Jumaat, 14 Ogos 2009

ANWAR DAN PAKATAN TAK YAKIN DAFTAR PAKATAN RAKYAT!!!



Kepimpinan tertinggi Pakatan Gangster yang dihadiri oleh pemimpin tertinggi PKR, DAP dan PAS bermesyuarat dan telah menetapkan bahawa pendaftaran bagi menubuhkan parti komponen Pakatan Gangster perlu kajian mendalam sebelum tindakan tersebut diambil.

ANWar mewakili DAP dan PAS membuat kenyataan bahawa tindakan tersebut perlu diteliti terlebih dahulu sebelum dibuat keputusan, kerana banyak perkara yang harus difikirkan.

Kong Kali kong PKR, DAP dan PAS, ANWar sedar bahawa bukan mudah untuk menubuhkan satu komponen pembangkang seperti Barisan Nasional yang telah kukuh keharmonian dan kesetiaan parti-parti komponen dalam Barisan Nasional yang disedari oleh ANWar yang tiada dalam PKR, DAP dan PAS.

Sikap pentingkan parti sendiri dikalangan pemimpin dan penyokong, dengan dibadai oleh berbagai - bagai isu, dengan dihantui oleh berbagai sikap dan perangai, tuduh menuduh, sanggah menyanggah antara satu sama lain belum membolehkan Pakatan gangster di daftarkan.

Kerisauan kerana perpaduan dalam Pakatan amat rapuh, sikap masing - masing berlumba - lumba untuk menunjukkan kebolehan parti masing - masing kepada rakyat mengikut kaum dan ahli masing - masing tentu nya akan memecah pakatan yang kini dilihat retak menunggu belah.

Jelas mereka sendiri tidak yakin dan curiga antara satu sama lain untuk duduk serumah yang tentunya akan cakar mencakar, tarik rambut, tumbuk menumbuk, bunuh berbunuhan pasti akan berlaku juga, cuma lakonan ini harus tidak dipertontonkan kepada rakyat agar rakyat yakin akan Pakatan Gangster.

Seperti isu Arak, isu Teoh, Isu anak luar perkahwinan Teoh, isu kandang babi, isu kg buah pala, isu penyelewengan peruntukan, isu gangguan tugas kakitangan awam, isu perebutan ahli majlis tempatan (PBT), isu liwat, isu kerajaan perpaduan antara UMNO-PAS dan contoh terbaru LGE menyindir PAS mengenai Pilihanraya Permatang Pasir, beliau mendakwa selagi PAS tidak ubah sikap dan sentiasa menimbulkan masalah dalam Pakatan, Pilihanraya nanti kemungkinan PAS akan kalah, ini semua bukti bahawa ketidakyakinan ANWar ada asasnya.

1 ulasan:

  1. SALAM, MASING2 BERDRAMA OPERA CINA... BAIK SEBELUM DAPAT...DAH DAPAT SEMUA MACAM SETAN BERTANDUK SERIBU...

    DAH MACAM2 NAMA DIPAKAI GANTI, MACAM SPARE PART KERETA JE...SATU PUN TAK KEKAL..KERANA NAK MAIN SENTIMEN RAKYAT, ITU LAH NAMA YANG AKAN DIGUNA..SAMPAI BILA KITA PUN TAK TAHU? KARTUN PUNYA PEMBANGKANG.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda