Selasa, 19 April 2011

PELIWAT UUM HALANG SAMAT MAJID WARTAWAN RTM MASUK KE SIDANG MEDIA MB KEDAH


MUHAMAD SUHAIMI, SALAH SEORANG DALAM JUTAAN MODAL INSAN YG DILAHIRKAN OLEH UUM

19.4.2011 menjadikan satu lagi perangai haram jadah Kerajaan PAS Kedah terhadap kebebasan Media, pagi tadi Wartawan RTM Samat Majid yang satu ketika dulu pernah di marahi oleh MB Azizan kerana mendedahkan Kerajaan Kedah gagal membantu mangsa banjir dan juga telah dihalang memasuki Sidang DUN Kedah lalu untuk membuat liputan.

Pada pagi tadi sekali lagi Samat Majid di halang oleh Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kedah, Mohd Helmi Mohd Khalid dari memasuki dewan Sidang Akhbar mengenai isu Cukai Tanah UUM.


Samat Majid

Risau dan kecut telog la tu!!!!! kerana Samat Majid seorang Wartawan yang berpengalaman tinggi yang berani dan berupaya untuk membuat soalan - soalan yang tak mampu dijelaskan dan dijawab oleh ostat Azizan berbanding Wartawan lain boleh lah dia cong lebih2 dan jual minyak urut nak tegakkan benang yang basah.

UUM menjadi mangsa Politik busuk PAS Kedah, kerana amat dengki sekali diatas kejayaan BN dalam menubuhkan UUM di Sintok Kedah yang akhirnya dari sebuah kawasan hutan belantara dahulunya, dari sebuah perkampongan sekeliling yang pendalaman dan mundur kini rakyat Sintok, rakyat Changlung, Rakyat Bukit Kayu Hitam, rakyat Alor Setar, rakyat Kubang Pasu, rakyat Kodiang, rakyat Jitra, rakyat Arau Perlis boleh mendabik dada berbangga kerana terdirinya UUM limpahan ekonomi yang diperolihi oleh rakyat kawasan tersebut mengubah nasib mereka, sektor2 perniagaan berkembang, bandar menjadi maju dan membangun, rakyat memperolihi pekerjaan, peniaga2 kecil dan besar beroleh keuntungan, pengangkutan berkembang. cuba dibayangkan seramai 25,000 orang warga UUM berada disana di setiap semesta, dan kita bayangkan bagaimana jika kita campurkan pula setiap pelajar mempunyai 2 orang ibu dan bapa yang akan datang untuk melawat anak2 mereka di sana pada setiap 6 bulan atau setiap hujung tahun atau setiap hari, bermakna sudah mencapai 50,000 dicampur dengan 25,000 sedia ada menjadikan jumlah keseluruhan 75,000 manusia yg berada di sana, tidakkah ini memberi impak besar pada ekonomi rakyat setempat??????? malahan pungutan cukai perniagaan, parking kereta dan sebagainya diperolihi juga oleh Kerajaan Negeri??? awat hang dungu sangat Ostat oi!!!!


GERBANG UUM

Menurut satu maklumat yang penulis perolihi dari rakyat Changlung, ini lah yang didengkikan oleh Ostat Azizan dan PAS Kedah, maka sesuatu perlu dilakukan bagi memberi tekanan kepada UUM, apatah lagi sumber pendapatan Negeri Kedah telah ciput, maka cukai tanah UUM harus dinaikkan bagi memberi tekanan kepada UUM, kalau masih mahu beroperasi di Kedah bayar jika tak mahu sila gulung tikar dan berambus dari Kedah, maka kompleks UUM yang ditinggalkan akan jadi hak Kerajaan Negeri maka Universiti PAS akan diwujudkan pulak untuk mengantikan UUM,mungkin benar apa yang didakwa, kerana jika dilihat dari track record PAS Kedah sudah tentu mengharapkan pembangunan dari peninggalan Kerajaan BN.

Kita semua harus ingat kemampuan Kerajaan Pakatan Pembangkang dimana pun sama tertutamanya di Kedah MANA BERKEMAMPUAN UNTUK MENDIRIKAN UNIVERSITI ATAS KERINGAT SENDIRI???, Baru bina sebuah Sekolah Agama di Perlis pun Anak murid kena bunuh kejam dik guru PAS, Di Selangor UNISEL, terpaksa Tuanku Sultan campurtangan membuat teguran agar Kerajaan negeri PKR jangan campur urusan UNISEL dan jangan Politikkan UNISEL, Di Pulau Pinang, kononnya atas nama nak dirikan sebuah Institusi Pendidikan tapi rampas tanah penduduk kampong akhirnya tak berjaya, Di Kelantang jauh sekali hanya mampu buat pasar sempit untuk peniaga sebab utama nak jual bangunan dan tanah pasar yang sedia ada yg bernilai tinggi, itu pun kecoh sampai tak terkawal.

Jajarkan ke Tengah
AWAS PELIWAT UUM SEDANG LENA


Apapun alasan dan jawapan Ostat Azizan, Siswazah - siswazah UUM, ALUMNI UUM, rakyat Sintok, Changlung, Bukit Kayu Hitam, Alor Setar, Kodiang, Kubang Pasu, Jitra, sebahagian di Arau dan kawasan2 yang berhampiran WAJIB bangkit menentang Ostat Azizan dan Kerajaan PAS Kedah yang mencabul dan meliwat usaha UUM yang banyak melahirkan cendiakawan dan anak bangsa yang berilmu malah cuba untuk mencampak pasir dan lumpur didalam periuk nasi rakyat di kawasan2 yang disebut tadi.

Apapun tindakan Ostat Azizan, UUM jangan mengalah, malah NGO2 harus bangkit untuk mempertahankan UUM atas usaha Ostat Azizan untuk menekan UUM, PAS Umpama ' BELANDA RAMPAS TANAH'

Mana suara DAPig??????, mana suara pemimpin besar PKR???????, jika dalam komponen BN sudah tentu jika antara parti BN membuat keputusan yang menekan rakyat maka parti sahabat dalam BN akan menegur dan menentang, kenapa dalam kes UUM DAP dan PKR sunyi sepi tak bertelor untuk bersuara, kenapa double standard, jika kerajaan BN yang bertindak menaikkan cukai tanah cuba kita bayangkan apa yang akan puak2 haramjadah ni akan lakukan??????? jawapannya standard akan ada demostrasi baring atas jalanraya.

Maka, jika itu sikap DAPig, PKR, PAS maka WAJIB kita tentang habis - habisan dan PRU 13 kita halau mereka dari Negeri Kedah, Selangor, Pulau Pinang dan Kelantang.

Desak Ostat Azizan agar meletak jawatan

5 ulasan:

  1. JIJAN FOBIA DGN WARTAWAN SAMA MCM ANUWAR BEB. TAKUT SEMACAM. KLU DIA BTUL2 IKHLAS DIA MAMPU JWB SEMUA SOALAN MAUT WARTAWAN TU. TAPI JGN MENGHARAP SGT LA DIA NAK JWB SELAIN ANGGUK2 GELENG KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. SALAM BRO JEFF, OSTAT AZIJAN KIRA NAK LEPAS SESAK CARI DUIT KERAJAAN NEGERI CARA MUDAH TAK PERLU PAKAI OTAK GELIGA, TELEK PUNYA TELEK DALAM KETAYAP NAMPAK DI UUM BOLEH CARI DUIT.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, penulis, sebagai kerajaan sepatutnya memudahkan rakyat, ini bukan kegunaan orang persendirian, ini kegunaan ummah dan sepatutnya dibantu dan disokong sekuat yang mungkin kerana anak orang pembangkang pun belajar disana dan orang pembangkang juga berniaga di canglung.

    BalasPadam
  4. I juga x student UUM, bukti hanya nak kuasa tetapi tiada ilmu untuk mentadbir urus satu - satu pemerintahan, jalan mudah dan dapat duit mudah bukan pemerintah yang bijaksana.

    BalasPadam
  5. melayu mudah lupa? melayu bunuh melayu? rakyat didahulukan cekik darah, pencapaian poket orang atas diutamakan? camtu? x betul ke? orang melayu kat singapore kelas ketiga..kita pown nak jadi camtu ker? penah pk bangsa lain pown gaduh sesama sendiri tapi x la busuk ati cam bangsa kita,bila pemikiran kita nak berubah? adakah sikap bodek punca pendapatan termudah? tah la...sedih bila pk sampai bila la melayu nak sedar..mungkin bangsa kita memang mudah lupa,walau pun dipijak berkali-kali.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda