Rabu, 6 April 2011

KENAPA NAK SERAH SARAWAK KEPADA PARTI DARI SEMENANJUNG????


DULU DAN KINI

Jelas PKR tidak menghormati penduduk Sarawak apabila SNAP parti tempatan menuntut agar diberi keistimewaan dalam menentukan jumlah kawasan DUN diberi sedikit kelebihan kerusi kepada SNAP atas dasar SNAP adalah parti tempatan tidak diendah oleh PKR atas alasan bahawa SNAP tidak layak untuk mendapat kelebihan kerusi untuk bertanding berbanding PKR, begitu sombong dan bongkak PKR apabila hadir ke Negeri orang.

Kemungkinan bagi SNAP bahawa fomula yang dilakukan oleh Barisan Nasional sejak dulu yang menghormati dan mengutamakan rakyat Sarawak dengan memberi keseluruhan kuasa pemerintahan kepada Parti tempatan yang menjadi parti komponen BN lebih mujarab dan boleh meraih sokongan rakyat Sarawak yang akhirnya memberi kemenangan kepada Pakatan Pembangkang, tetapi tidak diendah oleh PKR dan DAP mengambarkan bahawa PKR dan DAP memandang rendah kewibawaan dan kebolehan SNAP selaku pemimpin tempatan, malahan DAP yang bersikap lepas tangan setelah berpuas hati dengan kerusi yang diberi kepada mereka sudah memadai, apa nak jadi dengan PKR dan SNAP itu lu olang punya pasai.

Fomula dan sikap BN, 'Sarawak untuk rakyat Sarawak' dibuktikan dengan sokongan dari semua Parti Komponen terutama dari semenanjung dan kebolehan pimpinan tempatan yang diketuai oleh Taib Mahmud dan pemimpin kanan lain terbukti berjaya melonjak Sarawak kini jauh berbeza akan kemajuannya. itu lah fomula yang tidak mampu ditiru oleh Pakatan Pembangkang yang jelas tidak ada langsung PAKATAN dalam merebut kuasa.

Maka rakyat Sarawak amat bijak membuat penilaian dan pemerhatian bahawa parti bongkak tak harus diberi tempat di bumi SAYANG SARAWAK malah sikap tidak menghormati rakyat Sarawak sendiri dalam memerintah Sarawak fakta jelas Pakatan Pembangkang tidak layak berkampong di Sarawak dan harus dihalau keluar dari bumi Sarawak.

BN SARAWAK UNTUK SARAWAK

4 ulasan:

  1. memang PPR tak layak untuk serawak, not even s'menanjung..tapi ada diantara rakyat sendiri yg beria2 sangat nak kerja sama dgn pembangkang serawak"the whole world know what is wrong with PKR and yet Serawakian seems are working together...at last null & hopeless.

    BalasPadam
  2. SALAM, ANON PERINGKAT AWAL2 LAGI DAH BOLEH NAMPAK TIADA KEMAMPUAN DALAM MENYELESAIKAN ISU PEMBAHAGIAN KERUSI, MACAM MANA NAK SELESAIKAN MASALAH NEGERI DAN NEGARA YANG 1001 MACAM MASALAH DAN CABARAN. BN JUGA YANG DPT SEJAHTERAKAN RAKYAT.

    BalasPadam
  3. assalamualaikum, perbalahan demi perbalahan wak lihat jika ada pkr maka ada lah perbalahan akan timbul, jadi tak hairan lah sarawak akan berbalah disebabkan pkr, sebab jika kita kaji orang yang dilaknat oleh Allah S.W.T adalah orang yang meliwat, maka sesiapa yang menyokongnya mengikut Islam dia bersubahat dengan perbuatan jahat tersebut, sebab itu pkr tidak pernah aman dan sentiasa berbalah antara satu sama lain.

    BalasPadam
  4. SALAM, WJ, SEBAGAI SEORANG YANG MENGAKU PEMIMPIN BESAR, ADAKAH LAYAK KE DIA DENGAN BUDI PEKERTI YANG RENDAH, APABILA KENA PADA DIRI SENDIRI MAKA DIA AKAN SENTIASA MEMFITNAH, MENGAITKAN DAN MENUDUH ORANG LAIN YANG MEMFITNAH DIRI DIA, KONON NYA DIA MAHSUM, ORANG LAIN SEMUANYA JAHAT. INIKAH PERANGAI PEMIMPIN BESAR YANG NAK DIBERI KUASA.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda