Selasa, 4 Ogos 2009

3 INSIDEN, PAKATAN GANGSTER MEMBOHONG RAKYAT


INSIDEN 1

INSIDEN 2

INSIDEN 3

Merana dan menyusahkan rakyat, di Selangor hari ini Ibu Tunggal Flat PPR Kota Damansara yang dihalau dari rumah mereka terpaksa "ting tong" duit poket untuk menyewa bas semata - mata menagih usaha kerajaan negeri Selangor mengenai status masalah yang mereka hadapi, apa yang mereka terima ditendang sana sini semua tutup pintu tidak menerima mereka umpama mereka warga pendatang haram dibuat oleh pentadbiran kerajaan Selangor di bawah Pakatan Gangtser, apa boleh buat cik kak!!! nasib badan kerana mereka yang kita undi cik kak oi!!! untuk memerintah Selangor, apa pun terima aje lah.

Di Pulau Pinang pula, lagi merana dan menyusahkan warga Kg Buah Pala, beramai - ramai ke Pejabat Ketua Menteri, LGE untuk menagih bantuan dan penyelesaian, pun tak dihiraukan, tak puas dengan itu beramai - ramai pulak pergi ke kediaman LGE untuk mendapat kata putus dari ketua kerajaan Pakatan Gangster cawangan Pulau Pinang mengenai nasib mereka yang ditentukan sehingga esok hari saja lagi.

Manakala Peniaga - peniaga kecil dan besar di Jalan Tuanku Abdul Rahman Kuala Lumpur, meratap kesedihan kerana terpaksa menghadapi kerugian akibat berlaku rusuhan haram jadah yang dilakukan oleh Pakatan Gangster semata - mata untuk memuaskan hati kepala - kepala Pakatan Gangster seperti ANWar, Hj Hadi dan Lim Kit Siang.

Ketiga - tiga insiden yang menyayat hati dan ada yang menyakitkan hati ini akibat dari kepercayaan yang diberi rakyat, janji - janji manis semasa PRU 12 akhirnya menemui kebenaran bahawa kerajaan Pakatan Gangster hanya semata - mata untuk memerintah, apabila mereka memerintah, kau orang punya pasal!!!, wa!!! sudah jadi MB dan KM, wa!!! sudah dapat gaji besar , projek besar wa!!! sudah dapat dan kalau wa!!! tarak jadi MB atau KM wa!!! sudah ada pencen besar.

Dalam proses itu rakyat juga yang menderita, tidak tidur malam mengenang nasib yang menimpa diri dan keluarga demi sebuah harapan yang dinodai oleh puak - puak yang menjadi perogol kepada kepercayaan yang diberi oleh rakyat.

"Nasi sudah menjadi bubur", "menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada guna nya", hanya yang mampu dilakukan oleh rakyat, "sesat, kembali lah kepangkal jalan", maka kita sama - sama hukum Pakatan Gangster ini yang disekongkol oleh ANWar, Hj Hadi, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Nik Aziz dan kepala - kepala gangster lain di RU13, itu lah senjata yang anda semua ada, dan betindaklah diatas kesedaran dan keinsafan ini bahawa anda tidak akan dipermainkan dan ditipu lagi dengan janji manis agar anda tidak kena pancutan kencing manis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda