis manusia yang tak boleh di buat baik dan tak layak untuk di simpati.

Kepada DS Najib jangan dipandang dan dilayan langsung si beruk tua ini, teruskan kerja untuk rakyat dan negara, kerana itu yang lebih utama dari kita melayan pesakit - pesakit sindrom selsema babi ini.

1 ulasan:

  1. As'kum, memang benar kata pujangga, jika kita kubur panggil mari, rumah suruh pergi, lebih baiklah kita tumpukan sepenuh kehidupan kita hanya kepada satu dengan kita beramal kepada Allah S.W.T.

    Ni A Jis ini cuba sedaya upaya segala ilmu yang ada didadanya digunakan sepenuhnya semata - mata nawaitunya untuk menghapuskan UMNO yang juga parti melayu beragama Islam.

    tiada yang mampu untuk menasihatnya walhal mengaku parti yang penuh dengan ulamak, tapi semuanya bersubahat....Allah saja yang tahu di mana hendak ditempatkan mereka - mereka ini diakhir zaman kelak?

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda