Ahad, 23 Ogos 2009

LOMPAT....SI KATAK LOMPAT...LOMPAT!!!, LOMPAT LAH TINGGI..TINGGI!!!



YB Mohd Radhi Salleh, ADUN LUNAS Kedah

Gelaran yang digelar oleh ANWar dan penyokong PKR serta Pakatan Pembangkang terhadap 3 ADUN PKR dan DAP sebelum ini keluar dari Pakatan dan menjadi WR BEBAS, perjuangan yang dimulakan secara bersungguh - sungguh oleh ANWar hanya nampak hasil keuntungan di pehak UMNO/BN. Jerat yang sendiri pasang, makan diri sendiri.

Kini alunan lagu lompat sikatak lompat kedengaran kembali, lagu yang amat menyakitkan hati sanubari dan telinga ANWar dan puak - puak Pakatan pembangkang, lompat si katak lompat...lompat!!!, lompat lah tinggi - tinggi...tinggi!!!....

ADUN kawasan Lunas Kedah, YB Mohd Radhi Salleh mengumumkan keluar PKR dan melepas semua jawatan dalam PKR sekaligus keluar dari Pakatan Pembangkang dan mengambil keputusan menjadi ADUN BEBAS dan menyokong Kerajaan Persekutuan. beliau mengikuti jejak rakan - rakannya dalam PKR dan DAP di Perak, sehingga PRU12, 4 ADUN Pakatan Pembangkang keluar parti, 3 PKR, 1 DAP.

Turut serta Pemangku Ketua PKR Bahagian Padang Serai, Jamaluddin Abu Hasan berserta 200 ahli PKR mengumumkan bersama YB Mohd Radhi keluar Parti PKR sekaligus Jamaluddin mengistiharkan PKR Bahagian Padang Serai DI BUBAR. "kami tidak mempercayai perjuangan PKR dan Pakatan lagi yang jelas memperjuangkan kepentingan peribadi semata - mata selama ini" kata YB Mohd Radhi.

SIAPA PULAK AHLI PARLIMEN PADANG SERAI?

Si sialan Paria Gobalakrishnan adalah Ahli Parlimen Padang Serai, mungkin atas sial nya paria seekor ini sebagai Ahli Parlimen nya. Wakil rakyat India yang menampar anggota Polis Melayu di hari penamaan calon Permatang Pasir tempohari, Paria ini harus dikutuk sehabisnya diatas tingkah laku buruknya sebagai seorang Ahli Parlimen sialan, Bagaimana jika Wakil rakyat Melayu menampar Polis India? apa akan berlaku? tidak kah akan dijadikan isu perkauman. si paria ini pula sempat berlakon dengan meminjam skrip sifu Wong dari DUN Pelek, dengan mengatakan Polis mengasari beliau dan tangan beliau patah, ini lah lakonan sialan ini.

Apa pun Melayu masih sabar, biarkan peristiwa pahit ini memberi kesan secara langsung keatas ANWar dan calon Pakatan Pembangkang dari PAS di kempen Pilihanraya Kecil Permatang Pasir, seharusnya pengundi di Permatang Pasir mengambil ikhtibar dengan pengumuman ini, disamping mereka mencaci peribadi calon BN, Rohaizat, tetapi mereka sendiri yang bermasalah.

Difahamkan masih ada lagi Wakil Rakyat Pakatan Pembangkang yang akan melompat dan keluar dari Pakatan Pembangkang kerana tidak berpuas hati dengan perjuangan peribadi pemimpin Pakatan Pembangkang dan perjuangan peribadi parti masing - masing yang tidak sehaluan, manakala ahli di bawahan berkecamuk dan hilang keyakinan kerana tidak tahan di kutuk dan di ejek kawan-kawan sekampung.

SELAMAT BERPUASA.

19 ulasan:

  1. Salam,

    katak si Katak lompat,
    Lompatlah tinggi,
    dengar cerita yang kawan dapat,
    Ramai lagi yang iku lari..........

    Gobala paria ini, bukan manusia cerdik, enttah macam mana Anwar boleh pilih dia, mungkin juga Anwar tahu dia bodoh, mudah ikut kata......... kalau yang cerdik-cerdik nanti pijak kepala....

    BalasPadam
  2. salam bro
    kenapalah melayu pihak pembangkang ni bebal sangat nak paham situasi ini.

    BalasPadam
  3. LOMPAT SIKATAK LOMPAT
    LOMPAT SAMPAI KE KUALA
    LOMPAT WAHAI AHLI PKR LOMPAT
    JANGAN IKUT LAGI SI NUAR GILA..

    BalasPadam
  4. Bukan BEBAL tapi orang Kelate kata BABIL..
    BABIL kepada tetapnya berpegang teguh kepada pegangan n sandaran perjuangan yang bertunjangkan Islam sebagai paksi...!!!

    Jam 8mlm esok kita pakat tengok lah apa keputusan PRK N11 DUN Permatang Pasir. Biar apa pun juga keputusannya... Terima dengan redha...

    BalasPadam
  5. salam, bro kuda perang, sebab BN berpaksi kan Islam lah Masjid dan surau di Kelante macam cendawan tumbuh dibina oleh JPP kerajaan Persekutuan, harap Ni A Jis jamban surau pun tak terbuat bro.

    Pilihanraya kecil menang kalah UMNO/BN tak ada untong sebab tak memberi sebarang kesan, cuma UMNO/Bn nak berbakti pada rakyat yang rata2 papa kedana di Permatang Pasir...susah bro, rumah tolak dengan satu jari pun runtuh bersepah2 bro...kesian...sogok cerita akhirat je duniawi tinggal jadi la kufur nikmat bro..kesian rakyat menderita, pimpin dik arwah Dato hamdan langsung tak berkerja..teman bukan apa simpati,,,menitik air mata sedih.

    Kalau parti mike menang bro di Permatang Pasir...berkerja lah untuk rakyat..tuntut dengan LGE duduk exco..tuntut pada LGE jangan anak tiri kan orang melayu agama nya Islam.

    Kalau di takdir dan diizin Allah menang UMNO/BN teman yakin Ustaz Rohaizat akan jadi jalankan kerja sebab itu adalah etika WR UMNO, malah Permatang Pasir jadi anak Mas kerajaan Persekutuan bro.

    BalasPadam
  6. Salam bro kuntakinte nak tegakkan Islam ni bukan setakat bina Masjid saja beb..masjid tu kulit, Islam kata itu 'syiar'.

    Kita bukan setakat nak SYIAR, tapi kita jugak nak SYARIAT.

    Kalau setakat bina masjid, Abdullah bin Ubai pun bina masjid, tapi jadi MASJID DHIRAR, masjid dhirar wajib dibakar...

    Saya tak kata lah Masjid yang JPP Kelantan (Kerajaan Haram dalam Kerajan - Ibarat Israel dalam Palestin) buat tu sebagai masjid dhirar..

    Kerajaan Kelantan pun buat Masjid Jugak tapi tak banyak seperti JPP buat lah - bermakna tak buleh nak nafikan Kerajaan Kelantan tak buat masjid.. Terkini Masjid Jubli Perak (Masjid Beiijing) di Rantau Panjang - Masjid unik dengan gaya seni bina China..

    Nak buat masjid banyak2 buat apa cukup setakat keperluan anak2 kariah setempat memadailah, Islam tak suruh ummat dia membazir.. orang yang suka membazir ialah SAUDARA SYAITHONNN...

    Ada satu masjid terbaru beberapa bulan lepas kecoh di Kelantan dibina daripada sumber judi.. puak tak ada otak mana yang buat tak tahu lah..

    Dah menang dah PAS-PR di N11 DUN Permatang Pasir, Alhamdulillah syukur kepada Allah SWT. Ingat ke menang dengan majoroti 65 undi sahaja, sebab situ kawasan majoriti Melayu Islam...

    BalasPadam
  7. Di Pulau Pinang Pas adalah kerajaan, Ustaz Salleh Man akan dilantik menjadi YDP JAIPP selepas yang lama tu tamat tempoh nanti.

    Pas juga ada suara dalam Seluruh PBT dan syarikat GLC di PP.

    Pendek kata Pas ada suara dalam kerajaan PP, di mana Pas diberi kuasa untuk mentadbir urusan Islam dengan lebih luas tidak seperti dahulu lagi, di mana belum pernah diperolehi sebelum ini. UMNO sendiri tidak ada suara sebegini walaupun BN memerintah selama 50 tahun di PP.

    Yang mereka ada hanyalah untuk memperkayakan diri pemimpin mereka dan kroni2 mereka sahaja...

    BalasPadam
  8. salam, bro kude perang... betul tu kulit je bina masjid...sebab tu teman ambil contoh...yang kulit pun berkurap dan berkudis macam mana kita nak gebang lebih dalam dan yang besar2.mesjid yang itu jelah yang dibina dik kelante bro... so ada pulak buat masjid membazir sedangkan keperluan yang perlu di laksanakan atas pertambahan umat dan kehendak penduduk dan rakyat Islam.

    Kalau dah tak duduk exco, setakat duduk di GLC penang bro...UMNO/BN dah laksana lebih dari itu..cuma PAS kena lah tuntut kerusi Exco agar boleh menjaga kepentingan Melayu islam di Penang..bro UMNO duduk kerusi exco semasa Gerakan memerintah bro, GLC dan agensi kerajaan negeri bersepah... jangan nafikan orang bumiputera terjaga hidup mereka bro..banding sekarang kontraktor kelas F mati kering bro, berlawan secara terbuka dengan kontraktor kaum cina bro..apa diorang nak makan dan banyak lagi isu rumah rakyat, tapak bina masjid dan surau, dan berbagai2 lagi.. itu patut PAS perjuangkan.

    Itu lah tujuannya bro untuk menkayakan kroni...maksud kroni luas bro... tuntutan Islam, sekira kamu mampu, kamu kena bantu adik beradik, lepas sedare terdekat, lepas tu kawan rapat, jiran tetangge aklhir baru orang lain...PAS amal hak tu juga di Kelante dan Kedah sekarang ni malah masa 11 bulan di Perak berlambak2 kroni Ahmad Awang dan Ni A Jar dapat Balak, kawasan Pasir, Perumahan, GLC dan agensi kerajaan negeri..teman cakap ni di bulan ramadhan... kalau tak betul teman tak cakap bro.. jadi cerita kaya kan kroni luas bro...siapa memerintah pun akan bantu kroni...kroni itu pun rakyat yang rajin berusaha...sebab tu Islam menuntut kita berusaha, selapas berusaha berdoa, lepas tu bertawakkal, belajar pun biar sampai ke negeri China bro...

    Sekarang dah menang PAS di PP, seperti teman kata diatas....buat lah kerja bantu orang susah yang memerlukan bantuan WR..jangan duduk ambil elaun buta aje..

    BalasPadam
  9. Salam Kudaperang!
    Perang sekarang tak pakai kuda kerana ramai dah jadi kuda kayu macam kamu ini.Senang orang perkudakan oleh part politik. Kamu kata PAS nak menegakan syiar Islam di pulau Pinang. Bila masa Pas jadi kuat di Pulau Pinang? Pas cuma melukut bawah gantang PKR dan DAP.....faham sikit politik Pulau Pinang. kamu cuma pandai UNTUK berkhutabah di surau je!Mesjid belum lagi...komen berasap dengan semangat Islam..baru balik dari Mesir kah? atau baru selesai tulis tesis usuluddin?. Pas kat Pulau Pinang dah hancur bila persoalan timbul dalam Parti Pas siapa yang perlu disokong Tungku atau Onn Jaafar di Bukit Mertajam, dalam 1956.Lepas itu pAS segar bugar di Seberang Perai terutamanya di Permatang Pauh sahaja disebabkan Anwar kerana dia adalah anak tempatan Permatang pauh yang kuat dalam ABIM...dan Ibunya terkenal dengan pidatonya satu masa dulu. LGY dan Anwar tahu parti Pas di Pulau Pinang cuma gunakan PKR dari Pas itu sendiri. Hang belum tahu agaknya PAS protes macam-macam kat Pulau Pinang yang meloyakan orang dan tak dapat sambutan dari Melayu Pulau Pinang.Hang jangan pii lepak kat Mesjid Kg Batu atau Kg Pertama..memang itu Mesjid Pas.. Cerita PAS hantaq pii Batu Nesan kat JAIP apa ceritanya?. Sudahlah kuda perang tak perlu kamu banyak bersyarah kat blog-blog UMNO supaya kononya kita ini terlalu bodoh mcm kau nak masuk PAS..sudahlah.Kamu cakap sebiji macam ikhwanul Muslimin Mesir berkata diantara Islam dan Nasionalisma Arab...tapi kamu cuma lupa Ilmu politik kamu itu hanya sesuai untuk rakyat yang 100% umat Islam.Negara ini suatu negara yang unik...apa pun semangat Islam yang melampau kamu simpan untuk seketika hingga Negara jiran yang paling banyak penduduk umat Islam menjadi sebuah negara republik Islam.Yang ramai berebut adalah kuasa bukan Iman wahai kuda perang. Semangat kamu baru tetapi kami telah sedar apakah bermakana PARTI ISLAM DAN APAKAH DIA PARTI POLITIK ISLAM?. Kamu cuma cakap pasal Parti Islam tapi PAS bukan parti Islam tetapi Parti Politik Islam...menggunakan Islam untuk politiknya untuk gila kuasa seperti parti politik lain juga.Matlamat utama parti politik ialah memenangi pilihanraya dengan apa cara sekal pun.Jangan terpedaya antara parti politik dan parti Islam!.

    BalasPadam
  10. APA KALAH LAGI...

    KALAH DI PEMATANG PASIR..AHH NO PROBLEM..

    KALAH DI PEMATANG PAUH..WELL NO SWEAT

    KALAH DIBUKIT GANTANG..SO WHAT, NO HAL LAH

    KALAH DI MANIK URAI..JUST FOR FUN, TAK RUGI PUN

    KALAH DI BUKIT GANTANG..HMMM, SMALL MATTER JE

    TETAPI DAPAT MEMERINTAH SATU NEGERI PERAK SEMULA..
    AHAAA..THAT'S IMPORTANT..
    KERANA DAPAT BAGI PUKULAN LIPAT MAUT PADA PUAK PEMANGKANG..SEHINGGA SENGET KEPALA MEREKA..

    KAHKAHKAHKAH..HUHUHUHUH..WAWAWAWA

    HIHIHIHI..PERAK KITA PUNYA...

    PERAK KITA PUNYA..

    HEHEHE….PERKATAAN NEGERI PERAK NI AMAT MENGHIRIS TELINGA PUAK PEMBANGKANG..

    AGAK-AGAK NAK BAGI BERASAP TELINGA PUAK PEMANGKANG DAN KUDA PERANG TEMPANG MAKA SEBUTKAN AJE UNGKAPAN KERAMAT ‘PERAK BN PUNYA’..

    WHICH IS NEXT..SELANGOR KA.??

    YEEEAHHAAAA..ARIBAAA..ARIBAA..!!!

    BalasPadam
  11. WAHAI KUDA PERANG TEMPANG

    NI BARU KOMBINASI BRO KUNTAKINTE..MAMAK HJ..PEJUANG CYBER DAN TUAH..

    BRO-BRO KAMI YANG LAIN SEPERTI SEKUPANGDUAS..APAI NGELAI.DAN LAIN-LAIN LUM CABUT KERIS LAGI..

    JADI TERELAKKAH KUDA PERANG DENGAN TIKAMAN KAMI NI..MAKLUM AWAK HANYA KUDA PERANG TANPA PENUNGGANGNYA..HEHEHE

    BalasPadam
  12. Salam MamakPenang, dalam dunia ni daripada dulu sampai sekarang, sejak 1430 tahun tidak pernah lagi wujud nagara yang 100% ummatnya beragama Islam... Daripada negara Islam Madinah sampailah Negara Islam terakhir Empayar Turki Uthmaniyyah semua rakyatnya berbilang bangsa dan berbilang agama...

    Islam sangat sesuai walau di mana sahaja, di tempat 100%i ummat Islam atau di tempat tak 100% ummat Islam, asalkan Islam memerintah keadilan, kesaksamaan dan hak2 rakyat dan hak2 kerajaan akan terjaga dengan baik tanpa ada kepincangan...

    Manusia yang menjadi pak turut kepada hawa nafsu, nafsu dijadikan sebagai Sultan di mata dan Raja di hati, tidak akan tunduk betul2 kepada apa yang dikehendaki oleh Allah SWT, segalanya dilakukan dengan penuh dolak-dalih dan tipu muslihat, jikalau boleh Tuhan pun hendak ditipu..wal'iyazubillah.. seperti kaum Yahudi berdolak-dalih dengan Tuhan terhadap Nabi Musa a.s yang diceritakan di dalam Surah Al-Baqarah...

    "Ilmu politik kamu itu hanya sesuai untuk rakyat yang 100% umat Islam.Negara ini suatu negara yang unik..."
    Boleh jadi maksud Mamak Penang, Islam tidak sesuai dipraktikkan di Malaysia kerana Malaysia ini nagara yang unik berbilang bangsa... Saya tak boleh terima hujah Mamak Penang ini... Tetapi kalau Mamak Penang kata Islam tak sesuai dipraktikkan kerana pemerintah yang ada tidak berkehendak, saya setuju...

    BalasPadam
  13. Saya akui PAS menggunakan Islam, PAS menggunakan Islam sebagai paksi perjuangan, Islam itu sendiri yang yang dibawa dan diperjuangkan oleh PAS kerana Islam adalah wadah perjuangan..

    Ia berbeza sama sekali dengan mempergunakan Islam dalam perjuangan. Memang terdapat pihak2 yang mempergunakan Islam. Mereka mengambil bahagian2 tertentu yang sesuai dengan kehendak nafsu mereka dan menjadikannya sebagai alat propaganda supaya rakyat biasa menyokong mereka, manakala yang selebihnya mana yang tidak sesuai deangan kehendak nafsu mereka ditinggalkan dan ditolak walaupun ada pihak lain berkehendakkan kepada keseluruhan Islam itu.

    Islam bukan setakat menunaikan 5 perkara yang menjadi rukun itu semata2... Islam adalah mencakupi seluruh aspek cara manusia nak hidup di atas muka bumi Tuhan ini.. Kita ini milik Tuhan, bumi ini pun milik Tuhan, segala2nya milik Tuhan.. maka nak hidup, nak bernafas, nak bergerak, segala2 gerak geri kita di atas muka bumi ini semuanya menggunakan harta benda milik Tuhan tidak ada satu pun yang bukan milikNYA.. Jadi nak atau tak nak kita kena ikut cara hidup yang DIA suruh lah.

    Jika tidak mahu ikut, Allah SWT kata pergi daripada Bumi milik aku ini pergi hidup di Bumi lain tempat lain jangan hidup atas Bumi Aku, bernafas dengan udara lain jangan bernafas dengan udara milik Aku, kalau tak mahu ikut perintah Aku!

    Habis tu ada ker bumi lain tempat lain yang bukan milik Tuhan...jawapannya sudah tentu TIADA...

    BalasPadam
  14. Saudara KuntaKinte, rumah2 rakyat Permatang Pasir yang saudara katakan demikian keadaanya bukan baru 2 tahun ini terjadi begitu, keadaan sebahagian mereka yang daif itu telah berlarutan begitu sejak 50 tahun yang lalu sejak MERDEKA sejak UMNO bersama Gerakan menjadi kerajaan lagi.. Jadi oleh kerana rakyat sudah muak dengan keadaan itu lah mereka beralih kepada PAS-PR.. Sekarang ini keadaan telah semakin baik, hati pun semakin senang, walaupun masih belum kaya tak mengapa, insyaAllah keadaan akan semakin berubah menjadi positif. Kehidupan semakin terbela dan dalam masa yang sama kemajuan dapat dicapai bukan sahaja kemajuan spiritual tetapi seiring dengan itu kemajuan fizikal juga.. Tidak akan lagi duduk di takuk lama atau semakin hari semakin teruk seperti semasa di bawah pemerintahan BeEnd dulu.

    Kunta kinte ingat Malaysia ni maju sangat dah ker, semasa Malaysia lancarkan Komuter pada tahun 90an dulu, pada masa tu komuter di Indonesia dah nak berkarat dah, Malaysia lancarkan satelit, pada masa tu juga Indonesia dan Thailand dah masuk tahun ketiga keempat dah satelit mereka beroperasi di angkasa.. Malaysia jauh ketinggalan lembab dan bengap, pembangunan terlalu perlahan... Kerana sibuk dengan rasuah...

    Tak apa Abg Tuah, biar lah ramai nak keluar keris nak tikam saya, biarlah... tikam tak kena tak apa jangan tikam bagi kena sudahlah...

    Sebelum terlupa, saya nak ucapkan salam Ukhuwwah Salam Ramadhan kepada semua sahabat2 disini...

    "Qulil haqqa walau kaana murran".
    Maksud: Katakanlah oleh mu akan perkara kebenaran walau sekalipun ianya pahit.

    Wassalam.

    BalasPadam
  15. aku pun hrap, ape yang terjadi kat PERAK akan berlaku kat selangor jugak...AMIN

    biasalah, bila pembangkang jadi katak masuk BN, kata BN bagi rasuah...habis tu kalau sebaliknya?sekurang-kurangnya bila ada DUN pembangkang masuk BN, mesti ada yang tak kena..

    Kita tengok je PRU ke 13..MOGA BN DAPAT TAWAN KEMBALI & KEKAL MEMERINTAH..AMIN

    BalasPadam
  16. SALAM, KUDE KIPANG, ITULAH YANG DIAMAL OLEH pas TERUTAMA NI A JIS DAN ANWAR TAK PERNAH NAK MENGAKU, YANG MENGA,BIL BAHAGIAN2 TERTENTU TU LAH CARA PAS, KENA KE DIA TAK APA, KENA TANG ORANG LAIN SALAH...TEPAT APA YANG BRO KATA KAN TU...

    BRO... RUMAH UNTUK RAKYAT MISKIN DAH LAKSANAKAN MALAH DAN MAKIN BAIK PUN..CUMA BRO TAK AKAN NAK NGGAKU SEBAB KERJA TU BN YANG LAKSANAKAN...CUMA JANGAN KATA ZAMAN INI BERTAMBAH BAIK BRRO...GELI HATI TEMAN...ISU KAMPUNG BUAH PALA PUN TAK TERSELESAI...JANGAN BUAT LAWAK...BRO LU BETUL LAH SEJENIS DENGAN NI A JIS LU SAJA BETUL ORANG LAIN SEMUA TAK BETUL..

    LU JANGAN CERITA THAILAND KE INDONESIA MAJU BRO... MAJU KALAU RAKYAT MEGELEMPANG MERATA JALAN KERETA API, MERATA BAWAH JAMBATAN MERATA TEPI SUNGAI BUAT APA BRO, DI MALAYSIA KITA TAK JUMPA BRO...SEBAB TU TEMAN KATA BRO JENIS BETUL KAN PAS JE ORANG LAIN SEMUA SALAH.... BERSYUKUR LAH BRO, KITA DAH LAKSANAKAN WALAU PUN MASIH ADA BELUM SEPEPNUHNYA TAPI KEBANYAKANNYA SUDAH DILAKSANAKAN HUKUM SYARIAT, MUAMALAT, MUNAKAHAT, JINAYAT. CUMA TAK DIGUNA NAMA ARABNYA SEPERTI PAS MAKA DIKATAKAN TAK ISLAMIK.

    MEMANG PERLU TEGUR WALAUPUN PAHIT, TAPI INI LAH YANG TAK TERMAMPU PUAK2 BRO MENEGUR NI A JIS DAN SEKUTUNYA... CAKAP TAK SERUPA BIKIN...JASA TAK SEBESAR MANA DENGOR CAKAP GUNUNG RUNTUH.

    BalasPadam
  17. Salam,
    Walau bagaimana perjuangan Parti Politik PAS ini dalam memperjuangakan Islam cara Pas dan ingin menjadikan negara ini Negara Islam sepenuhnya hanya terlaksana apabila UMNO dan PAS dua parti politik dominan Melayu ini bersatu. Pas perlu berkerjasama dengan UMNO walau apa keadaan sekali pun. Masalah Pemimpin dalam Parti Pas ialah terlalu angkuh dan tamak kuasa tak mahu menjadikan diri mereka no.2 ...inilah masalahnya bukan UMNO tak mahu terima perjuangan PAS dan Islamnya. Ramai orang Melayu terkeliru dengan perjuangan UMNO untuk Islam dan Perjuangan Parti Pas untuk Islam. Selam a lebih 51 tahun PAS hanya sentiasa mencari kesalahan UMNO dan menaburkan Fitnah berbagai rupa tanpa memikirkan kesanya terhadap umat Islam dinegara ini semakin berpecah.Masalah Melayu sekarang alah parti mana lebih Islamik?. Indah khabar dari rupa yang dicanangkan oleh Parti Pas telah memporak perandakan orang Melayu dinegara ini. Kini umat islam yang majoriti di negara ini terpaksa bergantung pada kuasa politik bukan Islam untuk memerintah negara sendiri. Cuma bezanya adalah parti PAS memperjuangkan Islam dengan air lior yang basi mereka yang belum tahu hasilnya dan keputusannya tetapi UMNO memperjuangkan Islam dengan cara dakwah yang matang untuk sebuah negara yang punyai rakyat berbilang kaum dengan nasionalisma Melayu. UMNO perlu tahankan kepentingan Melayu walau apa keadaan sekali pun.Inilah di panggil Nasionalisma vs keagamaan. Suatu masa dulu orang Islam tidak mahu ditindas oleh bangsa lain keatas diri mereka dan diseluruh empayar otamani berlaku kebangkitan Nasionalisma menentang kerajaan Islam syura yang sebenar. Maka wujudlah fahaman wahabisma.Yang inti patinya negara arab untuk orang arab.Orang Turki tidak berhak ke atas orang Arab. Maka Nasionalisma baru telah menyuburkan orang-orang Islam. Maka ramai penuntut-penuntut Melayu negara ini menuntut di Mesir dan Timur tengah membawa fahaman baru Nasonalisma ini ke Tanah Melayu. Maka tercipta Nasionalisma Melayu seperti: 1.Ketuanan Melayu 2. Bahasa Melayu 3. Islam 4. Raja-raja Melayu.

    Apa yang UMNO lakukan demi Bangsa Melayu dan untuk mempertahankan Nasionalisma Melayu ini?.
    1. Telah memberi lebih 1/2 juta ekar Tanah kepada orang-orang Melayu yang tidak mempunyai tanah melalui skim-skim FELDA, FELCRA dan Lain bentuk pengkurniaan Tanah melalui kementerian pertanian dan kementerian pembangunan luar bandar seperti skim Tanah pinggir dan lain-lain.

    2. Untuk membantu petani-petani yang majoriti orang Melayu dibantu pinjaman tanpa faedah, baja, racun dan menjadikan kilang-kilang padi yang kebanyakan dikendalikan oleh kaum Cina disuatu masa dulu dipindah milik kepada koperasi petani.

    3. Pada tahun 1960 Boleh dikatan 90% jawatan dikerajaan ditawarkan dan diberikan kepada orang Melayu.

    4. Bahasa melayu dijadikan mata pelajaran yang perlu dilulus dengan kredit untuk memasuki universiti tempatan.Kelas peralihan dikenakan pada pelajar-pelar dari sekolah aliran dan Cina dan Tamil untuk ke sekolah menengah untuk mengangkat martabat bahasa melayu.

    Maka ini adalah sedikit UMNO telah berjasa untuk orang-orang Melayu di negara ini.Ini belum apa yang parti UMNO buat untuk kemajuan Islam di negara ini.!. Ada sesiapa yang bertanya apa parti PAS buat untuk kemajuan Islam di negara ini. Sayang...tapi dolak-dalih pemimpin parti pas cuma satu ..."berilah peluang untuk kami untuk berkuasa nanti kita buktikan"...buktikan apa benda nya yeop?...apa ini kedai nasi kandaq kah boleh cuba-cuba...ini negara yeop! bukan boleh cuba...cuba..hancur...elok parti Pas cuba-cuba cakap orang putih dulu...wassalam

    BalasPadam
  18. Mamak saya setuju, jangan layan ini kuda padi perang ni mamak, banyak sangat dah kerajaan tolong mana ini golongan nak berterima kasih, dia n the gang akan kata tanggungjawab kerajaan,

    kalau Pas memrintah dia akan minta kita, boleh mencarut, tak perlu bersyukur,boleh jual arak tapi sorok lepas tu boleh minum sebab itu amalan, sebab tu kes kartika jadi bahan lawak je. babi boleh bela, zina boleh janji sorok2, cerai berai boleh, tu si Pas seekor tu Utz Akhay cerai lepas terus khawin lain, sebelum tu dah mengadakan hubungan bukan muhrim, boleh, sebab tu tipu2 je orang..itu bakal jadi calon Pas tu. Wakil Rakyat Wan Ismail cerai berai, kahwin boleh, nafkah tak perlu bagi, kalau ada duit bagi tak ada tak payah, seks kena hari-hari, contoh pengerusi Pas Perlis. hidup manusia di era Pas memerintah.. TAKEBEER!!!!!

    BalasPadam
  19. As'kum, sdr Kuda Perang, cara awal sdr menulis bagi penilaian teman nampak sdr jenis ada pekerti dan seorang yang menegakkan kebenaran, tetapi bila makin lama menulis makin terkeluar perangai sebenar sdr cuma lakonan tak sedar bahawa perangai sdr terdedah sejenis juga dengan puak PAS lain, betul di sebelah pihak sdr saja, sebelah lain korang punya pasal, aku tetap tegak puak aku.

    Seharusnya kita mempunya sifat yang di didik oleh guru2 kita dalam menjalani kehidupan, sebab itu dalam sejarah Islam pun sekecil - kecil perkara baik yang kita lakukan maka baik lah balasannya, malah kita beri minum anjing sekali pun dengan ikhlas maka berpahala kita...

    dalam konsep tersebut bagaimana pula sekiranya kerajaan banyak membantu kita sehingga hidup kita sejahtera, aman damai, dan makmur, dan selaku orang yang menerima jasa kerajaan sejak dalam perut ibu lagi hingga lah tiba masa anak kita pula dalam perut isteri kita, kenikmatan yang kita perolihi langsung tak termasuk dalam hati sanubari kita untuk berterima kasih dan bersyukur...apa yang sdr kata kan di atas langsung tak ada budi bahasa sdr untuk bersyukur dan berterima kasih, makna nya disini sdr pun mengangkat doa mengamin atau melafaskan doa hanya membaca kosong...hipokrit, membohong pada diri malah pada tuhan pun sdr menipu, kerana doa dan realiti kehidupan sdr selaku manusia yang tidak bersyukur tak selari.

    maka sedar lah sdr, dalam kita pertahan kan sesuatu perjuangan dalam politik ini jangan kita sendiri tak terfikir kita sudah terpesong semata2 taksub sesangat dengan satu pehak...ingat anak2 kita pun perlu hidup seperti mana yang kita nikmati sekarang ini..jangan kita dinodai dengan ketaksuban kita akhirnya kubur kita kelak di kencing oleh darah daging kita sendiri.

    TQ pada semua sahabat2 lain diatas komen yang diberi...jumpa lagi.. salam ramadhan.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda