Jumaat, 14 Ogos 2009

CEUPACS KENAPA DIAM!!!, KAKITANGAN AWAM PATUT TOLAK PAKATAN GANGSTER!!!



Muktahir ini kita lihat beberapa insiden melibatkan kakitangan awam atau pun pegawai kerajaan berhadapan dengan berbagai - bagai cabaran berhadapan dengan pemimpin pembangkang sejak pembangkang memerintah di Selangor, Kedah, Pulau Pinang termasuk Kelantan malah sejak kroni - kroni di kalangan keluarga pemimpin tertinggi pembangkang menguasai kerusi dibeberapa negeri.

Kakitangan awam terpaksa berhadapan dengan tentangan, cabaran, ugutan, di fitnah, dituduh, di halang menjalankan tugas, di maki dalam menjalankan tugas resmi mereka selaku penjawat awam, mereka kini tidak lagi dihormati malah dianggap bersalah dan jahat dalam menjalankan tugas.

Jabatan yang sentiasa menjadi sasaran oleh Pakatan Pembangkang seperti anggota Polis, kakitangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), kakitangan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), kakitangan Majlis Kerajaan Tempatan (PBT), Pegawai Majlis Agama Islam, Pegawai Pejabat Peguam Negara, yang kebanyakan berhadapan dengan karenah politik pembangkang semata - mata ingin membuktikan bahawa mereka benar dan kerajaan salah.

Terbaru insiden kematian TBH, pegawai SPRM dituduh membunuh, dan terkini pegawai SPRM cuba untuk menahan pembantu Khas Ronnie Liu yang juga seorang kontraktor, mengenai isu penyelewengan peruntukan dan kontrak kerajaan Selangor, teman jelas melihat di kaca TV beliau meronta - ronta sendiri dan menjatuhkan badannya, manakala pegawai SPRM hanya cuba memeluknya, dilakonkan akhirnya pegawai tersebut di tuduh mencederakan beliau hingga kaki beliau cedera konon dan tugas yang dijalankan oleh pegawai SPRM tersebut di katakan menyalahi undang2 oleh Ronnie Liu, Exco kerajaan Negeri Selangor sendiri yang sentiasa menyalahkan kakitangan awam.

Selaku rakan sejawatan dalam kakitangan awam seharusnya berfikir masak - masak dalam membuat keputusan untuk menyokong pakatan pembangkang, demi menjaga maruah rakan - rakan mereka yang berhadapan dengan masalah dan silap haribulan nyawa mereka terancam akibat tugas yang dijalankan tidak lagi di hormati dan di patuhi.

Dahulu nya tidak pernah kita kedengaran kakitangan awam di tentang, difitnah, dimaki, di halang tugas, malah segala usaha di bantu dan di sokong oleh rakyat dan badan - badan serta pertubuhan dengan satu matlamat. sejak kebelakangan ini apabila langskap politik berubah, ada negeri yang di perintah oleh pembangkang yang merasa kononnya mereka telah kuat dan berstatus VVIP yang berkuasa baru lah kita kedengaran berbagai - bagai insiden yang tak bermoral dapat kita lihat melibatkan kakitangan awam.

Dalam isu kini, mana CEUPACS, dimana Presidennya, kenapa diam?, kenapa sorok kepala macam kura - kura takut dilanggar kereta, adakah perjuangan Ceupacs hanya tertumpu kepada kenaikan gaji, hendakkan bonus daripada kerajaan BN, kenapa langsung tiada pembelaan terhadap kakitangan awam yang juga ahli CEUPACS, kenapa tidak di sanggah perbuatan pemimpin pembangkang yang mencampuri urusan pentadbiran dan tugas penjawat awam, kenapa tidak di bantah perbuatan pemimpin pembangkang yang sentiasa menuduh dan memfitnah kakitangan awam yang menjalankan tugas.

Fikir lah sahabat - sahabat sejawatan, apabila kita selama ini kita terbiasa di bela dan dibantu oleh kerajaan BN, kini kerajaan BN tidak lagi dapat membantu dan membela kita sekuat dulu, ditangan kita segala keputusan, kerana kita juga yang mengundi dan inginkan kepuasan lebih dari kebaikan apa yang kita nikmati selama ini, kita harus insaf dan hendak lah kita nilai kembali nafsu dan kehendak kita agar segala peritiwa yang berlaku tidak berlaku lagi, kerana harus kita ingat hanya Kerajaan BN lah yang layak untuk membela dan membantu kita selama ini.

6 ulasan:

  1. Salam, "Kuman di Seberang Lautan tampak, gajah di pelupuk mata tiada tampak" ini cara pimpinan Pakatan Rakyat.

    Tengok Kereta SPRM lintang-pukang lari..kalau terjatuh kata SPRM tolak...kha..kha satu Malaysia ketawa...Siaplah kat Selangor...gagap lagilah..gaknya MB Selangor nak jawab wakil-wakil rakyat yang sengkek ini.Kita tunggu apa pulak kata LKS dan Karpal Singh terhadap insiden ini pakai duit rakyat...

    Pinjam ketawa dari Tukar Tiub...kah...kah..kah...Rakyat satu Selangor meludah..phui...

    kah...kah...cakap orang pandai. rasuah, kroni, neopotisma...apa-apa mak semua tapi baru jumpa duit sikit nak sapu habis..kalau orang-orang mcm diberi 3 penggal satu Selangor depa ini jual kat orang lain..nak sapu duit...pelahap dan tamak...
    phuiiiii...cakap je buat mcm haram jadah....

    BalasPadam
  2. Dulu masa PRU12, kakitangan awamlah yang beriya sokong PR sebab kononnya meluat dgn BN.Sekarang apa dah jadi?

    Penjawat awam dari Perak, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan,Selangor bukan sahaja dihalang menjalankan tugas malah dikhianati dengan kes displin, penggantungan tugas. Selangor pula maju setapak lagi nak jadikan kakitangan Majlis DUN sebagai non political- apa sekarang ni kakitangan kerajaan bukan non political kah? Atau ada usaha nak import ramai ramai Ah Chong dan Muniandy penyokong DAP dan PKR jadi kakitangan DUN?

    BalasPadam
  3. Penjawat awam nie kebanyakannya jenis tak sedar diri... tapi tak semua... duk mkn gaji gan kerajaan... elaun byk..tapi duk hentam kerajaan tak betul... tak bersyukur... aku betul2 tak paham.. kalau tak betul hangpa yang duduk dlm kerajaan nie buat apa... nganga... tak betul hangpa perbetul la... awat.. takut kena pecat... hangpa nie betui2 la subahat... yang ketua cuepac tu bila ckp tak ingat dunia... duk pk pasal bonus, cuti, elaun.. benda lain die tak pk... productivity keje kerajaan mcm tu jugak... anak buah sokong pembangkang.. bangang punya ketua.

    BalasPadam
  4. SALAM, SEDIH TEMAN NENGOK PRESIDEN CEUPACS...MACAM BAPUK TUA.

    KEPENTINGAN DIRI... KERJA TAK TARA MANA, RAKYAT COMPLAIN KERJA DIORANG...LEBIH DI KANTIN, RESTORAN, KERJA LEMBAB, CUKUP MASA AMBIL GAJI, CEUPACS KERJA DESAK NAK ITU INI, BILA PEMIMPIN KERAJAAN DI HENTAM PEMBANGKANG KERANA KERJA BURUK MEREKA...MASING2 TAK BERTELOR..BISU MACAM BERUK TUA.

    BILA PILIHANRAYA Y7ANG KERJA DENGAN SPR DIORANG JUGA, YANG MENGUNDI PEMBANGKANG DIORANG JUGA...

    TEMAN CADANGKAN AABILA STIAP PILIHANRAYA, SEMUA KAKITANGAN KERAJAAN DI HENTIKAN KERJA DAN AMBIL SEMULA BEKERJA SAMADA BARU ATAU LAMA, BARU KERAJAAN ADA PELUANG PILIH KAKITANGAN YANG EFISYEN..DAN BARU MEREKA ADA KESETIAAN PADA KERAJAAN KETIKA ITU....KALAU TIDAK MACAM SEKARANG LAH SEMUANYA MAKAN GAJI HARAM. GIGIT ORANG YANG SUAP MAKAN PADA MEREKA.

    BalasPadam
  5. As'kum, bro mamak, anakbuktgantang, anom, kuntakinte, TQ bro semua kerana sudi hadir memberi komen bernas di blog tak seberape teman ni...

    jangan le jemu2 hadir support blog teman.he..he...

    BalasPadam
  6. PUKIMAK LAH KORANG JANGAN CAKAP SEDAP MULUT. APA KORANG INGAT KAMI MAKAN GAJI BUTA KEE. HABIS KO MAKI KITA ORANG PESAL, HATOK KO NGAN MAK BAPAK KO TAK ADE YANG KEJER NGAN KERAJAAN KE ANAK BERANAK KO TAK ADE KEJER NGAN KERAJAAN KE KO NAK MAKI SENANG KAKITANGAN KERAJAAN. KO ORANG NAK BERPOLOTIK JANGAN HERET KAMI KAKITANGAN AWAM NII. KALO DAH KALAH JANGAN ANGAP KAMI TAK SOKONG BN TAPI KITA KENA CERMIN DIRI SENDIRI BAIK BN ATAU PEMBANGKANG. BAGI AKU LAA KORANG SAMA SAHAJE KALO MEMNAG KATA KAMI SOKONG KALO KALAH KATA KAMI TAK SOKONG APA NE CAKAP MACAM MULUT BAWAH KE???? YOP????.
    ADA OTAK PK LAAA DAH KALAH MELAKLAK SANA SINI ABIS YANG DALAM SANA DOK CANTAS MENCANTAS TU PEHAL YANG DOK BEGADUH ANTARA WAKIL RAKYAT DENGAN KETUA BAHAGIAN TUI PEHAL YOP??? YANG TUMPANG KETAWA SAPE YOP TAK KITA SEMUA ORANG KAMPUNG. JANGAN MARAH KAKITANGAN AWAM YOP JANGAN LUPA KAMI BAGI MAKAN KAT ORANG KAMPUNG JUGAK DUIT ANAK YANG KERJA DGN KERAJAAN AKAN DISALUR KPD ORANG TUAN SANAK SAUDARA DI KAMPUNG YOPPP. APA KO INAGAT KAMI BODOH KEEE?? KAMI ADA 1.2 JUTA KALI KALAU KALI 4 ORG TANGGUNGAN KAMI BERAPA JUTA YOP KELUARGA KAITANGAN AWAM YOP??? PK SIKIT JANGAN DOK KONDEMM SEDAP MULUT JEEE. KALO NAK KUTUK KETUA KAMI KO BELAJO KUTUK KETUA KO DAHULU SAPE KETUA KO YOP??? KETUA KAMPUNG ATAU TOK BATIN ATAU KETUA KAKI LEPAK KEDAI KOPI??? PPIIIRAAAHHHHHHHHHH.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda