Jumaat, 22 April 2011

LAWAK PONDAN!!!! KEPUTUSAN TINDAKAN KEMT PELAJARAN TERHADAP MAAROF SUAMI NORMALA TUKAR SEKOLAH JE???????????

Teman terkejut dan gelak sinis apabila KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA MEMBUAT LAWAK PONDAN dengan menukar Cikgu Maarof Abd Talib suami Calon PAih yang ruyup Normala Sudirman ditukar dari SMK Tenang Stesyen Johor ke SMK Tanjung Pengelih Pengerang Kota Tinggi Johor berkuatkuasa 1 April 2011 lalu.

Menipu Cuti Sakit bukannya satu hari, bukan 2 hari malah bukan seminggu tapi 2 minggu CUTI TIPU YANG SAH DAPAT DIBUKTIKAN PENIPUANNYA, HANYA DIHUKUM TUKAR SEKOLAH KE DAERAH LAIN DAN DALAM NEGERI JOHOR, BUKAN KAH PATUT DIHUKUM GANTUNG KERJA ATAU DIAMBIL TINDAKAN TEGAS TURUN PANGKAT ATAU LEBIH SERIUSDIBERHENTIKAN ATAS ASAS MENIPU DAN BUAT KERJA KEMPEN PILIHANRAYA MALAH LAWAN KERAJAAN.

Ini keputusan tegas di atas dasar profesional kerana kesalahan serius PENIPUAN ke atau keputusan melepas batuk ditangga??????, semata - mata atas sikap bersimpati oleh pihak - pihak atasan Kementerian Pelajaran, atau Pegawai atasan tersebut ada unsur - unsur sokongan terhadap parti PAih, INI SEMUA PERLU DIKAJI OLEH TIMBALAN MENTERI PELAJARAN, JANGAN NAK SYOK UMUM KONONNYA KEMENTERIAN DAH AMBIL TINDAKAN TAPI TINDAKAN YANG DIAMBIL DIKETAWAKAN OLEH ORANG RAMAI SEBAB ADA UNSUR LAWAK PONDAN!!!.

p/s Guru - guru boleh lah lepas ni tipu M.C maximum 1 minggu, kerana Kementerian Pelajaran memang rala ditipu dan tidak akan ambil tindakan malah boleh di maafkan.

8 ulasan:

  1. A'Kum penulis, kadang - kadang nak tunjuk baik sangat sehingga kan keputusan kita tak rasional dan akhirnya tak di hormati malah ditertawakan yang boleh mengakibatkan undang dan peraturan kelak tak dihormati, di sini Tun mahathir dipuji kerana ketegasan nya.

    BalasPadam
  2. Salam, Menterinya kadang terlalu sibuk sehingga tak ada masa nak kawal selia kakitangan, akhirnya menerima saja keputusan yg dibuat oleh pegawai, banyak dah kesilapan yg dilakukan oleh Kementerian Pelajaran seperti isu makanan tiada dihujung minggu, isu interlog, isu yuran, semuanya Menteri kena counter kemudian. Menteri dan Timbalan sampai 2 orang kena lah tengok dan beri perhatian dan tengok kakitangan yg pro pembangkang, ambil tindakan. gajibayar oleh Kerajaan BN untuk dokong kerajaan, bukan makan dgn kerajaan belakang tikam.

    BalasPadam
  3. ala, isu nipon pembangkang nk besar2kan....dh ckup kejam kat normala katenye

    BalasPadam
  4. kalau aku kasi turun pangkat jadi pion

    BalasPadam
  5. Parti islam taik kucing

    BalasPadam
  6. AIKK TUKAR SKOLAH JEK. KIRE KERAJAAN BN ADE GAK RASE BELAS KESIAN LAGI TU BROO HUHUHU

    BalasPadam
  7. SALAM,SDR ANON TQ HADIR KE BLOG TEMAN,

    SDR. JEFF DAN ANON,

    KEMENTERIAN KENA LAH TEGAS DALAM KES2 BEGINI, KATA LAH MAAROF TU SUAMI CALON UMNO, TEMAN INGAT DAH BERBARING ATAS JALAN DAH PUAK2 PEMBANGKANG TUNTUT DI PECAT DARI JAWATAN, BARU LAH STAF TAK BERANI NAK LANGGAR PERATURAN.

    APA PUN TAHNIAH LAH MAAROF DAN NORMALA, LEPAS NI BOLEH JADI CALON PULAK DIKOTA TINGGI.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda