Rabu, 13 April 2011

SAYANG SARAWAK : SATU LAGI BUKTI - MULUT PEMBANGKANG BUSUK MACAM TAIK



Teman ingat lagi semasa tahun 1997, seperti kebiasaan ketika ini nada yang sama masih digendangkan oleh pembangkang yang hanya bercakap dari mulut yang busuk menuduh segala - gala yang dilakukan oleh Kerajaan BN semuanya tak berguna untuk rakyat.

1997 melakar satu sejarah berani Kerajaan BN ketika itu dibawah kepimpinan Tun Mahathir yang berani membawa masuk FI ke Malaysia dan membina Litar Antarabangsa di Sepang bernilai RM298 Juta, ketika itu berbagai - bagai tuduhan dari pembangkang yang berotak jumud dan kuno melalak merata tempat dan kampong bahawa F1 satu PEMBAZIRAN WANG RAKYAT, PROJEK GAJAH PUTEH, MALAYSIA TIADA KEPAKARAN, TIADA KEMAMPUAN DAN DIKETAWAKAN.



Kini Malaysia salah satu Negara yang boleh berbangga dan berdiri sama tinggi dengan negara - negara maju lain seperti Jepun malah Singapura mengikut dari belakang kejayaan Malaysia, FI yang baru berlangsung di Sepang telah menerima penonton hampir 200,000 dan 100,000 daripadanya adalah penonton yang datang dari merata dunia DAN IMPAK DARIPADA ITU HASIL PENDAPATAN YANG DIPEROLIHI OLEH SEMUA SEKTOR MENCAPAI RM500 JUTA, malah GP Malaysia - Petronas 2011 dijangka memperolihi pendapatan hingga ratusan juta ringgit lagi.

Apa kesannya daripada kemasukan RATUSAN JUTA RINGGIT, Sektor Perhotelan, Sektor pengangkutan dan penerbangan, Sektor Perniagaan, Sektor Pengiklanan, Sektor pembuatan, Sektor Kraf tangan, Sektor permakanan, Sektor pekerjaan, Sektor pelancongan, Sektor Kewangan dan perbankan, Sektor Percukaian, semua ini memberi impak kepada ekonomi negara dan rakyat mendapat terus impaknya di setenggah - setenggah sektor berkaitan.

Ini lah langkah bijak dan berani ketika itu yang akhirnya membodohkan pembangkang yang berotak kuno kini jelas langkah bijak dan berani memberi keuntongan besar kepada Negara dan Rakyat itu sendiri kini F1 Sepang menjadi kebangaan semua pihak termasuklah pak2 pembangkang yang kuno turut pergi dan menyaksikan F1 di Sepang.

Jadi sekarang ini jangan percaya lagi dakyah pembangkang yang berotakkan udang dan kuno yang semata - mata untuk kepentingan mereka tanpa melihat masa depan Negara, rakyat dan generasi baru Malaysia.

Rakyat Sarawak harus menolak cerita - cerita pembangkang, kerana bukan baru malah sejak dulu lagi pembangkang hanya bermulut busuk bagaikan bangkai.

UNDI LAH BN, SARAWAK UNTUK SARAWAKIAN

5 ulasan:

  1. Ya betul.... undilah PAS, PKR, DAP, SNAP!!!!

    BalasPadam
  2. SALAM DULU, BRO KP, KENAPA SNAP YANG LAST DALAM SENARAI, SEPATUTNYA SNAP DIDEPAN SENARAI SEBAB SNAP PARTI ASAL SARAWAK, BARU LAH BETUL SARAWAK UNTUK SARAWAKIAN, PAIH MANA LAYAK DIDEPAN SEBAB CALON PUN KENA IMPORT DARI KELANTANG HA!!!HA!!!

    BRO UNDILAH BN, SARAWAK UNTUK SARAWAKIAN BARU BETUL.

    BalasPadam
  3. ini masalah cara berpolitik ala Malaysia, jika kita lihat dinegara maju berpolitik hanya berlaku bila musim pilihanraya, habis pilihanraya semua bersatu kembali, di sini tak henti - henti berpolitik sehingga kan setiap pembangunan berimpak tinggi mereka racun rakyat yang akhirnya rugi rakyat sendiri.

    tahniah bn kerana berani seperti dihujah oleh penulis ini, seperti juga pembinaan klia, klcc, jambatan pulau pinang, putrajaya dsbnya, bila sudah berjaya mereka juga yang nak rebut.

    BalasPadam
  4. SALAM, WJ KERANA HADIR KE BLOG TEMAN.
    TEMAN SETUJU DENGAN HUJAH WJ, NAK INGATKAN KLIA DAN JAMBATAN TU KRONI ANU WAR YANG DAPAT PROJEK TU HE..HE..

    BalasPadam
  5. Salam sdr Kuda Perang, apa macam keputusan Sarawak dah tahu, Parti macai PAS dah dapat telor tembelang, maka teman seru lah mike sokong lah BN, mu renung diri kat cermin besor, tubuh badan tu membesar atas kerja BN, akuilah dan bersyukur lah, lepas ni undi BN, Insyaallah Allah merahmati mu. zasssssss

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda