Selasa, 16 November 2010

KENAPA PERSATUAN WARTAWAN MEMBISU, SAMAT MAJID VS KERAJAAN KEDAH

SAMAT MAJID MEMBUAT LAPORAN POLIS



WARTAWAN DIHALANG MASUK KE SIDANG DUN KEDAH

Penulis tersedar selepas insiden memalukan Menteri Besar gangster menunjukkan gigi taring yang dah reput nya dan menunding - nunding kuku jari nya yang dah tumpul kepada Wartawan tempohari, penulis tunggu dan lihat apa langkah yang diambil oleh kumpulan - kumpulan yang memperjuangkan apa yang dilaungkan KEBEBASAN MEDIA, kumpulan - kumpulan yang memperjuangkan para wartawan dalam membela Wartawan - wartawan di Kedah terutamanya SAMAT MAJID yang menjalankan tugas membuat liputan dan menyuarakan suara mangsa banjir di Kedah.


Penulis kecewa juga di mana suara - suara tokoh dikalangan kumpulan - kumpulan ini dalam memperjuangkan KEBEBASAN MEDIA apabila kebanyakannya Media Arus Perdana dilarang masuk dikawasan bangunan Dewan Undangan Negeri Kedah bagi membuat liputan.


PENDEMOSSTRASI KEBEBASAN MEDIA


Kenapa satu ketika sebelum ini kumpulan - kumpulan ini berkumpul membuat demostrasi jalanan menuntut KEBEBASAN MEDIA dari Kerajaan Persekutuan agar tidak mencampuri urusan media yang sememangnya telah bebas tanpa dikongkong mana - mana pihak selama ini.SEKARANG INI PERGILAH BERAMAI - RAMAI BERGULING - GULING DIDEPAN PEJABAT MENTERI BESAR KEDAH!!!


Mengapa Kerajaan PAS Kedah malah berlaku juga di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan di BEBAS KAN mencaci dan menghina Media dan para Wartawan tanpa segan silu dan beradap sebagai seorang Menteri Besar atau Ketua Menteri, APA SPECIALNYA MEREKA BERBANDING KERAJAAN BN???????


Menjadi tandatanya kenapa SAMAT MAJID keseorangan apabila beliau membuat laporan Polis kerana diugut oleh puak - puak yang tak bertamadun ini, mana suara - suara KEBEBASAN MEDIA, MANA PERSATUAN - PERSATUAN SEPERTI NATIONAL UNION OF JOURNALIST (NUJ), MANA PERSATUAN - PERSATUAN WARTAWAN, MANA PENDEMOSTRASI - PENDEMOSTRASI JALANAN, MANA SUARA PEMBANGKANG HERO KAMPUNG yang sepatutnya menentang dan menuntut dari KERAJAAN PAS, KERAJAAN PAKATAN agar KEBEBASAN MEDIA di hormati.


Sama - sama lah kita renungkan, dan kita doakan para wartawan akan sentiasa selamat dalam menjalankan tugas terutamanya SAMAT MAJID.

KAMI PARA BLOGGERS PEMBELA NEGARA AKAN BERSAMA SAMAT MAJID.

"SAMAT MAJID ADA LAPORAN NYA"

3 ulasan:

  1. HATA TU BUAT APE? DLU KEMAIN BISING BILE KATE KERAJAAN BN X BG KEBEBASAN BERSUARA. TP BILE AZIZAN BANGANG BUAT BENDA YG SAMA, PUNYE LA LMAH GEMALAI SOPAN SANTUN JMPA MB HANGGOK2 GELENG2 TU MCM BAPOK!..PIJAK SMUT X MATI..BTUL NUJ DABEL STENDET LA...HARKK PTUIHHH!!

    BalasPadam
  2. Salam,

    Al halalku wal harammu berkumandang kembali. Buat malu kat DAP, alamak DAP pun halau wartawan utusan juga. Buat malu kat PKR je.

    Salam Eidul Adha.

    BalasPadam
  3. Salam, betoi bro jeff, Jelas NUJ kalau dulu bukan main buat demostrasi jalanan untuk menuntut kebebasan media, sekarang ni bila kena di Kedah, Penang, Kelantan, Selangor senyap tak angkat muka, jangan tidak terbaru kes Kedah keluar surat untuk media konon membantah layanan Kedah pd Media, melepas batuk ditangga. phuiiii

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda