Selasa, 2 November 2010

PAS HALAL KAN RASUAH DI GALAS


GUA MUSANG: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diminta menyiasat pemimpian PAS yang menawarkan wang sehingga RM250 kepada 1,557 pengundi luar yang berdaftar di Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas untuk datang mengundi pada pilihan raya kecil Galas, Khamis ini. Setiausaha Pergerakan Pemuda Umno Kelantan, Bazlan Baharudin, berkata tindakan PAS berbuat demikian menyalahi Akta SPRM dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang perlu diambil tindakan segera bagi mengelakkan keadaan seumpama itu berlarutan hingga ke hari mengundi.

"Walaupun hanya pengumuman kepada umum tetapi pecah rahsia PAS selama ini yang menggunakan wang untuk pancing undi," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Semalam, Pengarah Jentera Pilihan Raya PAS, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman pada persidangan akhbarnya mengumumkan pemberian imbuhan antara RM200 hingga RM250 kepada pengundi DUN Galas yang berada di luar dan menafikan pemberian itu sebagai rasuah.

Pautan Berita harian online bertarikh 2.11.2010



Komen Penulis,


Sangat keterlaluan segala tindak tanduk PAS dalam menghadapi PRK Galas, sehingga boleh dikatakan seperti kemaruk untuk menang, kemaruk untuk berkuasa, kemaruk untuk kalahkan BN apabila segala apa yang dilakukan kini di ciplak dari tuduhan mereka kepada BN semasa Pilihanraya sebelum - belum ini.

PAS MENGHALALKAN pemberian duit kepada pengundi yang dikatakan dari luar, apakah PAS sudah kelabu mata, tumpul akal fikiran hingga tidak dapat membezakan antara sedekah dengan RASUAH atau adakah kerana terlalu TERDESAK untuk memegang kuasa.

Amat melampau jika sanggup menyogok pengundi - pengundi luar dengan duit, apakah kini PAS sudah banyak duit, jika banyak kenapa Kelantan masih dikategori sebagai Negeri Miskin?, dari mana datangnya duit sebegitu banyak? adakah dari sumber - sumber yang HALAL atau HARAM? ini semua persoalan yang perlu kita fikir - fikir kan bersama.

MATLAMAT TETAP MENGHALALKAN CARA

GALAS BERSAMA BN

2 ulasan:

  1. APA NAK DIHERANKAN DENGAN PENGANUT PAS,DIA NAK BUAT APA DIA SUKA BUATLAH KERANA MEREKA KEBAL DARI DOSA SERTA IMMUNE.....NAK MENIPU MENIPU KERANA YANG TERKENA ADALAH PENGANUT BODOH DAN BANGGANG MEREKA SENDIRI.....RATA-RATA PENGANUT PAS DANGKAL,BODOH.BONGGOK,BEBAL SERTA PEL;BAGAI GELARAN BODOH ADA PADA MEREKA...SEGALA SUDAH LENGKAP KEBODOHAN MEREKA,TELAH SEMPURNA DAN TELAH DISEMPURNAKAN OLEH ULAMA TEROMPAH MEREKA.....AMBIL LAH DUIT TERSEBUT DAN PERGI LAH BELI BERAS SEBELUM DUIT ITU MASUK KE DALAM JUBAH WALI ANDA.......

    BalasPadam
  2. Salam, sdr Tanpa nama, TQ hadir ke blog teman.

    teman setuju dengan pandangan terbuka saudara, Masalahnya masih ramai yang tersesat atas perbuatan dan tingkah laku pemimpin - peminpin PAS, masihlagi yang tersesat kena pangkah PAS untuk masuk syurga.

    Walhal nama jawatan pemimpin tinggi dia pun PRESIDEN, kenapa tak letak KHALIFAH, ini maknanya PAS adalah Parti Politik yang kemarukkan kuasa, untuk dapat kuasa akan halal perkara yang haram, seperti rasuah, kroni, duit sogokan, komisyen dari taukey2 cina dan ini yang berlaku di Galas. PAS itu RASUAH

    Sebab itu teman dan rakan2 bloggers lain tak jemu2 untuk perjuangkan memperjelaskan segala penyelewengan, itulah sedikit sumbangan kami.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda