Rabu, 5 Ogos 2009

PENGAJARAN - TAHNIAH!!! PERSATUAN PENIAGA SAMAN GMI, PKR, PAS DAN DAP

Peniaga tuntut ganti rugi

Oleh Syuhada Choo Abdullah dan Nor Azma Laila
bhnews@bharian.com.my

Penganjur demonstrasi perlu bayar RM500,000

KUALA LUMPUR: Peniaga di sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman di sini yang mengalami kerugian besar berikutan perhimpunan haram pada Sabtu lalu akan menuntut ganti rugi daripada penganjurnya.

Persatuan Peniaga dan Penjaja Lorong Tuanku Abdul Rahman yang mendakwa kerugian kira-kira RM500,000 bercadang mengemukakan tuntutan itu daripada Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) yang menganjurkan perhimpunan itu.

Pengerusinya, Kamarudin Ibrahim, berkata pendapatan kira-kira 200 ahli terjejas teruk kerana kebiasaannya kawasan berkenaan dikunjungi ramai pelanggan pada hujung minggu.

berita penuh pautan beritaharian online 4.8.09

komen penulis,

Tahniah kepada Persatuan Peniaga - Peniaga Jalan Tuanku Abdul Rahman serta Pasaraya Mydin dan SOGO diatas sikap terbukti bertanggungjawab diatas apa yang berlaku dan berani untuk menentang dan mengambil tindakan terhadap kerja - kerja puak - puak Pakatan gangster demi kepentingan awam, peniaga dan negara.

Pada Magaran teman juga merakamkan ucapan tahniah, bantu Persatuan Peniaga - Peniaga untuk mengambil tindakan terhadap GMI malah bukan sahaja GMI tetapi PKR, PAih dan DAP terutama ANWar yang mendalangi perusuh haram jadah tempohari.

Sekiranya rakyat bertanggungjawab bersama - sama mengambil tindakan tidak hanya menyerah kepada kerajaan diharapkan akan menjadi pengajaran kepada mana - mana puak Gangster untuk membuat kerja - kerja membabi buta.

Seperti kata balachi ANWar, Sivarasa yang menuduh kerajaan pulak yang mencabuli undang - undang dan tidak menghormati hak asasi manusia....phuiiii teman ludah muka dia... siapa yang mencabul undang - undang? ini lah muka - muka haram jadah Pakatan Gangster tidak akan mengaku salah malah menunding orang lain, kita tanya dia kenapa Jalan Tuanku Abdul Rahman yang dipilih?, mana permitnya? kenapa hari Sabtu yang dipilih?, kenapa menipu budak - budak bawah umur dan melibatkan mereka yang sepatah haram pun tak tahu apa? siapa yang melumpuh kan ibukota? siapa yang menghalang lalulintas?, siapa yang merosakkan perniagaan peniaga?, siapa yang membakar semangat puak2 haram jadah yang hadir?, tidak kah itu puak haram jadah awak yang meliwat hak asasi manusia? rakyat sebenar - benarnya rakyat di ibukota mahukan privacy dan keamanan, kedamaian.

Lihat lah rakyat sekalian, ini rupa manusia berkulit babi hendak kita bagi kuasa untuk memerintah negara mahupun negeri? fikir - fikirkan lah dengan otak yang jernih mana batu dan mana permata.

SEKALI LAGI TAHNIAH DIRAKAMKAN KEPADA PERSATUAN PENIAGA JALAN TUANKU ABDUL RAHMAN, MYDIN, SOGO DAN MAGARAN.

6 ulasan:

  1. SAMAN...BAGI MEREKA SEDAR DAN SERIK..

    JANGAN MEREKA INGAT BEBAS NAK BUAT KACAU DIMANA-MANA..MALAYSIA NI BUKAN ATOK MEREKA SEORANG YANG PUNYA

    BalasPadam
  2. salam, bro....kerajaan kena tegas dalam perkara ini...dan jemu kita tengok asyik2 rusuhan...yang buat bukan rakyat tapi puak2 pengkhianat, penderhaka, perusuh haram jadah..... yang rosak rakyat sebenarnya, negara.

    PDRM kena hapuskan anasir2 ini, hapus dari kepala...hilang kepala hilang lah ekor, kalau nak susah pun sekali, kalau nak merusuh pun puak pembangkang...rakyat akan sokong kita kerana kita buat perkara yang betul.

    BalasPadam
  3. SALAM BRO..SAMAN JGN X SAMAN..PASTU TANGKAP JE MANGKUK AYUN DAN SUMBAT DLM JEL,BIA DORG KENE MAIN BONTOT DGN BANDUAN2 LAIN....BARU ADA AKAI...

    BalasPadam
  4. yang mengulas di atas ni macam budak tak sekolah je..merapu...besok korang mati jangan cari alim ulama' ko sembahyangkan la diri ko sendiri

    BalasPadam
  5. salam Tanpa nama,
    Ulasan kamu hebat sangatkah?.Cermin diri kamu sebelum komen ulasan orang lain. Ulasan kamu macam papadam je!..besok orang mati..orang pakai e-Jenazah...tak payah susah sangat. Ini zaman moden tak ada duit ulama mana pun tak mahu beri ceramah free..kalau ada masa singgah kat web e-jenazah tak payah jemput ular mak pas untuk mengkebumikan ko...kah...kah...
    www.ejenazah.com

    BalasPadam
  6. salam, sdr anom, apa pun tq sebab hadir ke blog teman...

    memang penulisan teman agak merapu, tapi teman berprinsip untuk mengikut kata hati dan nawaitu teman..setidaknya sikit sebanyak dapat memberi sedikit input dan kesedaran kepada sahabat pelawat yang terbuka mindanya disamping sedikit sebanyak dapat juga teman menyumbang kepada arus media maya ini.

    walaubagaimana pun teman alu - alukan komen saudara, insyaalah yang baik teman akan cuba perbetulkan, cuma teman pun minta saudara buka minda, hati dan otak untuk menerima juga apa yang baik dalam penulisan teman dan sahabat2 bloggers yang lain.

    wassalam, jumpa lagi

    buat sahabat teman yang juga sifu utara, tq atas kehadiran bro dan abagtuah serta afdzal, kuntakinte

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda