Selasa, 30 Jun 2009

BRAVO!!! DS NAJIB


Najib tolak pelawaan debat terbuka Nik Aziz

PUTRAJAYA: Datuk Seri Najib Razak semalam menolak jemputan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mahu mengadakan debat terbuka bagi menyelesaikan isu perbezaan politik antara Umno dan Pas yang berlaku sejak sekian lama.

Perdana Menteri berkata, beliau menolak jemputan itu kerana berpendapat bahawa cara dan kaedah terbaik untuk menyelesaikan perkara itu atau masa depan umat Islam, negara serta kekalutan politik di antara kedua-dua parti ialah menerusi musyawarah.

"Saya tak nampak apa faedahnya debat ini, saya nampak ramai orang tidak bersetuju dengan debat yang tak mendatangkan apa-apa faedah.

pautan beritaharian online 30.06.2009

komen penulis,

Bravo!!! DS Najib, teman amat bersetuju agar ayat neraka yang di keluar dari mulut Ni A Jis tidak dilayan.

DS Najib seorang yang berfikiran matang, yang bercakap dan mengeluarkan kenyataan memikir terlebih dahulu buruk baik terhadap rakyat dan negara apa yang hendak dikatakan dan apa yang hendak di putuskan, ini lah yang dikatakan seorang pemimpin negara dan umat yang sebenar.

Malah DS Najib masih membuka pintu perbincangan mengenai perpaduan antara UMNO dan PAih dan mengajak dilakukan secara musyawarah yang lebih mendatangkan kebaikan kepada umat, niat yang jelas suci dan ikhlas.

Perbezaan 2 perwatakan yang jelas kita semua lihat, seorang yang simple dan seorang lagi mempromosikan imej Islam malah pendekatan yang cukup berbeza malah terbalik atau berpusing dari segi penampilan dan kata - kata masing - masing.

Bagi pemimpin PAih, jangan lah semua isu nak di politikkan, jangan lah semua isu nak kan sokongan dan berperangai berkepentingan parti semata - mata...ruang telah diberi dengan jalan yang baik, rebut lah demi umat melayu dan Islam seterusnya untuk negara.

3 ulasan:

  1. BETUL DS NAJIB TAK PERLU MELAYAN CADANGAN YG TAK MASUK AKAI TU..

    BANYAK KERJA LAIN YG BERFAEDAH SELAIN BERDEBAT..

    KALAU NIK AJIS GIAN SANGAT NAK BERDEBAT SURUH GI DEBAT DENGAN BEROK AJE..HANYA BEROK YG FAHAM NIATNYA..

    BalasPadam
  2. Nik Aziz dah kurang daua kewarasannya. Sebenarnya dia terperangkap dengan jerat sendiri. Debat dijadikan jerat terbaru, tapi akhirnya dengan kebijaksanaan DS najib nik aziz akan kecundang juga.

    BalasPadam
  3. Salam, Tuan Guru moleklah bersara dari Politik...dia dah tak tahan lagi dah jadi ahli politik lagi..Mengajar Politik dan Mengajar agama lain.Mengajar agama seorang bercakap semua dengar...mengajar politik pulak semua cakap seorang kena dengar...ha!ha!.Bersara saja Tuan Guru mcm mamak ..bloging lagi seronok...ha..ha...kita tak perlu bercakap...yang baca pun tak perlu cakap...cuma geram je!.Wassalam.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda