Sabtu, 16 Mei 2009

NIZAR TIGA SUKU


Teman teringat semasa kecil - kecil dulu perangai seorang kawan , apabila kepala gila - gila, buat ikut sedap hati, cakap tak bersopan, makan gelojoh, suara kuat, kawan - kawan lain selalu kata kat dia, mike ni tiga suku lah, jaga - jaga lah sikit perangai dan tingkah laku, kalau tidak kami tak dak kawan le...dengan mike. Kenangan ini tersembul balik di kepala otak teman apabila teman melihat perangai pemimpin pengkhianat dan penderhaka PAS si Nizar.

Seorang pemimpin yang dikatakan pejuang Islam, tetapi perangai macam teman kata kan diatas, apa layak nya pemimpin macam ini untuk diberi kuasa memerintah negeri apatah lagi seorang yang sanggup menderhaka kepada Raja. Adakah dengan membawa perangai bebudak dan tiga suku, kalau dulu teman dan kekawan tak mahu berkawan mengapa sikap yang sama kita nak bagi satu jawatan yang cukup tinggi kepada bebudak tiga suku.

Muka tak malu, pergi merata - rata mengaku MB dan berceramah di merata - rata tempat mengunakan dailog yang disediakan oleh DAP kafir harbi mengutuk sana sini menyebarkan cerita - cerita rekaan bagi menyelewengkan otak - otak orang kampung, tiada kesopanan yang akan menjadi ikutan anak - anak muda, tentunya rosak tata susila anak - anak muda kita yang teruk selama ini kita didik dari Tadika hingga ke Sekolah rendah dan menengah untuk kita lahirkan generasi yang tinggi budi pekertinya agar Negara mempunyai aset sumber manusia yang berkualiti.

Adakah kita mahu lahirkan generasi yang menderhaka kepada Raja, tidak kah sikap ini juga akan berjangkit kepada ibu bapa yang mempunyai anak - anak yang turut akan menerima kesan yang membolehkan sikap derhaka ini di lakukan kepada ibu bapa masing - masing. seorang pejuang yang dikatakan pejuang Islam menonjolkan perangai tiga suku semata - mata mahu kan pangkat dan kuasa yang jelas bukan lagi milik kita, cara ilmu hisab nya 31 kerusi lawan 29 kerusi mana yang majoriti banyak, kenapa ini pun nak diseleweng dan kenapa masih yang bodoh kan diri dan terus dibodohkan mempercayai perkara yang muda ilmu hisab campur, kali, tolak dan bahagi, kenapa sebelum ini mereka 31 kerusi lawan BN 29 kerusi, WR BN akur akan keputusan Tuanku Sultan.

Keganasan jelas dipamerkan demi menuntut perkara yang bukan lagi hak kita seperti yang berlaku di Dewan DUN Perak 7 mei lalu, jelas ganterism ditunjukkan kepada rakyat tertutama golongan muda, jelas WR pembangkang menyerang ke kawasan kerusi barisan WR BN dengan maki hamun dan caci mencaci yang sungguh memalukan diri sendiri dan merosakkan institusi WR yang pemimpin kepada rakyat. kenapa apabila diluar dewan kita mengunakan gambar tanyangan video yang kita sendiri ambil dan di edit oleh kita ditayang kepada rakyat yang membenarkan diri di bodoh oleh orang lain konon nya yang menyerang WR BN sedangkan secara otak bodoh pun kita tahu sesiapa yang memasuki ke kawasan milik orang lain dia adalah penyerang, tetapi bagi golongan tiga suku ini dengan muka tak malu sanggup juga menipu di merata - rata kampung, memang tiga suku...

Nizar tak layak di gelar pemimpin dan untuk di angkat sebagai pemimpin, seorang yang pembohong, penipu, bongkak, penderhaka, pengkhianat, kronism, ganterism, zalim, yang sepatutnya tidak ada pada seorang pemimpin apatah lagi mengunakan logo Islam, kalau dalam PKR nya AN War dalam PAS nya adalah Nizar.

Oleh demikian tak perlu lah kita berkawan dengan budak tiga suku yang boleh merosakkan kekawan yang lain.

3 ulasan:

  1. SALAM BRO..

    GELI BETUL HATI KAWAN APABILA MELIHAT GELAGAT NIJAR DI JACK-JACK OLEH PUAK-PUAK DAP HEHEHE..MACAM KARTUN RUPANYA..

    BalasPadam
  2. Salam,
    Demonterasi Jalanan , kekecohan di DUN dan kemelut Politik yang segaja dianjurkan oleh Pakatan Rakyat di Negeri Perak adalah cara yang memenangi hati pengundi 'silent majority' dalam keadaan konservetif masyarakat Negara ini.Strategi desepsi politik seperti ini telah digunakan oleh Mahatma Gandi ,India dan martin Luther King JR amerika syarikat dengan jaya.Ia adalah satu persembahan yang sengaja di okestrakan oleh Parti Pembangkang dengan segaja menunjukkan kepincangan-kepincangan kerajaan kepada dunia luar dan juga menarik minat "Pengundi Silent majority untuk kesian dengan perjuangan pembangkang.Ahli UMNO dan juga kerajaan perlu memahami sandiwara PR ini dan counter strike dengan bijaksana.Kumpulan Penasihat atau ahli politiK science UMNO dan kumpulan Think Tank kerajaan perlu berkerja keras dari sekarang untuk mematahkan serangan PR ini dengan cara yang bijak.Sikap tergopoh -gapah dan gunakan jalan pintas cuma mengundang kesukaran untuk membaiki meraih undi di PR13 yang menentukkan kejayaan UMNO/BN.Walau apa pun yang paling mustahak adalah Kemenangan Mutlak UMNO/BN di PR13 adalah penentu segala usaha yang dilakukan sekarang.Wassalam.

    BalasPadam
  3. As'kum, terima kasih Abgtuah, terutama mamak penang sifu utara sempat singgah di blog tak popular teman.

    mamak, teman percaya DS Najib seorang yang bijak dalam merangka langkah, kalau sebelum ini dia simpan kuku sebab jadi orang nombor 2 sekarang ni dia nombor 1.

    Jelas kita lihat sedikit demi sedikit perubahan demi perubahan dilakukan dan ini menakutkan AN War.
    Kita doakan setiap pimpinan UMNO di Kampung - kampung turut mengatur langkah menarik golongan muda dan silence majority.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda