Sabtu, 8 Ogos 2009

ARAK JUGA YANG PECAHKAN PAKATAN!!!!



MB minta peniaga usah jual arak kepada orang Islam, bawah umur

SHAH ALAM: Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menolak cadangan Pas negeri itu yang meminta kerajaan negeri mengharamkan penjualan minuman keras di kawasan majoriti penduduk Islam.

Sebagai alternatif, peniaga diminta mengguna pakai sistem kawalan sendiri dengan tidak menjual minuman keras kepada orang Islam dan mereka di bawah umur.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata keputusan itu diambil kerana Selangor sudah mempunyai peraturan yang mencukupi dan tidak memerlukan peraturan atau garis panduan baru.

"Kita tak perlu (draf cadangan Pas). Kita sudah banyak undang-undang yang menunjukkan kita membangun bersama, menghormati ahli perniagaan dan faham budaya serta agama," katanya selepas pertemuan hampir dua jam dengan wakil kedai serbaneka 7-Eleven dan pasar raya KK Mart serta Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), di sini semalam.

berita penuh di pautan beritaharian online

komen penulis,

Ha...ha... diorang ni kata PAKATAN GANGSTER, mana pakatannya?, baru lah teman terfikir, memang Islam mengharamkan Arak, memang terbukti Arak ni kebiasaan kita dengar nasihat orang - orang tua ia boleh mempurak peranda kan rumah tangga, karier, kesihatan KINI KITA TAMBAH SATU LAGI NASIHAT BARU BOLEH MEMECAHBELAHKAN NEGERI DAN YANG TERPENTING APA YANG MEREKA KATAKAN KAMI "PAKATAN RAKYAT" PUN BOLEH BERPECAH DIBUAT DIK ARAK NI..ISH...ISH...

Dalam isu ni paling teman kesian muka - muka puak - puak PAih, di ketawa berdekeh - dekeh puak - puak kafir harbi dalam DAP dan sebahagian dalam PKR malah yang lagi teman gelihati kepala Negeri Selangor species melayu gagap sendiri backup ustaz Ronnie al hafiz dan pandang sinis je PAih.

Ish....ish... sediah, betul - betul teman sedih....malah teman rasa korang semua pun tentu tumpang sedih tengok PAih, tentu korang semua setuju dengan teman.

3 ulasan:

  1. RAKYAT SELANGOR KENA SEDAR..PRU 13 KEMBALIKAN KUASA PADA BN..KALAU TIDAK SELANGOR AKAN BERMANDI BIRRRR....

    BalasPadam
  2. BAPAK KEPADA SEGALA BIR SEDANG BERKUASA DISELANGOR

    BalasPadam
  3. salam, bro undang2 ISA yang disibukkan sebab libat kerajaan persekutuan.

    Kuasa ada di tangan sendiri, isu Arak pun tak terhandle...phuiiii punya pakatan pembangkang...

    mana demostrasinya puak2 PAIh...pergi lah berkerumun di Pejabat Khalid......eweeeeekkkkk nak muntah teman.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda