Selasa, 18 Ogos 2009

SIBUK NIK AZIZ KELUAR FATWA PADA UMNO, SELANGOR SIBUK LULUS BINA KUIL!!!

JAIS persoal Exco lulus bina kuil

SHAH ALAM 17 Ogos – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menjelaskan keputusan pembinaan rumah ibadat bukan Islam di negeri itu termasuk di Seksyen 23 di sini yang mendapat bantahan penduduk Islam ditentukan oleh jawatankuasa khas yang dipengerusikan oleh Exco berkaitan portfolio berkenaan.

Pengarahnya, Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, amalan itu adalah berbeza dengan dahulu iaitu sebarang pembinaan rumah ibadat bukan Islam sama ada kuil, tokong dan sebagainya diputuskan oleh jawatankuasa negeri yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) sendiri.

Ekoran itu jelasnya, selepas Selangor diperintah kerajaan campuran urusan berkaitan pembinaan rumah ibadat bukan Islam diputuskan oleh Jawatankuasa Rumah Ibadat Bukan Islam yang dipengerusikan oleh Dr. Xavier Jayakumar.

Xavier adalah juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Selangor.

‘‘Maka itu dalam soal cadangan pembinaan kuil di kawasan majoriti Islam di Seksyen 23, kita mahu supaya kerajaan negeri menimbang semula pembinaan kuil di kawasan berkenaan.

‘‘Pertimbangan sedemikian perlu dibuat kerana isu pembinaan rumah ibadat itu dikhuatiri akan menimbulkan ketegangan di kalangan rakyat di Selangor terutamanya melibatkan soal agama,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Berita penuh di pautan Utusan malaysia online bertarikh 18.8.09

komen penulis,

Sibuk Nik Aziz mengeluarkan fatwa haram jadah menuduh penyokong UMNO tidak akan masuk syurga, kerajaan Negeri selangor di bawah pemerintahan PKR, DAP dan PAS meluluskan tanah bagi pembinaan kuil di Syeksyen 23.

Masyarakat melayu di Syeksyen 23 membuat bantahan diatas keputusan bodoh yang boleh mencetuskan pergaduhan kaum ini, mana tak bodoh dan tak berakal ini, penduduk di Syeksyen 23 majoriti penduduk Islam nya 400 orang manakala penduduk India 40 keluarga sahaja, tidak kah ini dikatakan keputusan provokasi.

Mana Khalid Ibrahim sialan ini, mana si badut Hassan Ali, mana fatwa Nik Aziz, kenapa keluar fatwa pada UMNO saja, PKR pun bukan parti PAS, keluarlah fatwa terhadap penyokong PKR juga tak masuk syurga. Hassan Ali dah tak berani nak bersuara, dengan ustaz Ronnie pun tak angkat muka dah, ini kan pula Shahibul Samahah Xavier, dengar nama pun dah kecut perut si Hassan.

Satu persatu Melayu Islam di Selangor di cabar dan dipermainkan malah di kotak katik, betul juga kata guru teman, jika seseorang menunjuk-nunjuk kealiman Islam nya maka dugaannya dan cabarannya juga amat berliku, bukti apa yang berlaku di Selangor, satu persatu kaum kafir harbi di Selangor mempermainkan orang melayu dan Islam.

bangkit lah rakyat Selangor, kita bukan menentang sebarang penganutan agama di negara ini, malah dalam perlembagaan menetapkan kita menghormati agama lain, tetapi biarlah sebarang kelulusan berpandu kepada keperluan dan lojik dik akal, mengambil kira populariti satu - satu kawasan, tidak lah seperti hendak mengapi - api saja satu - satu kaum agar sesuatu boleh dikaitkan dengan politik, apabila ada pihak yang mempertikai atau menentang keputusan kita, tidak kah itu nanti mengakibatkan isu perkauman.

Fikir-fikirkan lah.


4 ulasan:

  1. Salam,

    Itulah perjuangan PAS untuk Islam.........

    Nik Aziz telah menjanjikan 'syurga' kepada penyokong-penyokongnya, buatlah apa sahaja termasuk yang mungkar, 'syurga' bagi mereka sudah ada tempat, 'syurga' dibawah kaki Nik Aziz....

    BalasPadam
  2. SALAM..

    ITULAH DIA PEMIMPIN PEMBANGKANG..

    CAKAP DAN FATWA..MAK OII..BERDEGAR-DEGAR..

    TAPI TAK SEDAR ADA TAIK SEKETUL TERSANGKUT DIGELEGAR..

    PERPATAH MELAYU MENGATAKAN KUMAN DISEBERANG LAUTAN NIK AJIS NAMPAK..GAJAH DIDEPAN MATA BUAT-BUAT TAK NAMPAK

    BalasPadam
  3. salam, sedih teman nengok orang melayu tak henti2 dicabar..paling sedih sudah le kena cabar dengan kafir harbi malah dengan bangsa sendiri.

    langsung tak dengar dari mulut pemimpin pembangkang melayu yang kita dengar suaranya mempertahan kan melayu, mempertahankan Islam, mempertahankan negara...apa yang kita dengar caci, tuduhan, makian, fitnah sana sini, yang ketawa bangsa lain yang ambil kesempatan atas keadaan melayu sedang lemah.

    memang haprak, memang celake betul lah diorang ni...diberi jawatan tak laksanakan jawatan dengan baik..gaji besar, pangkat besar, hidup senang...tapi satu pun tak menguntungkan bangsa melayu...berbanding bangsa lain ada jawatan besar diguna untuk kepentingan bangsa dia...phui punya Ni A Jis, ANWar dan Khalid.

    BalasPadam
  4. bro lagi sedap suruh xavier minta pada Khalid pakai duit baitulmal buat kuil.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda