Khamis, 22 Oktober 2009

SETAN KURUS KENA KURUNG 6 BULAN





Hari ini Mahkamah Tinggi telah menjatuhkan hukuman di kurung 6 bulan dan denda RM3,000 keatas seorang Ahli Parlimen PKR yang juga orang kanan ANWar atas kesalahan mencedera seorang anggota Polis yang sedang bertugas.

Berdasarkan keputusan Hakim Mahkamah tersebut yang menjatuhkan hukuman keatas beliau, Mahkamah sekali lagi di tempelak oleh Ahli Parlimen tersebut yang mendakwa kesalahan yang dijatuhkan kepadanya atas dasar di fitnah dengan kata lain atau sama maksudnya Yang Arif Hakim tersebut telah silap menjatuhkan hukuman keatas beliau. bermakna beliau nak bagi tahu pada orang ramai bahawa beliau orang baik - baik.

Bukan perkara yang luar biasa sikap dan perangai pemimpin pembangkang ini sejak dulu lagi memang perangai macam setan dan samseng, setelah itu mula bersikap menunding pada orang lain sekiranya sesuatu keputusan tidak berpihak kepada mereka dan bukan nya mustahil bahawa kesalahan tetap ditunding kan kepada kerajaan BN yang seolah - seolah menggunakan Mahkamah.

Bagi Penulis seorang yang mempunyai otak yang cerdas dan fikiran yang waras amat bersetuju diatas keputusan Hakim tersebut yang membuat keputusan tanpa mengambil kira apa status tertuduh dan ini harus di beri pujian, manakala bagi Ahli Parlimen tersebut atau pun mana - mana Ahli Parlimen ke, Wakil Rakyat ke mahupun mana - mana Menteri bawa - bawa lah jaga nama baik Institusi yang dipegang, jangan anggap kita kebal bagi membolehkan kita melakukan apa saja kesalahan akan dilindungi, Ingatlah KEPIMPINAN MELALUI TELADAN, ramai manusia dimuka bumi Malaysia ini memerhati tingkah laku kita yang akan menjadi ikutan, sebab itu gejala jenayah menjadi- jadi kerana ada pemimpin yang tak hormati undang - undang negara yang kebanyakan datang dari Wakil Rakyat Pembangkang.

4 ulasan:

  1. RAMAI AHLI POLITIK DALAM DUNIA NI..TAPI TAK SAMA PERANGAI MACAM AHLI POLITIK PR..

    JENIS MAKAN TELINGA..KETURUNAN IDI AMIN AGAKNYA

    BalasPadam
  2. Setan Kurus?

    Nakal engkau Din, kena saman nanti...:)

    Mcm Mike Tyson "geget" telinga orang...

    "Setan Kurus" ni "pembuli polis" X padan dengan kurus....

    BalasPadam
  3. Salam bro, dia ingat dah boleh buat apa saja bila dah jadi wakil rakyat, komunis bolehlah ikut undang-undang sendiri....

    BalasPadam
  4. salam, bro isac kalau teman kena saman, geng2 blogger boleh collect derma support teman..he..he.. nama tak sebut pun sapa.

    Tapi sentuh bab saman ni.... tu le rupanya puak2 pengkhianat ni, kalau sentuh hal diorang SAMAN, sebab puak diorang ramainya lawyer - lawyer free yg dulu masa belajar tanggung dik kerajaan. TAPI kalau diorang hentam org UMNO atau kerajaan kita diam, tak apa... biar lah... ish malas nak layan.. ish perkara kecik je... itu lah baik nya orang UMNO dan kerajaan kita.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda