Selasa, 5 Mei 2009

GERAKAN HARAM JADAH - CUBAAN MEMPERGUNAKAN MUFTI PERAK



Sumber dari Pejabat MUFTI Perak tersebar, hari ini Pejabat MUFTI telah di kunjungi oleh beberapa pemimpin PAS negeri untuk bertemu dengan Mufti Sahibul Samahah Dato Seri Harussani Zakaria bagi mendesak Mufti mengeluarkan Fatwa mengenai BOMOH berhasrat memerangkap MUFTI melalui sidang akhbar yang dirancang dibawa bersama-sama, Fitnah yang hendak tersebar dari mulut Wakil rakyat PAS sendiri bersaksikan cakap - cakap orang mengenai Menteri Besar Perak mengunakan kononnya BOMOH bagi menjampi kerusi Makkal Shakti Speaker DUN Negeri Perak.

Tapi hampa... dan malang seribu kali malang Mufti tiada didalam pejabat beliau ketika kehadiran pemimpin PAS tersebut, lalu dibilik Pejabat Mufti juga pemimpin tersebut membuat sidang akhbar bagi menjelaskan lagi isu BOMOH yang di war - war kan oleh puak - puak PAS tanpa kelibat MUFTI, tanpa rasa segan silu tak dapat berjumpa MUFTI duduk di ruang tamu pejabatnya pun memadai dan membuat sidang akhbar yang dihadiri oleh sebuah Akhbar tempatan sahaja tidak kah itu pun dinama kan haram jadah.

Siri gerakan haram jadah susulan bagi mempergunakan pula institusi MUFTI unt menetapkan Fatwa bagi niat menjatuhkan air muka orang lain, walhal cerita yang dibawa adalah berunsur fitnah dan karut. ini lah yang dikatakan mengunakan Islam untuk politik parti, tanpa hormat dan malu cubaan untuk melibatkan MUFTI dengan cerita yang berunsur fitnah.

Isu yang hendak di jual semua umat Islam amat mengetahui bahawa pengunaan BOMOH adalah kurafat tetapi bukan nawaitu pengajaran yang hendak di beri kan tetapi sekadar untuk mengaibkan seseorang dengan mengunakan MUFTI BERSANDARKAN CERITA FITNAH agar rakyat terkeliru. tak ke haram jadah.

5 ulasan:

  1. SALAM..

    MEMANG DARI SEHARI-KESEHARI PERANGAI PUAK JUAK PAS NI MAKIN MENJADI-JADI.

    BERBAGAI TAKTIK BUSUK YG DIGUNAKAN..

    TOMAHAN DAN FITNAH TAK BERASAS DINAMPAK-NAMPAKAN..DIOLAH-OLAH...DIPUSING-PUSING AGAR JADI KELIHATAN BENAR..

    INIKAH MAKNUSIA YG MENYAMAR ATAS NAMA AGAMA..BERLEBAI BERSERBAN..

    DI TAKUTI DIAKHIRAT SERBAN TERSEBUT YG AKAN MENJERUT LEHER MEREKA KELAK...

    BalasPadam
  2. salam,

    Aiyoo.. bomoh dah masuk bab Pakatan Pengacau. Tolak ke tepi.. agama dah jadi topik basi dalam propaganda juak2 PAS. Mana lagi lebih bomohnya jika PAS sampai menganggap diri mereka kebal menentang polis FRU, lagi bomoh sebab kebal dalam segala2 perkara termasuk undang2?

    BalasPadam
  3. Kerajaan BN/UMNO akan tetap tumbang pada PRU13 nanti.

    Kebencian rakyat terhadap BN/UMNO akan semakin bertambah.

    Kita tunggu dan lihat di Penanti, UMNO akan di malukan sekali lagi.

    Kekerasan akan menambah kebencian rakyat terhadap BN/UMNO.

    BalasPadam
  4. TOK GAJAH MABOK MAKAN UBI GAJAH...

    BalasPadam
  5. As'kum, TQ atas komen sdr Abg tuah, Sdr Apai dan Sdr Tok Gajah di blog tak popular ni.

    Tok Gajah lihat berat sebelah tu... UMNO/BN juga RAKYAT yang baeri mandat memerintah...

    Yeop.. ingat UMNO dan MCA 28 Kerusi menang yeop besar mandat rakyat pada UMNO/BN Perak. sah tu yeo atas parti yg register yeop bukan atas nama HARAM tak berister yeop..

    Kira pakai ilmu hisab yeop PAS 6 kerusi - PKR 8 kerusi tolak 2 jadi 6 kerusi, DAP 18 kerusi tolak 1 kerusi jadi 17 kerusi je yeop.

    Bebas 3 kerusi yeop... sokong pulak UMNO/BN jadi ilmu hisab kan yeop,,,siapa yang paling banyak RAKYAT bagi mandat yeop!!!

    RAKYAT ISTILAH YG CUMA DI GUNAKAN UNTUK TARIK SOKONGAN YEOP!! ISTILAH TU HAK SEMUA PARTI YEOP!!!

    TQ.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda