Jumaat, 31 Julai 2009

MANAKALA BAITULMAL HENDAK DIROMPAK, IBU TUNGGAL DIHALAU DARI RUMAH

ai ya!!! manyak lajin ini Khalid tengok - tengok ini nyonya tunggal aaa!!!

Sedih.....beberapa keluarga ibu tunggal di Flat PPRT Kota Damansara di beri notis keluar dan dihalau dari rumah mereka kerana gagal membayar sewa rumah tersebut kepada Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MPPJ) ibarat seperti gangster dan kongsi gelap lakunya, sebelum PRU12 sewa rumah tersebut hanya RM124.00 manakala selepas Pilihanraya sewa rumah dinaikkan oleh kerajaan pakatan pembangkang dibawah kepimpinan haprak si Khalid Ibrahim kepada RM250.00 sebulan dan ini amat membebankan mereka seperti yang di dedahkan oleh TV3.

Dimana janji Khalid Ibrahim balachi si DAP ini dan puak-puak sekongkol dalam Pakatan Pembangkang seperti PAih dalam membela nasib ibu tunggal di Selangor, kenapa diam?, kenapa senyap?, kenapa bisu?, mana taringnya?, mana kukunya? mana tajinya?, kenapa ibu tunggal dihalau keluar dari rumah, kenapa rumah urut, rumah pelacur, pusat karoake, pusat perjudian dihalang penguatkuasa mengambil tindakan oleh kepala kongsi gelap?, semasa PRU 12, bukan main lagi berjanji dalam naskah haram jadah manifesto pembangkang untuk memberi kediaman percuma kepada orang miskin dan berbagai - bagai lagi janji bulan dan bintang pun sanggup diberi, sedangkan sewa dari RM124.00 pun dinaikkan hingga 100%.

Dalam sibuk menuduh kerajaan persekutuan dan UMNO tidak membela rakyat, malah berbagai lagi tuduhan yang melampau dilemparkan kepada UMNO oleh puak - puak haram jadah ini , kerajaan pakatan pembangkang dan Khalid Ibrahim sendiri terbukti mengkhianati janji - janji manis mereka, memang tak boleh diharap untuk membela rakyat miskin malah lagi teruk dana Baitulmal Selangor untuk rakyat Islam miskin pun hendak di rompak yang sepatutnya boleh diguna untuk membantu ibu tunggal tersebut yang layak mengikut asnaf yang ditetap dalam Islam.

Buka mata, buka hati, buka otak rakyat Selangor!!! dalam kita menilai apa yang dilakukan antara kerajaan BN dan kerajaan pakatan pembangkang, jangan lah tertipu semata - mata nak kan intan permata sudahnya dilontar batu kapur kepada kita semua.

Maka sudah tentu kita semua seharusnya memilih kerajaan persekutuan dibawah kepimpinan DS Najib dan kerajaan BN juga lah yang mampu dan benar - benar ikhlas dapat membela rakyat yang berbilang kaum dan berbagai latar belakang, jangan lah tertipu dan dibiar diri dianiaya oleh puak - puak haram jadah ini.

2 ulasan:

  1. SALAM BRO..

    LAMA TAK MASUK KOMEN, SIBUK SIKIT..

    PUAK PEMANGKANG NI HANYA BUAT JANJI UNTUK MENANG PILIHAN RAYA SAHAJA..

    DAH MENANG MAKA IBU TUNGGAL KENALAH TENDANG...

    BalasPadam
  2. salam, bro, okey itu pun bro hadir juga...tapi kuntakinte di blog bro top comentator nampak...

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda