Rabu, 22 Julai 2009

GERAKAN HARAM JADAH YANG MEMANG HARAM JADAH



Risalah haram jadah yang di edar sekitar Ipoh sehari dua ini

Komen penulis,

Satu lagi gerakan haram jadah yang tidak mendapat sambutan dan sokongan yang bukan sahaja daripada orang ramai malah dari penyokong mereka sendiri.

Apa yang haram jadah risalah tersebut menyeru rakyat agar bersama - sama membuat protes dengan tidak menjalankan urusan perniagaan dengan menutup kedai bagi yang berniaga dan kepada orang ramai diminta tidak menghantar anak - anak mereka ke sekolah bagi menyahut seruan tersebut.

Tidak kah haram jadah, mengajak orang ramai melakukan usaha - usaha yang menyusahkan diri sendiri dan merosakkan anak - anak kita sendiri, tapi teman gelihati dan tahniah diucapkan kepada orang ramai yang langsung tak layan dengan risalah yang diedar...kalau teman le sesuatu usaha tak dilayan malu muka teman, malu yang tak tahu mana nak sorok muka he..he...
Dah ketinggalan zaman yeop!!! apa yang dibangkitkan, dah basi , barang basi elok hantar ke kandang babi yeop!!!

Kerajaan di bawah kepimpinan DS Najib dah bergerak laju dan kehadapan yeop!!! rakyat bersama kerajaan bergerak bersama menangani masalah ekonomi, kerajaan kearah melaksanakan plan ekonomi baru yeop!!! DS Najib bergerak untuk kebajikan rakyat yeop!!! 11 hadiah untuk rakyat diumum oleh DS Najib, rakyat berebut - rebut membeli Amanah Saham Malaysia 3.33 billion habis dibeli dalam masa satu hari je yeop!!!, kerajaan sibuk melaksanakan ransangan ekonomi yeop!!! bagi membantu pengaliran ekonomi domestik yeop!!!, kerajaan dan rakyat sibuk memikir dan menyokong mengenai PPSMI yeop!!!, kita membincangkan mengenai tenaga nuklear yeop!!!, rakyat sibuk dengan kelulusan 3,000 permit teksi yeop!!! itu kerja kerajaan yeop!!!, itu lah kerajaan rakyat yang prihatin yeop!!!, kini DS Najib dan isteri menunaikan umrah di tanah suci Mekah tentunya mendoakan kesejahteraan dan kemakmuran rakyat dan negara Malaysia yang tercinta...puak awak buat apa yeop!!! jangan tidak nak hancurkan negara.

Yang tak habis - habis sejak dulu kala lagi dari jadi pembangkang sampai lah ada tempat dah jadi kerajaan negeri asyik keluar nada yang sama je yeop!!! jemu yeop!!! rakyat dengar, nada yang sama tak ada yang baru yeop!!! asyik semua tak betul, semua rasuah, semua kroni, semua salah, itu salah, ini salah, apa saja dibuat kerajaan semua salah... itu aje yang didengar rakyat tak habis - habis..... dari rakyat muda sampai dah tua, dari yang kecil sampai dah jadi remaja yeop!!! asyik dengar nada sama je yeop!!!, ibarat rakyat dah tengok TV plasma yeop!!! puak awak asyik tengok tv hitam putih lagi yeop!!!.

Jadi mari kita sama - sama booooo!!!! puak - puak haram jadah yang buat kerja sia - sia dan uweeek!!!! kita tambah lagi malu di muka diorang sebab tak ada yang layan risalah haram jadah diorang..eeee malu nya teman.

Bagi pihak berkuasa elok lah ambil perhatian gerakan seperti ini yang menghasut rakyat tutup kedai dan jangan hantar anak ke sekolah usaha yang boleh disama kan juga dengan gerakan komunis.

2 ulasan:

  1. Salam,

    Sabar sat...Nanti PR13 nanti kita bubar DUN perak ..ya....dalam pada itu harap bersabar...Mintak Nizar ini pasang lilin banyak-banyak mana tau jin-jin boleh tolong dia....ha..ha..semakin lama semakin hapraaq golongan ini.

    BalasPadam
  2. salam, bro mamak tang depa boleh!!!!, Harus!!!! hukumnya, Sunat!!!!! hukumnya.

    kalau orang lain, pegi perayaan Gong Xi Fat Chai, haram, Deepavali haram, sure heboh lagi haram.

    uweekkkkk nak muntah tengok syaitan berupa ulama ni semua.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda