Selasa, 9 November 2010

MAMAK PENANG APA KHABAR????


PEJUANG SEJATI

SEPANJANG PERJALANAN TEMAN SEBAGAI BLOGGER, SELAIN SAHABAT - SAHABAT YANG SEDIA ADA DAN SAHABAT - SAHABAT BLOGGER YANG KINI CUKUP KOMITED DALAM MEMPERJUANGKAN NASIB AGAMA BANGSA DAN NEGARA DENGAN BERDIRI TEGUH DIBELAKANG KERAJAAN BN AMAT - AMAT TEMAN SANJUNG TINGGI.

TETAPI DALAM MASA YANG SAMA TEMAN TETAP MERASA ADA KEKURANGAN KERANA DALAM AWAL PERJALANAN SEBAGAI SEORANG BLOGGER, SALAH SEORANG SAHABAT OTAI UTARA, SINGA UTARA YANG TEMAN KENALI SEBAGAI MAMAK PENANG MELALUI BLOG PEMUDA ENGGANG YANG BANYAK MEMBERI INSPIRASI KINI TAK MUNCUL LAGI DIALAM MAYA INI.

APA KHABAR MAMAK PENANG???? DALAM KETIKA INI POLITIK PULAU PINANG DALAM KEADAAN YANG AGAK TAK KERUAN, SEMANGAT, PENULISAN MAMAK PENANG SEDIKIT SEBANYAK AMAT DIPERLUKAN UNTUK MEMBANTU PULAU PINANG AGAR KEMBALI DI BAWAH PEMERINTAHAN BN.

DIMANA MAMAK PENANG????, "SAHABAT SEBENAR HATI DAN JIWANYA SAMA".

NUKILAN KUNTAKINTE

6 ulasan:

  1. Salam bro, kawan pun dah lama sangat tak tengok mamak kat rajahmas. Kawan pun ingat mungkin mamak kdg2 ada juga muncul dalam fb.

    Bro, memang betul kata bro.. sekarang politik di pulau pinang yang tak keruan, bantuan pejuang otai politik macam mamak sangat diperlukan. Apapun, kawan faham mamak dah cukup lama menjadi pejuang keamanan daripada alam realiti sehinggalah ke alam maya.. sekarang tugas berat ini patut digalas oleh tenaga muda.. mamak pernah kata, dia akan support sebagai back up bila ada masa.

    Perang sekarang tak macam dulu.. komunis dulu angkat senapang bila nak jajah negara.. sekarang mereka angkat broadband, laptop dan jawatan politik untuk jajah kita. Mereka tak guna nama komunis lagi tapi tujuan mereka tetap sama.

    Abang Tuah juga lama menghilang... kita perlukan dia kerana dia membawa tuah kepada perjuangan.. Kadang-kadang kawan risau dalam perang politik begini, janganlah sekali-kali ianya mengikut mood dan musim.. musuh sentiasa mengintai peluang untuk menumbangkan kita bila kita terlena dan terleka.

    BalasPadam
  2. Salam, bro apai, dalam 2 ke 3 minggu abg tuah ada sms teman, dia sibuk menumpukan periuk nasi dulu.

    Tapi Mamak kita tak dengar berita, harap2 sihat walafiat.

    DAPig di Penang kita kena tangani dengan bijak, sebab apa saja isu dan tindakan yg dibuat menjurus kepada racist yang membuat UMNO tak senang duduk dan hati yang meluap2 terbakar yang akhirnya apabila org UMNO ambil tindakan dia akan back fire kepada UMNO dikhuatiri pengundi cina yg dulu ada sikit sebanyak sokong BN akan terus tak sokong pada PRU13.

    kita kena berpijak dibumi nyata, didalam sistem demokrasi undi kemenangan amat penting untuk mendapat kuasa pemerintahan, cakap berdegor - degor tapi kalah buat apa, maka tindakan org UMNO pun kena bijak dalam menghadapi DAPig.

    Bro kalau dpt hubungi Mamak, inform kat teman.

    BalasPadam
  3. SLM BRO. WLUPUN AKU X KNAL SGT BLOGER MAMAK PENANG TAPI AKU HARAP DIA DPT KEMBALI SEMULA KE DUNIA BLOG. MASA NI LAH SEMUA KUDRAT BLOGER AMAT DIPERLUKAN UTK MELANYAK PUAK FUCKATAN SAMPAI LEMBIK! YEHAAAAAAA!!! >:D

    BalasPadam
  4. Ddinbunga.blogspot.com10 November 2010 pada 9:15 PTG

    Salam, yessss bro jeff, Mamak seorang yg cukup banyak ilmu dan fakta, sebagai seorang bekas tentera beliau banyak memberi kita input2 yg boleh mematahkan hujah blogger pembangkang. tapi tak kurang juga bro, pic2 bro dah cukup terduduk puak2 haprak tu.

    BalasPadam
  5. Salam Bro,

    Betul tu bro. Bnyak juga yang tiba2 sepi, blog tak update dan komen pun tak ada. Wbagaimanapun pilihan mereka harus dihormati..

    BalasPadam
  6. Salam, bro Junah, betoi bro, dan mungkin juga mereka terpaksa mempunyai masa kerana kesibukan, sebab kekadang tema sendiri pun adakalanya bermusim disebabkan masa yg tak cukup, keletihan, kerja yg menimbun sehingga nak buka lap top pun rasa malas, itu juga tak semestinya kita sudah kecewa atau tak berminat lagi.

    Apa pun kita masih mempunyai sukarelawan bloggers yang mempunya taring yang tajam, bro sama - sama kita teruskan.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda