Khamis, 27 Ogos 2009

NAMAVAR LU "RAJA" SIVA!!! - PENJAWAT AWAM PERAK HARUS SATU HATI




perangai buruk Yang berhormat

V Sivakumar saman SUK Perak dakwa salah guna kuasa

IPOH: Bekas Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar memfailkan saman terhadap Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr Abdul Rahman Hashim kerana menyalah- gunakan kuasa dan menghalang beliau serta Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) memasuki Dewan Negeri, pada 3 Mac lalu di Mahkamah Tinggi Ipoh di sini, semalam. Sivakumar sebagai plaintif turut menuntut perintah injuksi bagi menghalang Abdul Rahman (defendan), ejen atau pekerja defendan daripada menafikan hak plaintif untuk memasuki dan menggunakan Dewan Negeri serta menjalankan tugas sebagai Yang Dipertua DUN yang sah. Plaintif juga mengemukakan tuntutan ganti rugi teruk (aggravated), ganti rugi contoh (exemplary damages) yang didakwa dialaminya ketika cuba menghadiri dan memasuki Dewan Negeri pada 3 Mac lalu, selain kos atau bayaran lain dianggap sebagai adil dan saksama oleh mahkamah.

berita penuh di pautan beritaharian online 27.8.09

komen penulis,

Seorang lagi "NAMAVAR" yang tidak sedarkan diri dan masih angau untuk menjadi Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, walaupun jawatan dah terlepas dari gengaman tangan. "NAMAVAR" sama je erti nya dengan paria cuba sekali lagi mempergunakan mahkamah untuk mainan politik pembangkang yang akhirnya mahkamah itu juga lah akan mereka maki dan hamun.

Sivakumar dan puak - puak yang bersekongkol dengan nya seperti PAS, PKR melakukan penghinaan terhadap semua penjawat awam dengan menyaman Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato Dr Abd Rahman Hashim, yang menjalankan tugas dan tanggungjawab dalam melaksanakan pentadbiran dan pengurusan kerajaan di patuhi dan tidak dipolitikkan.

Perangai haram jadah yang sepatutnya di tolak sama sekali oleh semua kakitangan kerajaan seluruh negara terutama di Perak, menyaman ketua kepada semua kakitangan kerajaan Perak bersamaan juga menghina dan mencabar kredibiliti semua penjawat awam.

Bukan perkara baru, sebelum ini Pakatan Pembangkang di Selangor menghina dan memfitnah penjawat awam di Selangor seperti apa yang dihadapi oleh SPRM, malah mereka juga menganggu tugas pegawai penguatkuasa PBT MPPJ menjalankan tugas, di Permatang Pasir, N Gobalakrishnan melakukan provokasi terhadap Polis agar diambil tindakan terhadapnya dan maka Polis dipersalahkan malah berani menampar anggota Polis yang bertugas, semua ini di ajar dan dijadikan teladan melalui Sifu mereka ANWar yang digelar raja karektor killer yang tak henti - henti memburukkan semua Ketua Polis Negara terdahulu sehinggalah kepada Tan Sri Musa dan Ghani Patail, Peguam Negara serta lain - lain anggota.

Penjawat awam harus berfikir akan apa yang hendak dilakukan oleh Pakatan Pembangkang ini, demi untuk memerintah dan memenuhi kepentingan ANwar dan lain - lain pemimpin Pakatan pembangkang dengan strategi masing - masing, kepentingan DAP dengan kepentingan DAP, PAS dengan kepentingan PAS nya, PKR dengan kepentingan untuk ANWar menjadi PM, akhirnya negara dan negeri purak peranda.

Mahkamah digunakan untuk kepentingan politik mereka, mereka juga lah yang akan menghentam dan menghina mahkamah sekiranya keputusan tidak berpihak kepada mereka, maka Hakim akan di hina dan dicaci, ini semua untuk memperlihatkan kepada rakyat bahawa mereka sahaja yang betul, orang lain semua tak betul.

fikir - fikirakan lah.

11 ulasan:

  1. Salam,

    Apa nak peduli sangat dengan keling mabuk todi, biarkan dia dengan botol-botol todinya..... itu pun nasib baik kerajaan UMNO-BN sediakan kemudahan bagi dia, kalau tak dalam estet mana tah duduknya.....

    BalasPadam
  2. NI SEMUA JENIS TAK SEDAR DIRI...

    NI SI PENGKIANAT BANGSA ITULAH YANG MENGAJAR NI

    BalasPadam
  3. Tuan, hindu dulu semua paria berkerja di estet atau angkat taik majlis perbandaran, kini hindu dianggap HERO oleh penyokong pas, dan pkr.

    hindu paria ni bila dah rasa besar atau ramai memang berani, lepas kuat autar keling, melayu pas dan pkr hidup di autar oleh hindu paria je lah.

    BalasPadam
  4. Dalam buku bejudul "Indian Communities In South Asia" ditulis oleh Kernial Sigh Sandhu dan A. Mani, "The Malays have acquired the distict impression over there years that the Indians political and emotional link with India has remained in eradicably strong. As the result, the Malays are wont regard the Indians as still very much an immigrant group in Malaysia".

    Maka selepas 52 tahun kebanyakan kaum India dinegara ini telah diberi warga negara. Kenikmatan warga negara ini tidak ada tolok bandingannya kebaikan yang diberi oleh orang Melayu merestui mereka sebagai rakyat dinegara ini dengan hanya satu genarasi datang sebagai imigrant dari benua kecil India. Dalam ucapan terima kasih kepada Tungku, Mendiang Presiden pertama MIC Tun Sambathan mengatakan ribuan terimakasih diatas kebaikan yang diberikan oleh Kerajaan Tungku terhadap kaum India immigrant di negara ini. Di negara-negara lain walau pun beratus tahun kaum India immigrant telah menetap, hak kerakyatan amat kabur.Di Burma (myanmar) kaum immigrant dari India tidak pernah diakui sebai warga Burma. Pada tahun 1962 Pemerintah Junta Tentera Myanmar dibawah General Ne Win pernah mengeluarkan arahan untuk halau semua kaum Imigran India dari bumi Myanmar. Kerajaan India telah sediakan Ferry dan kapal terbang untuk angkut migran India.Mak kaum India di negara ini perlu ingat betapa baiknya orang Melayu terhadap kaum- kaum imigrant ini.

    Hutang Emas Dibawa Belayar,
    Masak sebiji di atas peti,
    Hutang Emas boleh dibayar,
    Hutang budi Bawa mati.

    Apa yang kesalkan tentang komuniti India dinegara ini ialah mereka sentiasa menjadikan diri mereka diperkudakan/ perkeldaikan oleh kaum lain.Kini Ramai jadi lawyer (buruk seperti di Majlis Peguam) dan doktor dibawah bantuan kerajaan dan juga usaha MIC. MIC banyak membantu kaum India dalam satu fasa pertama ini tidak boleh dinafikan. Tetapi kaum India yang keluar dari kepompong mereka dari Estet-estet ini telah mengalami satu kejutan sosio ekonomi. MIC telah mengecewakan mereka untuk membantu menghadapi tekanan sosio-ekonomi dalam fasa kedua ini apabila berlaku penghijrahan ke bandar-bandar besar. Kaum India di fasa 2 ini di api-apikan oleh parti pembangkang. Pemimpin MIC telah mengabaikan tanggung jawab mereka terhadap kaum mereka sendiri. Maka tak heranlah sehingga kini walau pun sudah 52 tahun kedai-kedai toddy kerajaan masih beroperasi ditempat majoriti kaum India. Kaum India sebenarnya adalah penyokong kuat BN sehingga mereka telah kecewa dengan pemimpin MIC di PR 2008. Kekecewaan Kaum ini telah dipergunakan oleh pemimpin PKR untuk eksplotasikan kaum India ini yang cepat melatah untuk tujuan politik. Kenapa mereka plih seorang kaum India sebagai speaker DUN perak. Walhal majoritinya exco dun adalah kaum cina. Kaum India ini ada satu kelemahan ia itu pantang diberi jawatan. Apabila diberi jawatan dia akan berlagak tak tentu hala wal hal kepentingan sebagai speaker apakah dia buat untuk kaum India di Perak?. Namun yang dibanggakan adalah pangkat itu....hahha..wahai sivakumar kenapalah kau ini jadi begini?...Apa pulak lagak MP PKR Padang Serai itu...apabila tanya orang India depa kata apa?...dua-dua ini sudah lebih....hahaha...maka ramai India di luar sana menyampah karektur dua orang ini. Ramai juga di luar sana sayangkan anak TUN Razak seperti sayangkan bapanya dulu. Keadaan akan berubah kembali dimana sokongan India kepada BN akan berubah dibawah kerajaan Dato' Najib ...insyallah.....wassalam.

    BalasPadam
  5. Salam,

    Harap maaf Ddin tulisan original mamak tak lepas dari saringan limited HTML tuan.Maka kekliruan dalam susun perengan sudah lari...banyak mamak kena delete...hahaha...tak apa lain kali mamak try short and sharp atikel.....wassalam.

    BalasPadam
  6. salam
    sivakumar ni kena kasi check dia punya kepala, ada senget kot

    BalasPadam
  7. YB SIVAKUMAR TUAN SPEAKER YANG SAH.!!!

    BalasPadam
  8. Salam Merdeka,

    Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

    Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

    BalasPadam
  9. salam, bro kude kipang...lu mimpi lagi la bro..., sudah lantik lain orang ini orang tak mahu lepas itu kerusi lah bro...elok dia duduk bawah pokok sekarang duduk atas pokok la bro macam berukkk.

    BalasPadam
  10. kalau ade paria dan ular mane 1 yg ikan akn bunuh???

    bek bunuh paria dulu....

    baru bunuh ular.....
    paria neh bukan bole bg muke....
    ckp pom pang pom pang....
    habok pown xdak.....
    name pown paria mabok....
    menyampah aku tgk paria neh.....
    hish geram2....

    BalasPadam
  11. salam, wah!!! ikan kecil lama tak muncul......ikan tak besar2 lagi.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda