Isnin, 27 Julai 2009

NKRA DAN KPI, DS NAJIB BERANI SERAH TIME BOMB KEPADA RAKYAT


"KERAJAAN SEDAR DAN INSAF DAN SERAH KEPADA RAKYAT MEMBUAT PENILAIAN" - DS NAJIB, PERDANA MENTERI MALAYSIA


1. PERANGI JENAYAH


2. PERANGI RASUAH


3. MEMPERKASA KAN PENDIDIKAN


4. MENGUTAMAKAN KEBAJIKAN


5. MEMPERKASA PRASANA LUAR BANDAR DAN PENDALAMAN


6. PEMBAIKAN PENGANGKUTAN AWAM DALAM JANGKA MASA SEDERHANA

Komen penulis,

Sekali lagi DS Najib meletakkan kepimpinannya dalam risiko dengan berani menetapkan "Nasional Key result Area" (NKRA) dan "Key Perfomance Index" (KPI) yang tentunya menjadi kayu pengukur bahawa kerajaan bukan saja bercakap tapi dikotakan dengan meletakkan SECARA JELAS fokus, target dan tempoh tertentu melaksanakan ke enam - enam NKRA tersebut, ini semua atas sifat kejujuran dan keikhlasan dalam membangunkan negara dan mengutamakan rakyat dari asyik leka berpolitik.

Sebelum ini dari masa kesemasa berbagai - bagai dasar, pendekatan dan pembaharuan diumum oleh DS Najib

Rakyat semua peringkat boleh bergantung harap dengan barisan kabinet di bawah kepimpinan DS Najib yang umpama meletak 'time bomb' terhadap kepimpinan beliau yang akan menerima hukuman dari rakyat jika usaha tersebut sekadar 'window dressing' kerana suis bom tersebut ditangan rakyat tetapi beliau dan kabinet berani kerana benar.

Kepada pembangkang lebih baik duduk diam dan jangan merancau atau sasau, biar kerajaan lakukan kerja mereka, kerana jika berjaya, penyokong pembangkang juga yang tumpang tui atau mereka juga yang menikmatinya tanpa segan silu dan hentikan lah berpolitik sepanjang masa.

8 ulasan:

  1. SEBENARNYA SELEPAS PRU 12 DAN SEPANJANG MASA ITU PIHAK FUCKATAN RIOT SENTIASA MENCARI IDEA DAN MENIMBULKAN ISU UNTUK MEMBAWA FIKIRAN RAKYAT LEBIH KEPADA POLITIKING SONGSANG DAN BERDEMONSTRASI LIAR. MEREKA MENCIPTA CERPEN NEGATIF DAN MENGUNAKANNYA BAGI MENCERMINKAN BAHAWA KERAJAAN BN KORUP. CERPEN-CERPEN NEGATIS TERSEBUT ADALAH DADAH HALUSINASI AGAR RAKYAT LUPA KEPADA PEMBANGUNAN DAN JANJI YANG TAK PERNAH MAMPU DIPENUHI DAN DIDIRIKAN OLEH FUCKATAN RIOT.

    BalasPadam
  2. Nasional Key result Area" (NKRA) dan "Key Perfomance Index" (KPI) adalah bukti bahawa kerajaan DS Najib ini adalah kerajaan yg telus.

    Anuar pun sepatutnya buat begitu..kita lihat tengok kat mana dia berdiri..dialam realiti atau sebenarnya anuar berminpi...

    BalasPadam
  3. Nik ajis dan hj hadi pun kena buat juga...nak tengok mereka ni di kategori ulamak ke atau p#k#mak...hehehe

    BalasPadam
  4. a'kum he..he... apa yang diorang ada bro...seluar dalam koyak ada le..

    dari dulu kala hingga la zaman ini nada sama je yang reti diorang cakap, rasuah, kroni, rasuah, kroni, rasuah, kroni, dah macam budak tiga suku je.

    BalasPadam
  5. salam bro...menteri yg buruk record kpi nye ialah satuk dr subramaniam,meteri sumber manusia sbb gaji sektor swasta tak dpt di seragam kan tetapi gaji pembantu rumah yg bukan warganeraga malaysia tu boleh lak kasi seragam...

    anakmelayu30.blogspot.com

    support bro..

    BalasPadam
  6. Salam kuntakinte,

    Pakai jubah tak pakai seluar dalam bro...tapi pakai Seluaq JIN dalam....hahaha..

    BalasPadam
  7. salam, betul bro afdzal, bro bagi komen dalam blog DS Najib bior dia tahu dan beri cadangan tersebut, teman simpati juga dengan pekerja swasta, memang kerajaan tiada mempunyai kuasa dengan majikan dalam menentukan gaji, tetapi tidak kah kita boleh mencari jalan atau mengubah dasar dan akta minimumkan gaji RM1,000 jika hendak membuka kilang atau berdagang mengunakan tenaga buruh di negara ini, sedangkan tenaga asing kita beri muka.

    BalasPadam
  8. As'kum bro mamak kah!!kah!!! seluaq jin tu pun beli kat I Setan mamak.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda