Rabu, 14 Julai 2010

HAI!!!!MAMBANG TANAH, MAMBANG AIR!!!!!





Teringat teman cerita Panglima Bujang lapuk, yang bertapa didalam perigi buta, tanah kubur dan bawah pokok sambil membaca mantera Hai!!!mambang Tanah, Mambang air, mambang api!!! mambang segala mambang.

Kini mambang segala mambang dah muncul di Negeri selangor, pasir di gondolkan dengan rakus sampai sedalam 4 tingkat bangunan melibatkan puluhan ekar kawasan, lulusnya secara sah nya sekadar beberapa ekar, selebihnya secara haram tapi dihalalkan oleh Khalid Ibrahim, malangnya kawasan tersebut berhampiran pula dengan Wetlands yang akan merosakkan eko sistem malah kesan alam sekitar akan melibatkan masalah penduduk setempat.


Jalan cari duit yang cukup mudah, cuma lulus atas kertas, lepas tu masyukkkkkk ke poket pemimpin tertentu, serah bulat - bulat pada taukeh atau kroni mengondolkan pasir tersebut, lu cover gua, gua cover lu, lain semua gua kawtim.

Teman teringat semasa pemerintahan 11 bulan Pakatan pembangkang di Perak juga menggunakan modus operandi yang sama, maklumat yang diterima dari beberapa Pejabat Daerah dalam negeri Perak dikatakan sebanyak 50 permohonan individu taukeh telah diluluskan oleh Nizar dan Ngeh Ko Ham untuk mengorek dan mengeluarkan Pasir di kawasan Temoh, Daerah batang Padang saja, ini tak termasuk Daerah Kinta dan Daerah - Daerah lain, kerakusan mencari jalan mudah untuk mengaut keuntungan umpama bagi Nizar dan Nga esok dunia nak kiamat, nah hantam, hantam sekarang, lusa, tulat belum tahu lagi kita ada ka atau sudah tak ada, alhamdulillah apabila BN kembali memerintah Negeri Perak, kelulusan tersebut sempat di KIV dan di tolak demi masa depan penduduk setempat dan eko sistem Negeri.

Mambang segala mambang juga nak keringkan perigi untuk jadi buta, demi rakyat semasa Selangor di bawah pemerintahan BN, kajian telah dilakukan 2014 krisis air akan berlaku, maka Kerajaan Pusat yang baik hati dan perihatin pinjam duit dengan JICA buat perancangan untuk mendapat bekalan air dari Negeri Pahang.

Apabila Pakatan Pembangkang yang amat perihatin pada nasib rakyat memerintah Selangor, dibatalkan kelulusan dan tidak akan memberi kerjasama akhirnya projek bekalan air dari Pahang terbantut, atas alasan projek tersebut kroni BN, mudah dan amat mudah alasan yang diberikan yang akhirnya jutaan rakyat Selangor dan Wilayah persekutuan akan mengalami catuan air pada 2014, mangsa R A K Y A T.

Menjadi pembangkang amat mudah, ketika puak - puak haprak ini menjadi pembangkang semua usaha yang dibuat oleh Kerajaan BN semuanya tak betul, kini apabila mereka memerintah segala kerja menyamun mereka lakukan sehingga kini dan memerintah agak lama di Selangor masih juga nak menunding jari pada kerajaan terdahulu, mudah!!! kerja yang amat mudah!!! salah kan orang lain, diri aku tetap tak salah.

Kini Selangor dibawah pemerintahan Al Gap Khalid Ibrahim, Al Genzter Ronnie Liu, Al bapuk Hassan, Tanah pun pupus, Air pun kering kontang, ladang pun terbakar hangus. satu kejayaan yang cukup dibangga kan oleh penyokong - penyokong puak pembangkang, jika dulu Negeri Selangor terkaya di Malaysia kini Selangor Negeri Tergondol, terkontang dan terpanas di Malaysia, T A H N I A H!!! rakyat Selangor, T A H N I A H!!! Pakatan Pembangkang yang mempunyai PENASIHAT EKONOMI TERBAIK DI SELURUH NEGARA YAHUDI hingga Negeri Selangor mencapai segala sirim yang ditetapkan oleh MAMBANG segala MAMBANG

5 ulasan:

  1. salam bro,

    inilah jenis pembangunan yang dibuat PR untuk rakyat di negeri kekuasaannya. Sebenarnya PR ni takde kemampuan dan kepandaian dalam bidang ekonomi, macamana nak tarik pelabur asing masuk dalam negara. Begitu juga bila kerajaan pusat buat perancangan pelaburan untuk masa depan yang memerlukan perbelanjaan besar sebagai modal,pihak PR ni akan mempertikai, membangkang dan kata kerajaan buat pembaziran, habiskan wang rakyat. Lihat pusat pelancongan, KLIA, Litar Sepang, PROTON dan sebagainya.. Ini adalah sumber pembangkang yang satu ketika dulu pernah kondemkan kata kerajaan membazir....

    Sebenarnya PR tidak tahu menggunakan dana untuk membangunkan ekonomi sebab prinsip mereka 'tidak gunakan dana kerajaan negeri untuk sesuatu yang dianggap membazir'. Hasil pengenalan kepada sistem pentadbiran mereka, sumber bumi dan hasil khazanah tempatan dikaut sebanyak mungkin. Maka kita lihat PR berjaya mentadbir kerajaan negeri naungannya dengan hasil Balak, hasil Pasir, hasil Minyak dan sebagainya. Bila semua ini habis, mereka akan kata UMNOlah punca segala petaka yang berlaku...

    Inilah puaka pembangkang... Khaaaaakkk pthuiii!! Maap.... gatal sket tekak bila sebut suma nih...

    BalasPadam
  2. salam bro,

    ni blog sahabat baik kwn kat swak.. baru nak belajar buka blog. Dia bersemangat sangat nak lawan blog pembangkang tapi masih perlu di'guide'.. baru post satu artikel pembukaan..

    http://alehkayong.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. MEMANG KOTOR BETUL PUAK JUAK HARAMJADAH NI PUNYA KERJA..

    NASIBLAH PERAK SEMPAT DISELAMATKAN..KALAU TIDAK ENTAH DAH RUNTUH PERAK HILANG DARI PETA MALAYSIA DIBUAT OLEH MEREKA NI.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. SLM BRO..TU MENTERI GAGAP MESTI BYK MKN PASIR KUAH AIR SAMPAI JD CAM TU KEHKEHKEH

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda