Khamis, 12 November 2009

CATATAN SEJARAH!!! DALAM 48 JAM DUA PRESIDEN SERUMPUN KE MALAYSIA


DS Najib bersama Hu Jintao


DS Najib bersama SBY

Tidak kah mencatat sejarah kepimpinan DS Najib dalam masa 48 jam dua tokoh pemimpin besar dunia hadir ke Malaysia, dua negara yang mempunyai sejarah, mempunyai persamaan budaya, mempunyai warna kulit yang sama, mempunyai bahasa yang serupa dengan Malaysia.

China yang kita sedia tahu bahawa sebuah negara yang sedang bergerak pantas untuk mengisi pentas dunia untuk menjadi salah satu gergasi ekonomi dunia, yang menjadi rebutan semua negara maju untuk berbaik - baik bagi memperolihi keuntungan untuk negara masing - masing.

Manakala Indonesia sebuah negara besar dahulu nya dan kini sedang berusaha keras untuk memperbaiki sosio ekonomi nya yang kini sedang menampakkan pemulihan dalam semua sudut sekaligus membuktikan kepada dunia dan rakyat kedua - dua negara bahawa Malaysia - Indonesia berkeluarga dan tiada hak segelintir kecil anasir - anasir tertentu yang cuba untuk memutuskan tali silatulrahim kedua - dua negara yang akrab sejak zaman Tunku dan Sukarno semudahnya untuk dihancurkan.

Pengiktirafan terhadap kepimpinan DS Najib dan Menteri Kabinet oleh negara luar malahan lawatan ini mencatat sejarah yang terbesar yang harus di ingati oleh kesemua rakyat Malaysia. semua ini memerlukan kebijaksanaan kepimpinan negara dalam menyediakan strategi untuk mengikat dengan erat tali hubungan ini dengan berbagai tawaran dan persetujuan diatara kedua - dua negara di putuskan dan dipersetujui, membuktikan hubungan ini hubungan yang kukuh untuk selamanya.

Semua ini dilakukan adalah untuk negara terutamanya untuk rakyat 1Malaysia bagi mempastikan kemakmuran, kesejahteraan rakyat diutamakan, pelaburan yang dipersetujui akan membuka lagi peluang ekonomi seperti yang di tetapkan oleh DS Najib "the new economic strategy" yang meletak kan sasaran untuk menjadikan rakyat berpendapatan tinggi setaraf dengan negara maju lain pada tahun 2020 dengan berusaha secara gigih dari sekarang.

5 ulasan:

  1. SALAM..

    INI BUKTI PEMIMPIN DAN NEGARA DIKENALI DAN DIIKHTIRAF OLEH NEGARA SERANTAU SEBAGAI PEMINPIN DAN NEGARA YANG BEJAYA

    BalasPadam
  2. Salam bro, inilah kelebihan DS Najib........ janjinya pada rakyat terus menjadi tanggungan dirinya sehingga tercapai.....

    BalasPadam
  3. Siapa yang berani pertikaikan kewibawaan pemimpin kita melainkan orang2 yang tidak ada pendirian terhadap kerajaan yang memerintah.

    BalasPadam
  4. Askum, tahniah atas usaha yg dilakukan oleg dsn telah menampakkan kejayaan walaupun ada anasir dalam negara sendiri Cuba int merosakkan hubungan anatara negara liar dgn Malaysia.

    BalasPadam
  5. Salam, sahabat - sahabat yg dihormati..

    Kita doa bersama agar ekonomi negara kita kembali pulih sepenuhnya, malah kita bersyukur atas usaha yang dilakukan oleh PM kita, ekonomi kita berdiri diatas landasan yang betul dengan bibit pemulihan telah nampak berlaku.

    dengan kehadiran kedua2 tokoh besar ini kita yakin dengan kebijaksaan PM insyaAllah kita akan berjaya.

    Cuma rakyat sendiri di harapkan sama 2 membantu usaha ini...jangan kita melayan usaha2 puak2 pembangkang yang sepenuh masa bermain politik untuk mengagalkan usaha kerajaan BN...

    Bukan apa dalam kepala otak pembangkang kalau rosak ekonomi pun kelak kalau memreka memerintah, mereka pun boleh lakukan untuk pulihkan ekonomi walhal mereka terlupa banyak juga negara yang dulunya maju dan membangun tetapi kini runtuh lebur ekonominya, negara menjadi miskin yang akhirnya rakyat yang musnah kehiudpan dan hancur harapannya.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda