Khamis, 23 April 2009

PERTANDINGAN JAWATAN TERTINGGI PAS PUSAT





Pemilihan Jawatan PAS Pusat akan menyaksikan pertandingan bagi jawatan Timbalan Presiden dan kemungkinan besar bagi jawatan Presiden juga akan berlaku pertandingan. sekiranya desakan beberapa golongan dalam PAS menjadi gelikan Nik Aziz, bagi penyandang jawatan Timbalan Presiden YB Nasaruddin dijangka akan dicabar oleh Mat Sabu dan kemungkinan juga disertai oleh YAB Dato Seri Azizan, Menteri Besar Kedah dan Harun Din.

Kita sama - sama tunggu dan lihat apa yang akan berlaku sepanjang hari untuk tiba hari pemilihan, sudah tentu dijangka akan berlaku berbagai - bagai spekulasi kerana kini PAS sedang berhadapan dengan pertembungan dua kumpulan Moderat dan musyidul yang sedang sibuk mengumpul kekuatan masing - masing bagi menghadapi pemilihan. Apakah PAS mampu menutup cerita mereka kepada rakyat bahawa PAS tidak berpecah, PAS tidak berpuak - puak, PAS tidak bersikap kenegerian, PAS tidak penting kan jawatan kecuali Agama,

Sama - sama kita tunggu dan lihat.

p/s penulis juga terdengar lawak kedai kopi tersilap hari bulan Utz. Nga Kor Meng juga kemungkinan akan bertanding jawatan Musyidul Am PAS.




2 ulasan:

  1. Hahahahaa... Shyabbasss inspekter shahabbb!!

    Bagi PAS yang dah kemaruk pemimpin yang pakar dalam pengurusan ekonomi amat wajarlah sekiranya Ustaz Nga Kor Meng dilantik jawatan Mursyidul Am PAS. Sebab, PAS tidak mengendahkan Islam atau tidaknya seseorang itu untuk layak bercakap soal keagamaan sepertimana pemimpin PAS yang lain. Jadi, peranan mereka sama.

    Bila kita pertikaikan orang kafir mempermainkan ayat-ayat suci untuk kepentingan politik, mereka bermati-matian mempertahankannya. Bila kita mempersoalkan kedudukan mereka sebagai pemimpin kafir yang tidak berhak bercakap soal kepimpinan Islam, mereka mengutuk malah meletakkan UMNO di taraf yang lebih buruk daripada DAP. Jadi apakah lagi yang mereka hendak pertikaikan sekiranya Nga juga berkehendakkan jawatan itu? Pertahankanlah..

    BalasPadam
  2. SALAM BRO..

    SEMEMANGNYA JELAS PERPECAHAN DIDALAM PAS..

    SEMALAM HUSSAM KELUAR TV..DIA KATA SETIAP CADANGAN/PANDANGAN HENDAKLAH TELEBIH DAHULU MENDAPAT SOKONGAN DARI AHLI PAS SELURUH NEGARA.

    ADA MAKNA TU..IANYA DITUJUKAN KEPADA HJ HADI DAN USTAD NASHARUDDIN MAT ISA..KERANA MEREKA MENGUSULKAN KERAJAAN CAMPURAN ANTARA BN DAN PAS...

    KESIAN..PERPECAHAN INI DISEBABKAN OLEH DOSA MULUT MEREKA DAH TERLALU MENGUNUNG..INI ADALAH KIFARAH TERHADAP MEREKA

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda