Rabu, 10 Jun 2009

PERSEDIAAN AWAL FITNAH MENGHADAPI MANEK URAI OLEH HARAKAH


Awas, sindiket cari kad pengenalan pengundi di Manek Urai

Wartawan Kita
Mon Jun 08, 09 3:13:24 pm MYT

KUALA KRAI, 8 Jun (Hrkh) - Awas jaga kad pengenalan anda. Itu pesanan disampaikan PAS kawasan ini kepada pengundi di Dun Manek Urai berikutan ada pihak cuba mendapatkan kad pengenalan penduduk.

Menurut penduduk pihak tertentu yang didalangi parti politik dengan kerjasama agensi kerajaan persekutuan datang ke rumah mereka bagi mendapatkan nombor kad pengenalan.


Kejadian itu disedari berlaku di beberapa kampung termasuk Chuchuh Puteri, Sungai Sok, Sungai Peria dan Lata Rek.


Anggota jawatankuasa PAS Kuala Krai, Ustaz Zamzuri Mat Lazim berkata, penduduk mengadu kepadanya rumah mereka didatangi orang tertentu bagi mendapatkan nombor kad pengenalan.


"Penduduk menjadi serba salah kerana orang terbabit memberitahu mereka datang dari agensi tertentu di bawah kerajaan persekutuan," katanya di sini.

Berita penuh pautan Harakahdaily 9.06.2009

KOMEN PENULIS

Kecekapan yang tidak dapat dinafikan oleh mana - mana pihak yang di monopoli oleh Harakah dalam mengatur bahan - bahan yang tak berbukti untuk disebar kepada orang ramai seperti persediaan awal menghadapi PRK Manek Urai, cara yang amat desperado yang amat membimbangkan PAih Manek Urai terlepas dalam gengaman maka sesuatu perlu dilakukan.

Awal - awal lagi cerita fitnah di sebarkan agar apa yang akan berlaku kelak seandainya BN menang di PRK Manek Urai, itulah penyebabnya, Pengundi Hantu, SPR tak adil, Polis mengikut telunjuk UMNO, menguna agensi kerajaan, bahan - bahan haram jadah yang dah busuk dan basi masih di pakai oleh Harakah yang menjadi hidangan lazat penyokong - penyokong taksub mereka.

Rakyat dah muak dan getik dengan cara fitnah dan tak bermoral amalan yang tak selari dengan laungan kononnya mereka parti Islam, kerisauan tergambar kerana selama ini tidak berlaku sebarang pembaharuan dan pembangunan yang di beri oleh Wakil Rakyat PAih sebelum ini di Manek Urai malah di merata pelusuk negeri Kelantan amat merisaukan dan menganggu kepala hotak Nik Aziz, maka Harakah lah berperanan menyebar bahan fitnah bagi menutup kerja yang tak pernah di tunaikan kepada penduduk kampung Manek Urai.

Kalau benar apa yang berlaku, tentunya laporan Polis dilakukan secara resmi dan di hebohkan didalam media massa, tetapi sebaliknya hanya di katakan Polis telah diberitahu, pelik dan ajaib isu yang ada sekiranya benar tentunya peluang keemasan ini diguna sebaik mungkin untuk malukan pihak lawan sebelum masuk gelanggang.





6 ulasan:

  1. Salam,

    Propaganda Kaum paih ini; kalau kalah nanti bukan pengundi tak suka depa..tapi BN menang kerana pengundi hantu..itulah fitnah mereka selama ini!.Kalau Paih ini menang "UMNO nak karam dah". sekarang musim " cerita Hantu " paling diminati orang melayu.Maka mereka persiapakan cerita undi hantulah itu...wassalam

    BalasPadam
  2. PAIH NI MEMANG PAKAR DALAM MENGUJUDKAN SESUATU PERSEPSI..

    ITULAH SENJATA POLITIK MEREKA..

    BENAR ATAU TIDAK TAK MENJADI SOAL..ASALKAN BERHASIL

    BalasPadam
  3. blog-blog UMNO perlu melipat gandakan usaha menangkis tomahan pembangkan di Manek Urai

    BalasPadam
  4. Salam Abang Tuah & Moderator,

    Kenapa ye blog abang tuah penuh dengan reptile jenis ulaq yang mengerunkan...ha..ha..abang tuah memang saudara ini jenis amat genious...kalah wartawan mana pun.Mamak penang amat bertuah mempunyai kawan seperti abg Tuah dan Ddin bunga apa kurangnya...hebat atikal yang hang selalu paparkan diblog ini..teruskan Ddin bunga..menulis dalam blog perlukan banyak pengorbanan masa... demi parti UMNO ini sajalah kita boleh korbankan. mamak yakin ramai anak muda akan kunjung blog hang di masa depan.Terus menulis jangan kecewa dan bosan..kerana style penulisan yang brutal anda memiliki itu adalah style e-journalism .Maka ramai wartawan orang lama tidak dapat menyesuaikan diri dalam blog..mereka cuma boleh jadi journalist surat khabar tetapi tidak sesuai untuk berblog! ..ha..ha..ikut stail anda...teruskan perjuangan.Wassalam.

    BalasPadam
  5. As'kum, mamak otai kalau beri nasihat 1st class, kalau perangkat pun double 1st class..he..he..

    Bukan apa mamak, banyak orang kata golongan muda banyak terpengaruh dengan blog haluan kiri...bagi teman di sini ada pro ada kontra...bukan semua org muda bersikap begitu...cuma tiada input perjuangan dan asal usul sejarah tak mendalam...

    semua pihak kena berperanan untuk memberi kesedaran patriotik kepada org muda...kena sikap dan naluri org muda sama dengan zaman mamak muda dulu suka yang survival dan exstreme, disini pemimpin muda UMNO kena sesuaikan diri agar org muda tertarik..seperi contoh pemuda UMNO di Pulau Pinang menarik mat rempit menderma darah...kenapa ia boleh dilaksanakan dengan berjaya..kerana ketua pemuda cawangan tersebut berdamping dan mengambil tahu cerita mereka begitu juga dengan blogger BPN utamanya..kita kena sesuaikan dengan keendak org muda seperti saranan Mamak otai utara....

    TQ pada sahabat2 yg menyinggah di blog teman seperti abgtuah, apai, Anom dan lain2 TQ...TQ..TQ..

    BalasPadam
  6. salam, sdr rantong TQ kerana sudi hadir dan memberi komen ringkas tapi amat bermakna buat teman.

    Pada sahabat2 lain setinggi2 penghargaan kerana sokongan.

    Apapun golongan muda yang menjadi sasaran Pakatan pembangkang perlu kita tangan, penjelasan yang berfakta dan berilmiah perlu kita hebohkan di alam cyber ini agar golongan muda tidak terperangkap dengan permainan politik rimba golongan pengkhianat dan penderhaka.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda