Isnin, 26 April 2010

AWAS!!!! SETAN KURUS DAH MULA MASUK MASJID


"kawe masak kari babi, mu ketepi babi, hok lain mu boleh solap...he..he.."

Kalau saudara - saudara nampak lembaga kurus kering, kulit sawo matang, janggut macam musang, pakai serban, dalam masjid lebih baik berhati - hati jangan tertipu kerana kemungkinan dia setan kurus merupai manusia.

Baru - baru ini Nik Ajis membuat fatwa baru seumpama mengistiharkan medan perang politik masa kini oleh PAih yang membolehkan politik dibuat di Masjid.

Maka selepas ini tak hairan jika Masjid - Masjid di seluruh negara akan bertambah panas dengan serangan - serangan daripada puak - puak PAih yang bertopeng kan tok guru, bertopengkan ustaz yang akan mengajar dan ceramah mengunakan sepotong ayat Al Quran atau hadis manakala CONTOHNYA!!!! akan berkilometer lah panjang nya menghentam kerajaan dan BN.

Mempersendakan dengan berbagai helah dimainkan akan titah Raja Tuanku yang tidak membenarkan berpolitik didalam Masjid, konon tak tahu akan titah Tuanku, kononnya Masjid boleh berpolitik sehingga sanggup mengatakan segala ayat - ayat Allah yang diucapkan di katakan tujuan politik, laungan Azan adalah tujuan politik maka tak salah berpolitik didalam Masjid kerana Masjid sememang tempat politik, tak ke haprak punya pak lebai.

Tak perlu Nik Ajis putar belitkan perkataan POLITIK, bagi kita umat melayu Islam nama saja memburukkan orang lain, memburukkan pemerintah didalam Masjid dalam apa CONTOH sekali pun maka ia adalah politik peribadi samada untuk diri sendiri apatah lagi untuk parti sendiri tambahan pula yang berceramah adalah ahli kepada sebuah parti maka dia tak dapat lari dari politik kepartian dan tak dapat dinafikan wujudnya perpecahan didalam makmum dan jemaah terlibat, kerana sudah cukup banyak contoh dan kejadian yang berlaku, seperti dua imam, sembahyang di markaz, tinggal kariah, tak makan sembelih orang UMNO, mengkafirkan orang lain, Qurban tak boleh bercampur dengan orang UMNO, kenduri kendara tak campur, kematian orang UMNO tak boleh ditalqin kan dan sebagainya.

Selama ini pun itu lah medan yang digunakan oleh puak - puak PAih dalam menghasut umat melayu Islam agar membenci dan memburukkan pemerintah, terlalu banyak Masjid dan Surau kini akibat dijadikan tempat untuk berceramah menggunakan ayat CONTOH semakin ramai lah orang yang akan sesat dan semakin ramai yang berpecah belah dan semakin ramai lah umat yang tidak ke Masjid dan Surau kerana lebih selesa dan kusyuk bersembahyang di rumah saja bersama - sama keluarga.

Maka nasihat teman kepada Jawatankuasa Masjid dan Surau berhati - hati lah dengan Setan kurus kering ini yang sentiasa dahagakan untuk melaga - laga kan umat dan yang cukup dahagakan dan tak tolak duit upahan untuk berceramah. siasat latar belakang guru agama yang hendak dijemput, ingat lah sekiranya Masjid dan Surau kita ramai jemaah yang datang Alhamdulillah itu adalah atas keperihatinan kita terhadap tuntutan Islam dan sekiranya setakat sekerat dua yang berjemaah saudara tanggung lah dosa nya kelak, kerana itu adalah penyelewengan tanggungjawab yang saudara laksanakan sebagai agen setan kurus.

4 ulasan:

  1. Salam bro... pas ni memang macam tu. Bila tok guru putarbelitkan isu puak2nya semua sokong belaka.. Derajat tok guru ni hampir setarap para sahabat kut.. takde yg berani membangkang. Ingat dulu putar belit kata mencarut tu boleh sebab tuhan pun mencarut.. Sekarang dah kata al fatihah pun politik juge.. Apa punya putar alam macam ni!! fening gua..

    BalasPadam
  2. Salam bro, ana pun fining2 lalat la!!!

    BalasPadam
  3. Bang din idea ngko mmg hebat, aku rasa yg mamat sekor tu terpengaruh giler (yg dalam face book tu) ngan ayat2 power ngkoni.aku nasehatkan ngko supaya rentikanlah ayat2 power ngko ni, takut nanti ada yg masuk penjara terpengaruh ngan ayat power giler ngkoni.

    BalasPadam
  4. din blok you ni blok sampahlah org yg melawat blok you ni semuanya minda zaman dulu, semuanya berhujjah dengan fakta tafsiran sendiri ikut nafsu, iblis macam you

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda