Jumaat, 22 Mei 2009

NI A JAR, SIAPA YANG BUAT KECOH?


"SAYA AKUR DENGAN KEPUTUSAN MAHKAMAH, SAYA MENYERU RAKYAT PERAK AGAR BERSABAR DAN MENERIMA KEPUTUSAN MAHKAMAH" - YB DS NIZAR

Yeop!!! maaf sikit, jangan le nak guna istilah RAKYAT PERAK, kalau nak nasihat, yeop layak nasihat puak - puak yeop yang tak senonoh tu je . yeop dah ajar perkara buruk banyak sangat, tak hormat Raja, tak hormat demokrasi, tak hormat Mahkamah, tak hormat undang - undang. Rakyat Perak majoriti nya dah GETIK dengan tingkah laku tak bertamadun Wakil Rakyat Pakatan Pembangkang yeop.

"SAYA AKAN MEMBUAT RAYUAN KE MAHKAMAH PERSEKUTUAN, KENYATAANNYA KITA KENA AKUR JUGA DENGAN KEHENDAK RAKYAT SAMA ADA RAKYAT SETUJU ATAU TIDAK KEPUTUSAN MAHKAMAH, JADI KITA TUNGGU APA YANG AKAN SAYA LAKUKAN KELAK - YB DS Nizar

Yeop!!! Baru je petang tadi dapat keputusan, malam di berita TV 1 dan AWANI dah mula menyucuk orang ramai guna istilah RAKYAT, macam tak akur je, yeop!!! kalau kita pakai UNDANG - UNDANG RIMBA, mahkamah mana pun tak betul yeop!!!, tinggal satu je lagi mahkamah yeop!!! Mahkamah Persekutuan, kalau keputusan nya sama yeop!!! hanya satu je jalan lagi, bawa le ke mahkamah padang masyhar je lagi yeop!!! Muhasabah diri yeop!!!, percaya kan Qada dan Qadar yeop!!!, hormati undang - undang yeop!!!, hormati sistem demokrasi yeop!!!, menjunjung kasih Tuanku Sultan yeop!!!, hormati Dewan Undangan Negeri yeop!!!, hormati Mahkamah yeop!!! Kalau dah kemaruk sangat kuasa yeop...pergi bertanding di Manik Urai dan Penanti yeop!!! pegang banyak sikit jawatan yeop!!!

4 ulasan:

  1. dia tak ingat langsung darjah dato seri tu sape yg bagi kat dia..patutnya tarik balik

    BalasPadam
  2. NIZAR USAH CUBA NAK BABITKAN RAKYATLAH..

    KONON DESAKAN RAKYAT..KONON UNTUK RAKYAT...KONON KEADILAN RAKYAT..

    SEBENARNYA HANYA DESAKAN DAN UNTUK NAFSU MEMERINTAH..NAFSU UNTUK BERKUASA SEMULA..

    RENTI-RENTIKAN LAH WAHAI NIJAR..TAK ADA RAKYAT YANG WARAS HENDAK MENETANG KEPUTUSAN SULTAN..MELAINKAN YANG DAH PUTUS WIYAR OTAKNYA..!!

    BalasPadam
  3. Salam,

    Isu Perak ini senang je sebenarnya apabila PR majoriti hilang sudah tentu MB depa kena letak jawatan..tapi kalau ni jar ini letak jawatan siapa yang jadi mangsa DAP?.Cuba Fikir...siapa yang buat hilang majoriti di Perak bukankah Orang PKR..jadi dengan sendirinya kredibiliti An War akan dipersoalkan dan DAP mesti cemuh ketua PKR nie...maka isu ini depa letaklah kononnya BN tak adil..ini dalam politik dipanggil "civil disobediance" semata-mata menarik silent majority di luar sana dengan memperopagandakan bahawa keadilan makamah kerajaan BN tak ikut demokrasi.maka ramailah bukan Melayu mula pasang lilin panggil hantu-hantu kafiak berkumpul sama ...kerana kononnya hantu-hantu c*&% suka makan lilin...ha..ha..

    Kerajaan UMNO/BN perlu berwaspada cara mengatasi "civil disobedience" ini yang dianjurkan pati pembangkang.Pihak Polis perlu berhati-hati dalam menangani mereka yang lakukan perkara ini.Kerana setiap kali pihak polis melakukan tindakan aggeresif terhadap kumpulan ini; BN/UMNO akan kehilangan undi silent majoriti di PR13.Perkara sama telah dilakukan oleh Mahatma Ghandi di India dan Martin Luther King JR di Amerika Syarikat.Parti Pembangkang ini sebenarnya sudah mula berkempen untuk PR13 dah...sahabat-sahabat blogger UMNO perlu waspada dalam memberi komen dalam isu-isu sensitif.Kita jangan sekali beranggapan yang membaca blog UMNo ini semuanya orang UMNo atau parti pembangkang;Bloger parti pembangkang tak akan kunjung blog kita. sama juga orang UMNo tak kunjung blog pembangkang.Pengunjung yang ramai adalah orang yang duk kat pagar tengah mencari parti mana yang baik dan mengundi untuk parti itu di PR13 nanti.Mereka inilah (gen 'Y'diangarkan seramai 1 juta penggundi baru) sasaran bagi parti pembangkang sekarang.Blogger UMNO terutama blogger BPN perlu menapis segala komen anom.Yang menggunakan anom ini amat bahaya.mereka hentam Cina dan India mcm blogger UMNO...dan ada juga komen terlalu emosional seperti nak perang...inilah orang-orang yang sengaja merosakan nama UMNO dan BN di alam maya.maka awaslah yeop komen anom ini.Komen mamak tak apa dah dua tahun orang tahu mamak ini hard-core UMNO mcm Abang Tuah...ha..ha..Wassalam.

    BalasPadam
  4. As'kum mamak TQ atas pandangan yg bernas, betul kata pepatah 'aku makan garam dulu', DS Najib dah pesan UMNO jangan bergerak didalam kelompok UMNO aje, kita kena bergerak di luar kepompong sendiri, pergi ke masyarakat yang majmuk yang sedia menunggu kehadiran kita.

    One malaysia pun kalau di amati, salah satu yang tersirat adalah kita semua satu bangsa malaysia yg hidup secara bersama, dan ini harus kita fahami.

    "KETUANAN MELAYU" yg setengah pihak laung - laung kan harus kita semat dan laung kan didalam hati, usah diluahkan kerana kita kena fahami realiti dalam mana - mana sistem demokrasi setiap individu itu mempunyai kuasa di tangan mereka masing2, bermakna sebagai sebuah parti kita amat memerlukan mereka yg bukan sebangsa dengan kita, betul kata mamak pembangkang tahu kelemahan yg ada pada UMNO yg dibenci dan menjadi pulak tu letak kan UMNO sebagai parti RECIST yg menakutkan bangsa lain dan ini dah mula menjadi.

    Cadangan Mamak bloggers BPN dan sahabat2 kita kena mula berbahasa dengan meletakkan karangan dan madah kita sesuai diterima oleh semua bangsa disamping itu kita serang pembangkang yg melakonkan dialog RECIST kononnya UMNO yg menjadi artisnya.

    TQ mamak kerana joint sahabat blogger di blog tak popular teman. SIFU UTARA TETAP DI HATI TEMAN

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda