Rabu, 24 Jun 2009

RANCANGAN SIRI GERAKAN HARAM JADAH OLEH N.G.O. MIRIP PEMBANGKANG



yeop!!! ini gambar untuk tengok je!!!

Di fahamkan beberapa hari ini terdapat pakatan dan pertemuan sulit antara pemimpin - pemimpin segelintir NGO dalam negeri Perak yang merancang untuk menjalankan rancangan GERAKAN HARAM JADAH dalam kawasan DUN terutama DUN yang dimenangi Pakatan Pembangkang bagi memungut tandatangan kononnya dari orang ramai bagi menyediakan memorandum pembubaran DUN Perak.

Sumber yang boleh dipercayai dari seorang yang bergelar ustaz dijemput bersama kononnya atas permuafakatan bagi membincang penyatuan umat islam khusus dalam negeri Perak, apabila ustaz tersebut menghadiri pertemuan tersebut beliau amat terkejut kerana yang hadir terdapat juga pemimpin NGO dikalangan bangsa lain dan pemimpin politik pembangkang, rupa - rupanya perbincangan menjurus kepada gerakan mendapatkan tandatangan ahli - ahli NGO dengan mengunakan pengaruh Pengerusi dan pegawai NGO terlibat dan dikalangan penyokong parti pembangkang dan mengunakan atas nama RAKYAT PERAK.

Jemputan pada pertemuan tersebut terdiri daripada 4 orang wakil setiap NGO untuk hadir ke pertemuan tersebut yang bertujuan mengunakan tandatangan tersebut bagi menghantar memorandum di sertakan senarai penandatangan tersebut bagi mendesak dan memberi tekanan terhadap DYMM Tuanku Sultan Perak untuk membubar DUN.

Satu tindakan yang cukup biadap dan menghina DYMM Tuanku Sultan dan menghina keputusan Mahkamah yang mana mereka sendiri yang membawa kes - kes berkaitan ke mahkamah yang akhirnya mereka juga menentang keputusan mahkamah.

Gerakan Haram jadah yang di dokongi dan didalangi oleh pakatan pembangkang dengan mengaitkan NGO yang seharusnya tidak melibatkan persatuan mereka dengan politik pembangkang amat mendukacitakan dan memalukan dan boleh dianggap penderhakaan terhadap Sultan Perak.

Mengambil tandatangan yang tidak dapat kita percayai akan ketulenan nya dan mungkin berlaku kekeliruan masyarakat dalam memberi tandatangan mereka yang juga boleh di katakan menggunakan sesuatu isu yang tak sensitif tetapi digunakan tujuan yang jahat yang mereka tidak dimaklumkan secara betul dan tidak diketahui oleh penandatangan.

GERAKAN HARAM JADAH yang tidak sama sekali mewakili RAKYAT PERAK ,memandangkan hanya penyokong Pakatan pembangkang saja yang tidak berpuas hati dengan keputusan - keputusan yang dibuat oleh 3 WR Bebas, keputusan DYMM Tuanku Sultan Perak, dan keputusan Mahkamah, sedang kan majoriti RAKYAT PERAK yang sebenar - benar RAKYAT PERAK amat mengetahui kebenaran proses peralihan kuasa yang SAH dan berpuashati akan khidmat serta kerja - kerja yang dilakukan oleh Kerajaan Perak di bawah BN bertungkus lumus tanpa membuang masa berkhidmat untuk keseluruhan RAKYAT PERAK.

MAKA RAKYAT SEBENAR - BENAR RAKYAT PERAK HARUS BERHATI - HATI SEKIRANYA ADA PEHAK - PEHAK TALI BARUT GERAKAN HARAM JADAH DATANG UNTUK MEMINTA SEDEKAH TANDATANGAN HENDAK LAH MENOLAK DAN MENGHALAU MEREKA SEPERTI MENGHALAU MONYET YANG MENYERBU KACANG DAN DINASIHATKAN AGAR SEGERA MELAPORKAN KE JABATAN PERHILITAN ATAU JABATAN ZOO YANG BERHAMPIRAN.

3 ulasan:

  1. Salam, Ha..ha..suruh depa tunggu sampai PRU yang Ke-13 jelah...biaqlah MB itu settle kerja dulu. YB-YB pembangkang rasanya kalau tak ada kerja biaq pii bendang tanam padi..ada juga hasil nanti dengan mengambil gaji dari rakyat...gaji hampa semua bukan DAP, PAS atau Anwar yang bayaq...itu hasil keringat rakyat jelata duit cukai sana cukai sini (hampa YB semua dikecualikan dari cukai)...jadi kena tanya Parti pas gaji YB-YB itu halal ke Haram...kalu rasa haram eloklah sedekah je kat anak yatim!...

    BalasPadam
  2. MEREKA JANGAN INGAT NAMA PARTAI MEREKA PAKATAN RAKYAT..SEMUA RAKYAT SOKONG MEREKA..

    HANYA YG MUDAH TERPENGARUH AJE YG SANGGUP SOKONG MEREKA

    BalasPadam
  3. salam, bro, mamak, heran sebagai seorang Islam lansung tak menerima QADA dan QADAR.

    sebagai seorang muslim, langsung tak menerima hakikat.

    Hingga kini sentiasa menganggu dan cuba memecah belah masyarakat seramai yang boleh, tidak kah itu boleh disamakan dengan kerja syaitan....

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda