Rabu, 4 Mei 2011

SIDANG DEWAN UNDANGAN PULAU PINANG TEMPAT DAP MEMBUAT PEMBOHONGAN


YB ARIFF SHAH PEMBELA RAKYAT P.PINANG


EXCO PULAU PINANG MEMBOHONGI RAKYAT P.PINANG

Kerajaan BN dah terlalu banyak membuat jasa bakti kepada rakyat tertutama rakyat yang kurang bernasib baik, banyak bantuan rumah PPRT, rumah Mesra Rakyat, Rumah Kos rendah, Bantuan membaikpulih rumah yang di perjuangkan oleh BN telah dilaksanakan, tetapi tak pulak membohong rakyat dalam Sidang DUN seperti DAPig konon nya Kerajaan DAPig Pulau Pinang dah buat rumah bantu rakyat, walhal sebijik jamban pun tak berbuat.

Yang dapat kita lihat di Pulau Pinang tertutamanya di sebalik Pulau, rumah - rumah kos rendah dibina semasa Kerajaan BN memerintah, KINI yang dapat kita lihat rumah - rumah kos tinggi seperti Kondo, Pangsapuri mewah, Banglow dibina di kawasan - kawasan berbukit dengan nilai tidak kurang dari RM400,000 sebuah, Ini lah hadiah untuk rakyat Pulau Pinang.

Berbagai bentuk bantuan BN telah sumbangkan seperti Rumah PPRT melalui Felcra sekarang ini diperkenal pula Skim Rumah PBR Felcra

penyerahan bantuan rumah Felcra oleh Menteri KKLW

BN juga menaiktaraf dan membina baru rumah panjang di Sabah dan Sarawak kepada masyarakat bumiputera.


Penerima Bantuan rumah Panjang

BN juga memberi bantuan Kos rendah dengan membayar RM150 sebulan yang berharga RM70,000 kepada rakyat berpendapatan bawah RM1,500 termasuk nelayan, petani, penternak dan pekerja swasta.

Rumah RMR SPNB

BN Juga membina rumah PPRT kepada Ibu Tunggal, Fakir Miskin dan Warga emas yang tidak mempunyai pendapatan tetap dan yang menerima bantuan dari JKM

Rumah PPRT

Bagi rakyat di bandar tertutama di Lembah Klang Kerajaan BN melalui SPNB dan KPKT membina rumah Pangsapuri kos rendah bagi mereka yang berpendapatan sederhana dan rendah.

Rumah Pangsapuri Kos rendah

Cakap banyak tapi kosong, hanya pandai bohong, tipu dan buat fitnah memang dah jadi kerja utama pembangkang seperti DAPig, PAS dan PKR, pembohongan demi pembohongan di jaja dengan murah sekali sehingga majoriti rakyat yang miskin menjadi mangsa, Sidang DUN yang selama ini dimuliakan oleh BN dijadikan tempat murahan untuk menyebar pembohongan.

Kerajaan BN bukan sahaja bercakap tapi kerja dilakukan dan dibuktikan sehingga rakyat secara keseluruhannya termasuk adik beradik, saudara mara puak - puak pembangkang tak terpinggir mengecapi kenikmatan dari kerja BN.

MALAH DI SETIAP PEMBENTANG BUDGET PERDANA MENTERI PERUNTUKAN BAGI MEMBINA RUMAH KEPADA RAKYAT YANG BERPENDAPATAN RENDAH DAN YANG MISKIN DIBERI PERUNTUKAN YANG BESAR.

Exco cuba tutup kelemahan

PULAU PINANG 3 Mei - Tindakan Exco Perumahan, Perancangan Bandar dan Desa negeri, Wong Hon Wai (DAP-Air Itam) cuba mengelak soalan lisan Datuk Arif Shah Omar Shah (BN-Seberang Jaya) pada sidang Dewan Undangan Negeri menyebabkan berlaku pertikaman lidah antara mereka berdua selama kira-kira 15 minit.

Hon Wai sedaya-upaya enggan mengakui kerajaan DAP Pulau Pinang tidak pernah membina kediaman kos rendah untuk rakyat sepanjang 2009 dan 2010.

Tindakan itu menyebabkan Ariff Shah mendesak Hon Wai bertubi-tubi kerana tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan.

"Saya tanya Yang Berhormat (Hon Wai), benarkah sepanjang 2009 dan 2010 kerajaan negeri tidak bina rumah kos rendah dengan menggunakan dana sendiri?,'' ujar Ariff Shah.

Namun Hon Wai menjawab: "Pemaju menerusi Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang iaitu anak syarikat kerajaan negeri ada membina rumah kos rendah untuk rakyat."

Soalan dan jawapan tersebut diulangi berkali-kali sehinggalah Speaker, Datuk Abdul Halim Hussain mencelah supaya perbuatan tersebut dihentikan.

Abdul Halim kemudian memutuskan apa yang diperkatakan oleh Hon Wai dianggap jawapan kepada soalan Ariff Shah.

sumber UtusanMalaysia online

4 ulasan:

  1. GUAN ENG BANGGA BILE KERAJAAN KOMUNIS DAP DPT BAGI DUIT ELAUN KAT BILAL DAN SIAK. TAPI DLM MASA YG SAMA NAK PULANG BALIK WANG EHSAN PD UMNO. APE KEJADAH DIA NAK PULANG BALIK BENDA YG DIA SENDIRI BAGI? MASE MULA2 NAK BAGI DUIT KAT FAKIR MISKIN TAKDE PLAK SIASAT DULU. TP BILA BLOGGER DPT BONGKAR DUIT TU HASIL JUDI TERUS TEKEDU! KEHKEHKEH..DAP MMG SAH PENIPU!

    BalasPadam
  2. SALAM BRO, SETAKAT RM100 SETAHUN PUKUL GENDANG KOSONG MERATA DUNIA PUN DAH TAHU PERANGAI N HATI BUDI DAPIG NI. JASA DUIT BANTUAN KERAJAAN BN DAH BERKURUN DAH HINGGA DAPAT MEMBESARKAN ANAK2 DAN JADI ORANG BESAR2 HASILBANTUAN BN.

    BalasPadam
  3. nampaknya...next kalau BN mng di P.Pinang...sya cadangkan YB Datuk Arifff Shah jdi ketua menteri..hehehe....setuju tk???

    BalasPadam
  4. SALAM, SDR ANON SETUJU TAPI YANG PENTING SIT UMNO KENA MENANG BESAR.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda