Rabu, 17 Jun 2009

SEORANG KEMARUK NAK JADI PM, SEORANG GILA NAK JADI MB



gambar saja - saja hias je yeop!!!

Dua watak pemimpin pembangkang yang dapat kita lihat, seorang kemaruk untuk jadi Perdana Menteri manakala seorang lagi gila nak jadi Menteri Besar.

Seorang yang kemaruk untuk menjadi Perdana Menteri berusaha dan terus berusaha dalam permainan politik, matlamat menghalalkan cara sehingga sanggup melakukan berbagai - bagai helah politik untuk mendapat sokongan, walau apa pun terjadi itu adalah perkara yang tak perlu dipertimbangkan yang penting sokongan terhadap diri diperolihi, terbaru menyokong agar CHIN PENG di benarkan pulang semata - mata untuk meraih sokongan kaum cina seolah - olah beliau seorang yang berhati mulia dengan sanggup mengenepikan sentimen dan sensitiviti hati naluri yang majoriti nya kaum melayu sendiri dikalangan bekas - bekas anggota keselamatan dan keluarga mereka.

Beliau hanya menunggu hari tibanya Julai 2009, kes tuduhan liwat yang dilakukannya terhadap pembantu khas nya sendiri akan menentukan masa depan politik nya, maka dengan itu sesuatu perlu dilakukan agar rakyat menentang kerajaan bahawa apa yang di tuduh terhadapnya adalah konspirasi UMNO, Hakim disogok, mahkamah tidak adil dan sebagainya bagi mengelak dirinya dilabel sebagai seorang yang liwat tegar malah sanggup menyokong kegiatan haram segelintir penyokong HINDRAF dan dikatakan sanggup pergi ke Tamil Naidu untuk memburuk - buruk kan negara sendiri, yang boleh dianggap sebagai penderhaka kepada negara.

Seorang lagi gila sesangat nak jadi Menteri Besar sehingga mengenepikan sikap dan sifat seorang Melayu yang bersopan, seorang muslim yang beriman, sehingga sanggup dibenarkan diri di pergunakan oleh sekutunya DAP untuk memperbodohkan diri semasa angkat sumpah sidang Dewan Parlimen yang mulia tempohari yang amat mengejutkan rakyat yang tidak menduga sehingga sanggup melakukan sesuatu tindakan diluar tata susila sebagai seorang yang dikatakan pemimpin Islam.

Seorang yang sanggup mengilakan diri bagi mendapat darjat dan kuasa sebagai MB dengan menolak hukum Islam iaitu QADA dan QADAR, seorang warga yang sanggup menyepak jauh Rukun Negara yang menetapkan KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN, KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA, KELUHURAN PERLEMBAGAAN, KEDAULATAN UNDANG - UNDANG DAN KESOPANAN DAN KESUSILAAN, setiap baris yang tidak ada didalam diri beliau dengan melakukan sesuatu diluar lingkungan sebagai seorang muslim yang baik sehingga sanggup menderhaka kepada Raja, mencemar kedaulatan undang - undang dengan menghina mahkamah dengan berbagai - bagai kata - kata haram jadah dan sanggup membuang sama sekali kesopanan dan kesusilaan yang amat di tekan oleh generasi melayu lama.

Dua kerektor yang dapat kita nilai kan disini dan dapat kita fikirkan sepatutnya dimana layak nya untuk kita letakkan kedua - dua kerektor ini yang bersesuaian dengan tingkah laku mereka, BAGI TEMAN SUNGAI BULOH DAN HOSPITAL BAHAGIA.

7 ulasan:

  1. ini lah kata orang kalau dah jadi gila kuasa. sanggup buat apa saja untuk kepentingan diri. Biar agama, bangsa dan negara hancur janji dapat kuasa boneka. Nampak macam alim tapi hati busuk. Jangan 2 ekor ini keluarkan fatwa makan babi dan minum arak itu halal udahlah. Maklumlah nak jaga hati bangsa lain untuk kepentingan peribadi.

    BalasPadam
  2. Ada persamaan dari segi rupa..

    Tapi berok lagi elok fasal tak giler kuasa

    BalasPadam
  3. Teman ingat Sungai Buloh atau Hospital Bahagia TIDAK sesuai,nanti masaalah besar.Kalau depa nie masuk sungai buluh,banduan lain akan perasan bahawa mika suma tak jahat kerana ini 2 lagi malaun. Hantar pulak ke Hospital Bahagia, habis semua orang gila jadi tak gila sebab ini 2 lagi besar punya gila.

    So, elok sekali hantar je ke ZOO TAIPING! Kalau kita rindu dan tension,ada juga tempat nak tengok buat gelak ketawa pengubat duka.Lagipun dia orang akan suka sebab boleh terus ada penonton minta autograph.

    BalasPadam
  4. JENIS MAKNUSIA MACAM NI..

    LONTAR KELAUT IKAN MATI..

    LONTAR KE GURUN..UNTA LARI..

    LONTAR KE NERAKA..SETAN SUKA HATI..

    JADI TEMPATNYA KAT MANA KAWAN-KAWAN..?

    BalasPadam
  5. Salam,

    Kalau PRU 13 ini Mat Jenin ini tak menjadi PM..sponser-sponser semua mintak ganti-rugi!.Siaplah kau..selalu engkau yang tala orang kerana nak kuatkan Ilmu hitam Indon kamu itu...tetapi kali ini engkau yang kena rasa balak Mat salleh dan Yahudi...capati kau itu taroq minyak sapilebih sikit..kah..kah..

    BalasPadam
  6. he heheheheh sebenarnya tanpa kita sedari penyakit ni lagi bahaya dari H1N1 yg menjadi buah mulut kita,

    MEMANG PATUT NIZAR KENA PAKAI TUTUP MULUT (MASK) KERANA DUA SEBAB

    1. memang mulut gampang dan haram jadah menggeluarkan ayat bodoh, sombong dan tenging!
    2. memang mulut dia bau gampang, busuk taik ayam candu, tak pernah gosok... hehehehe kalau kita pakaikkan tutup mulut setakat 10minit dah jadi kuning... uuuuwwweeeekkk

    BalasPadam
  7. salam, kedua - dua nya melayu, india dan cina PKR/DAP jadi batu api...memalukan bangsa betul puak2 ni...

    Betul kata orang2 tua, satu2 bangsa tu runtuh kerana bangsa tu sendiri, jadi ini contoh yg terbaik, melayu nak runtuh kerana melayu jugak, bangsa lain perhati dari jauh, apabila melayu lemah mereka2 ini akan mengambil kesempatan.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda