Khamis, 6 Mei 2010

LGE BUAT TENDER TERBUKA KE TENDER TELANJANG

Mesyuarat Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang hangat dengan isu yang dibangkitkan oleh pembangkang (BN) dalam mempertikaikan tindakan Ketua Menteri kononnya membuat tender terbuka dengan membuat rundingan harga kepada pembida yang telah dipilih kerana harga rendah kononnya dirunding lagi agar lebih rendah lagi, itu dakwa LGE menunjukkan beliau dan kerajaan Negeri Pulau Pinang telus dan adil.

Kah!!!kah!!! LGE buat lawak KERA Tanjung Bunga lagi, memperbodohkan wakil rakyat dan rakyat Pulau Pinang. Hoi!!!! LGE itu.... tender telanjang namanya, bukan tender terbuka, tender telanjang ciptaan pakatan pembangkang...kah!!kah!! baru lah tersembul kebodohan LGE yang cuba nak perbodohkan rakyat Pulau Pinang. oi!!!! apek itu namanya pakat untuk kasi jugak sama lu punya kroni la bodoh.

Hoi!!!!! Ketua Menteri tandas busuk, walau pun wa bukan pandai dalam hal tender menender tapi cikit - cikit wa tahu juga dan sebab sakit hati wa sama lu wa gagah juga mahu celite sikit pasal tender terbuka kerajaan BN sama lu, tender terbuka akan dibida oleh semua kontraktor mengikut kelas - kelas tertentu bergantung kepada jumlah harga projek yang di tenderkan, maka yang membida harga paling rendah akan dipilih mengikut kos yang telah dinilaikan dan disediakan dalam satu - satu projek, jika dibawah paras kos yang ditetapkan maka ianya akan ditolak, maka pembida berikutnya akan dipilih sekiranya harga yang dibida hampir dengan kos yang ditetapkan, bukannya runding dengan pembida yang terrendah untuk direndahkan lagi bodoh.

Katakan lah semuanya tinggi harganya dengan kos yang ditetapkan maka tender tersebut akan dibatalkan dan di tender semula (re-tender), dalam kes LGE merundingkan harga tender itu namanya pemberian terus (DIRECT NEGO) atau nama bodohnya tender telanjang...bukan nya seperti dikatakan oleh LGE tender terbuka, kononnya nak tunjuk adil dan telus walhal cuba nak bohongi rakyat.

Sebab itu ramai kontraktor terutamanya melayu dan india golong tikar mengkuang, akibat daripada tender telanjang yang diamalkan oleh LGE sejak memerintah Pulau Pinang. sekarang semua nya telah didedah oleh Wakil Rakyat BN di Mesyuarat Dewan Undangan Negeri akan kerakusan LGE dalam membunuh kontraktor melayu dan india. seperti kata pepatah "kata paku dulang serpih" Lu pikir la sendiri!!!!

1 ulasan:

  1. Saudara Din, Guan Eng nak hidupkan balik semangat komunis tu. kata orang resist sedangkan dia lagi kuat resistnya, aku percaya syarikat tu semua kroni dia.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda