Khamis, 29 April 2010

ELAK BERKUNJUNG KE SELANGOR - TITAH TUANKU SULTAN SELANGOR DARUL EHSAN



Hari ini Tuanku Sultan Salahuddin menegaskan bahawa sesiapa dari luar Selangor tidak mahu mematuhi titah, undang - undang dan peraturan Tuanku maka elak dari berkunjung ke Negeri Selangor.

Tuanku mengeluarkan titah tegas berdasarkan ucapan setenggah - setenggah orang politik yang mempertikaikan larangan berpolitik di Masjid terutamanya kenyataan Nik Ajis dan disokong oleh Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar yang menyatakan bahawa Masjid memang tempat berpolitik, Azan tujuan politik, AlFatihah tujuan politik sekaligus mempertikaikan titah Tuanku Sultan.

shooh....shooh....

Dengar tu Nik Ajis dan PAIH, jaga negeri sendiri, jangan nak masuk negeri orang tinggalkan najis, ini Selangor, bukan Kelantan, jangan nak sebarkan virus kutu babi awak ke negeri orang.

Keperihatinan Tuanku Sultan amat bertepatan dengan masa dan ketika dalam memastikan Masjid tidak disalah gunakan oleh pencacai politik yang kerap menyalah gunakan Masjid dengan berceramah, memfitnah, mencemuh orang lain didalam Masjid sekaligus memecah belahkan umat.

Ingat!!! Raja tonggak Negara, Raja tonggak agama, Raja tonggak perpaduan maka mereka yang cintakan Negara, cintakan agama, cintakan perpaduan kita tolak sama sekali sesiapa saja yang menggunakan Masjid di tempat kita dengan berani dan tegas, kerana kita harus sedar tindakan kita itu akan menyelamatkan Institusi Agama sekaligus Masjid kita akan imarah dengan jemaah bertepatan tuntutan Islam.

Pandangan teman, sebaik - baik nya semua pihak di semua negeri agar menerima saja nasihat baik yang jelas maksudnya titah Tuanku Sultan Selangor demi keharmonian dan kesejahteraan.

4 ulasan:

  1. salam bro,

    inilah mahaguru yang mengajar anak2 buahnya kurang ajar kepada pemerintah dan durhaka kepada raja-raja yang berdaulat. Kita lihat macamana puak juak PAS ni berlaku biadap terhadap sultan perak.. Bro, gambar kecik kat sidebar sebelah itu adalah bukti PAS mempunyai pemimpin yang biadap.

    Kalau kat Sultan Selangor tuan guru ingkar dan mempertikaikan perintah baginda apatah lagi pengikut dan segala pencacai-pencacainya..

    Minggu depan puak durhaka ni nak datang ke Sarawak. Tujuannya cuma satu, nak hasut rakyat kat sini supaya kurang ajar kat pemimpin macam yang mereka buat. Memang hebat puak ni, hampir-hampir jer aku nak kategorikan golongan ni puak dajjal laknatullah yang merosakkan bumi dan umat...

    BalasPadam
  2. Salam, Gedebe betui Nik Ajis dgn puak PAih ni, yang betul, betul gak, Tuanku melarang dari kita mencemuh dan mengumpat dan menuduh - nuduh orang lain tanpa bukti, patut kita terima.

    Tuanku tak melarang guru agama yang sebenar mengajar agama mengikut kitab tanpa menyentuh dan memburuk kan seseorang. kan ke Titah tu jelas, jadi apa masalahnya.

    Ini semua kerana kemaruk nak kuasa jadilah yang benar dikatakan salah, yang salah dikatakan benar.

    BalasPadam
  3. Bro, depa tak takut kat undang2.. kat sultan apatah lagi. Takat gertak siraja depa bawa benteng lagi kuat. Cukup ngan pakar undang2nya, pakar agamanya, pakar pidatonya... tunggu masa jer nak jadi macam geng baju merah kat thailand tu

    BalasPadam
  4. salam, tul gak bro, sekadar titah Sultan tapi tak ada siapa nak jalankan kuatkuasaan tak makna gak..tak akan Sultan yg nak round kampung pantau ceramah puak2 khianat ni.

    Jab Agama Islam kena lah ambil tindakan akan titah ulil amri.

    BalasPadam

Sebarang penulisan dan ulasan anda adalah atas tanggungjawab anda