Khamis, 28 Mei 2009

ROBERT KUOK NO. 1, ANANDA KRISHNAN NO. 2 TERKAYA, MANA MELAYUNYA?


Teman tertarik dengan berita BERNAMA memaparkan keputusan mereka - mereka yang terkaya di Malaysia dan Asia Tenggara terdiri daripada orang Malaysia, yang sempat teman note kan tempat pertama yang terkaya Tan Sri Robert Kuok dengan harta bernilai US9 billion, tempat kedua terkaya Tan Sri Ananda Krishnan dengan harta bernilai US7 billion dan tempat ketiga terkaya Lee Shin Cheng dengan harta bernilai US3.2 billion, sebagai anak Malaysia teman tumpang gembira diatas kejayaan anak - anak Malaysia ini. hanya yang teman sedihkan kan di mana anak melayu, anak Cina ada, anak India ada.

Di fikirkan memang jelas dan patut kerajaan meneruskan Dasar Ekonomi Baru bagi membantu orang melayu meningkatkan ekonomi mereka agar sama setanding dengan kaum lain di Malaysia ini dan ini harus disambut oleh semua kaum agar taraf kehidupan kita tiada jauh perbezaannya. Melayu sendiri kena berubah sikap dan berusaha keras dalam mencari peluang - peluang yang disediakan oleh kerajaan seperti mana mereka - mereka tersebut yang berusaha terus berusaha dalam mencapai impian kerana kejayaan bukan milik individu tertentu saja tetapi milik semua yang berusaha.

Dengan tercatatnya nama - nama terkaya ini tentunya satu kejayaan kerajaan yang dapat melahirkan Konglomerat - konglomerat yang setanding dengan bangsa - bangsa dunia.

Ini bukti kerajaan tidak menumpukan kepada satu - satu kaum malah terkaya adalah kaum minoriti di Malaysia ini, maka tindakan pihak - pihak yang tak bertangungjawab dalam menuduh kerajaan UMNO/BN adalah 'recist' teramat meleset sekali terutamanya HINDRAF, maka teman seru golongan HINDRAF agar kembali lah ke pangkal jalan.

8 ulasan:

  1. BAGI ORANG YG MAU FAHAM..

    BEGITULAH ADIL DAN SAKSAMANYA KERAJAAN..

    KERAJAAN TAK PERNAH ZALIM..TIDAK PERNAH MENYEKAT BUKAN MELAYU DARI MERAIH KEKAYAAN NEGARA..

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. tetapi yg sedihnya dasar puak pembangkang ni..bila diberi betis nak peha pula..

    bukan tahu berterima kasih di atas nikmat yg diperolehi.

    BalasPadam
  4. Salam,
    Kaya itu memberi banyak pengertian dalam Islam. Allah memberi orang Islam (Melayu) harta dan kemewahan sebagai amanah untuk membantu orang miskin dan yang memerlukan bantuan.Dalam konsep ini yang lebih kaya dari mereka ialah Tan sri Syed Mokhtar Albukhary.Kerana Jiwanya selalu membantu umat Islam di negara ini.Maaf kata, kita tak perlu mengikuti jejak langkah keKayaan seperti Tan Sri Ananda, kerana satu perempat kekayaannya datang dari sumber judi!.Maka tak heranlah bukan Islam menjadi kaya raya dengan pendapatan hasil yang diharamkan oleh Islam...maka bab kekayaan ini di hari Jumaat yang mulia ini kita tinggalkan saja.Kita sebagai kaum muslimin selalu kena beringat bahawa di akhirat kelak Allah akan persoalkan dua perkara bagi yang kaya ini: 1.dari mana kamu perolehi harta kekayaan ini?. 2.Bagaimana kamu membelanjakan harta kekayaan kamu?.Wassalam.

    BalasPadam
  5. Ananda krishnan dan robert kuok sudah kaya ,tetapi kenapa cilaka Hindraf ini dok tuntut apa lagi ??? jutawan bangsa depa lagi kaya dari Melayu ... apa lagi hindraf ini mau ???

    BalasPadam
  6. salam bro,

    inilah keadilan yang dipraktikkan BN. Sedikit pun tidak menncantas peluang kaum lain untuk berjaya. PAS, PKR dan DAP pula hendak membenamkan BN supaya melayu akan terkubur di tempat sendiri. Hak kesamarataan yg bagaimana lagi mereka hendakkan? Sebenarnya perjuangan PR tidak relevan, apa yang ada pada mereka cuma sentimen yang dibuat agar mereka dapat naik menjadi seperti salah seorang daripada orang terkaya. Bukan untuk rakyat. Siapa yang tidak tahu PR adalah parti yang mengamalkan nepotisme dan kronisme. Mengata BN tetapi mereka lebih buruk lagi perangai........

    BalasPadam
  7. Salah tu Abgtuah, diberi peha nak sayap!!!

    BalasPadam
  8. salam, ehmmm.... apai chicken wing le tu yek...

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda