Selasa, 22 Jun 2010

JI PUN ANWAR NAK J..I..L..A..T!!!!


Makin melalut, makin gila, makin berantu, makin sasau, apa je lah bahasa yang seumpamanya teman anugerahkan pada si kaki jilat al juburi ni, sehinggakan isu keselamatan negara melibatkan Jemaah Islamiah (JI) pun dah kira pukul harung sekali untuk jadikan bahan politik beruk puak - puak al juburi ni yang penting Malaysia biar hancur berai hak lain cerita kemudian.

Methodologi yang diguna pakai AI sejak dulu kala lagi, sejak beliau di Universiti lagi, hancurkan apa saja sehingga rakyat marah dan benci dan jatuhkan kerajaan dengan harapan dia akan naik maka ketika itu baru lah dipulihkan kembali, yang penting bagi haprak - haprak ini K U A S A kemudian baru boleh jadi R A J A, bila dah berkuasa dan dah jadi Raja apa saja dianggap boleh dibuat, begitu lah yang berlaku semasa AI jadi Menteri Kewangan terbodoh sekali sehingga berlaku krisis teruk ekonomi Malaysia ketika itu dengan harapan rakyat mengamuk, kerajaan dibawah Tun Mahathir di jatuhkan maka yang akan naik jadi PM tak lain tak bukan AI.

Kegiatan Militan seperti JI ini sudah semestinya dihapus dan di tangani secara tegas dan bersepadu dari awalan lagi seperti yang dilakukan ketika ini oleh Kerajaan, semua pihak harus berkompromi untuk mencegah kegiatan militan ini terutamanya Kerajaan, Kerajaan sewajibnya yang menanggung tugas dan amanah ini demi mempastikan semua pihak, dari rakyat hingga lah terhadap alam maya ini malah puak - puak pembangkang itu sendiri menjadi tanggungjawab Kerajaan untuk dijaga keselamatan mereka dan kesejahteraan terus dinikmati oleh semua.

Seharusnya peranan dimainkan bersama terutama puak pembangkang tetapi ini tidak berlaku malah kesempatan "meneguk di air keruh" yang dipilih AI agar rakyat merasakan tak selamat maka kerajaan didoakan jatuh. ini lah perangai yang boleh diumpamakan sama juga dengan militan. Tapi ingat "sepandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga", malah AI kena ingat satu masa nanti akan jatuh terlentang juga.

Teman teringat peristiwa tragis Memali dan peristiwa Bukit Jenalik yang ditangani oleh Kerajaan semata - mata untuk rakyat malah KERAJAAN LANSUNG TAK TERFIKIR UNTUK BERMAIN POLITIK jika bersabitkan isu KESELAMATAN ini amat berbeza dengan perangai dan tingkah laku yang cukup jauh jaraknya antara puak pembangkang dengan UMNO/BN yang harus kita semua insaf dan sedar.

INGATLAH SEMUA...UNTUK BANGUNKAN SESEBUAH NEGARA MEMAKAN MASA HINGGA PULUHAN TAHUN, SEMUA MEMBANTING TULANG KEARAH MEMBANGUNKAN MALAYSIA, PERLU DI INGAT JUGA HENDAK MERUNTUHKAN SESEBUAH NEGARA HANYA SEKELIP MATA, HANCUR LAH NEGARA , MAKA PERLU DIINGAT JUGA KITA JUGA YANG SENGSARA, mungkin tak terbayang dik kita sebab ianya tak pernah kita alami selama ini atas perlindungan Allah S.W.t jua, tapi harus diingatkan bagi rakyat Bosnia, rakyat Iraq, rakyat Afghanistan, rakyat Selatan Thailand, rakyat Palestin menagis air mata darah adalah mainan hidup mereka.

INGAT LAH BUKAN SEMUA PERKARA BOLEH DI MAINKAN DI PENTAS POLITIK, BUKAN SEMUA PERKARA BOLEH DIPERSENDAKAN, BUKAN SEMUA ANGKARA BOLEH DI ENTENGKAN KERANA YANG AKAN SENGSARA ANAK CUCU CICIT KITA KELAK.

7 ulasan:

  1. STRATEGI ANUHAR AL JUB NI NAK HURU-HARAKAN NEGARA.

    DIA INGAT DIA BOLEH BUAT MACAM NEGARA JIRAN..HURU-HARA DAN RAMPAS KUASA. TU SEBAB NAK COVER RAPAT JI..

    WOII...NUAR DAN PENGIKUT AL JUB...MEMANG BOLEH...!!

    BOLEH JALAN SAMA LU ORANG..

    BalasPadam
  2. salam bro,

    puak pembangkang nih lebih rela tengok negara hancur daripada terus kekal di bawah BN. Inilah sebenarnya musuh utama yang patut kita hapuskan daripada terus bersuara di media-media.

    DSAI gemar menggunakan setiap kesempatan yang ada untuk kepentingan politiknya sendiri hatta penentangan terhadap kekejaman israel juga dikaitkan dengan perjuangan dirinya ke arah kebebasan sedangkan yahudi itu adalah kelompok pakatannya juga.

    BalasPadam
  3. Inilah yang Anwar bawak ke Malaysia..... dia terkejut beruk bila agenda dgn JI dia terbongkar....

    BalasPadam
  4. Salam, betul bro... kalau dah memang species laknaktulah, dia sanggup buat apa saja peduli apa dia.

    BalasPadam
  5. SLM BRO..SI BINGAI KAKI JUBOR TU MANE KISAH PSL KESELAMATAN NEGARA BROO. DIA CUMA TAU BAKAR TONG SAMPAH, PECAH HARTA BENDA MASE REFORMASI DLU. SKANG NI GILIRAN DIA KENE 'PECAH KEPALE' DGN BEKAS2 ORG2 DIA SENDIRI. RETRIBUTION TU BROOO KEHKEHKEH

    BalasPadam
  6. salam

    " begitu lah yang berlaku semasa AI jadi Menteri Kewangan terbodoh sekali sehingga berlaku krisis teruk ekonomi Malaysia ketika itu dengan harapan rakyat mengamuk, kerajaan dibawah Tun Mahathir di jatuhkan maka yang akan naik jadi PM tak lain tak bukan AI "

    peristiwa ini adalah contoh terbaik betapa desperate nya AI utk berkuasa tanpa memikirkan nasib bangsa dan negara.

    BalasPadam
  7. Salam, bro jeff dan DR, betul tu bro.. dalam sejarah politik negara mana ada pemimpin2 satu2 parti keluar seorang demi seorang kalau tak dalam PKR dan DAP...

    Itu bukti parti tersebut mengamalkan pemerintahan diktator, diktator pada sahabat sendiri, ini kan pulak pada rakyat yang mereka tak kenali, yang sentiasa meminta itu ini untuk kesejahteraan rakyat.. tak ke menyampah mereka pada rakyat, apa bila menyampah paham2 je la tak guna kuasa diktator...pada masa tu nasi dah jadi bubor, rakyat kena ambil iktibar bende2 cam ni.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda